امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9285 تاریخ انتشار: شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا خبرداد؛

افزایش ۸۷ درصدی جمع‌آوری معتادان/افزایش۱۸ درصدی دستگیری و برخوردبا قاچاقچیان خرد و کلان/کرمان رکودشکن کشف موادمخدر/متلاشی شدن ۲۵۰ آشپزخانه تولید مواد مخدردرسطح کشور

خبرایران:سردارعلی مویدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: در راستای تدابیر فرماندهی ناجا و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، در سال ۹۳ توانستیم به بیش از ۹۰ درصد از اهداف از پیش تعیین شده دست پیدا کنیم.
افزایش ۸۷ درصدی جمع‌آوری معتادان/افزایش۱۸ درصدی دستگیری و برخوردبا قاچاقچیان خرد و کلان/کرمان رکودشکن کشف موادمخدر/متلاشی شدن ۲۵۰ آشپزخانه تولید مواد مخدردرسطح کشور

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری عملکرد و دستاوردهای پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، صبح امروز شنبه ۲۲ فروردین ماه ۹۴، با حضور«سردارعلی مویدی» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا و اصحاب رسانه، در سالن جلسات ستاد مرکزی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا برگزار و دراین نشست خبری«سردارعلی مویدی» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، در ابتدای این نشست خبری، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیروی انتظامی، یه خصوص شهدای چند وقت پیش حوزه مرزبانی ناجا، گفت: خوشبختانه در سال ۹۳ توانستیم، در راستای تدابیر فرماندهی ناجا و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، به بیش از ۹۰ درصد از اهداف از پیش تعیین شده دست پیدا کنیم، که این موفقیت مدیون تلاش همه دستگاه‌ها و سازمان‌های دخیل همچون قوه قضائیه، ستاد مبارزه با مواد مخدر، نیروهای بسیج،‌ وزارت اطلاعات و غیره بود و در سال گذشته توانستیم بیش از ۴۹۰ تن انواع مواد مخدر را کشف کنیم که این مقدار مواد شامل ۳۹۰ تن تریاک، ۷۰ تن حشیش، ۱۵ تن سایر مواد، ۸ تن مورفین و ۱۰ تن هروئین بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، به فعالیت‌های انجام شده در سال ۹۳ از نظر کیفی نسبت به سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: در سال ۹۳، در ضربه زدن به شبکه‌ها و باندهای بین المللی و برخورد با خرده‌فروشان محلی متمرکز شده بودیم و در راستای کیفیت‌بخشی به نوع عملیات‌ها و ماموریت‌ها توانستیم بیش از ۱۸۰۰ مورد عملیات در سطح کشور انجام دهیم.

سردار مویدی، در ادامه اظهار داشت: تعداد قاچاقچی مسلح به هلاکت رسیده در این درگیری‌ها ۹۶ نفر بود، که این میزان هلاکت نسبت به مدت مشابه ۱۰ درصد افزایش داشته؛ همچنین ۴۵ نفر از قاچاقچیان مسلح در این عملیات‌ها مجروح شده‌اند.

وی با بیان اینکه، دستگیری‌ها نسبت به مدت مشابه ۳۰ درصد افزایش یافته، اظهار داشت: جمع‌آوری معتادان ۸۷ درصد و دستگیری و برخورد با قاچاقچیان خرد و کلان ۱۸ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، تصریح کرد: در راستای مبارزه با قاچاقچیان مسلح و سوداگران مرگ نیز ۱۰ نفر از همکاران ما به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

سردار مویدی، در مورد اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال ۹۳ گفت: در مجموع بیش از ۳۰۰ هزار پرونده در این زمینه تشکیل شد که این تعداد نسبت به مدت مشابه ۲۱ درصد افزایش تشکیل پرونده را داشته است.

وی با بیان اینکه، دستگیری‌ها ۳۰ درصد افزایش داشته است، گفت: از عمده دستگیر‌های سال ۹۳ ، انهدام شبکه تمساح خلیج بوده است که این شبکه با گستردگی فعالیت خود در منطقه و فرامنطقه توانسته بود در حمل و ترانزیت مواد مخدر فعالیت داشته باشد که این باند بیش از ۱۰۰ نوع مواد مخدر را در منطقه و آب‌های آزاد ترانزیت می‌کرد و گردش مالی آن بیش از ۲ هزار میلیارد تومان بود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، به دستگیری حسین پنجک اشاره کرد و اظهار داشت: این فرد نیز ضربات بدی به قشر جوان وارد کرده بود و تعدادی از شهروندان ما را به مواد مخدر مبتلا کرده بود که خوشبختانه محاکمه این فرد تمام شده، حکم صادر شده و منتظر اجرای حکم هستیم.

وی به متلاشی شدن ۲۵۰ آشپزخانه تولید مواد مخدر در سطح کشور اشاره و تصریح کرد: این تعداد آشپزخانه‌ها، در داخل خانه بوده که با همکاری مردم کشف شده است.

سردار مویدی، در مورد وجود تعداد آشپزخانه‌های موجود در تهران گفت: بیش از ۲۰۰ آشپزخانه متلاشی شده، در تهران و شهرهای پیرامونی نظیر البرز و شرق و غرب تهران بوده‌اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، در ادامه سخنان خود، صادرات مواد صنعتی از ایران را به جدی تکذیب کرد و اظهار داشت: مواردی در اواخر دهه گذشته وجود داشت اما حالا نزدیک به صفر است و معمولاً اگر افراد در حین سفر این مواد را همراه داشته و دستگیر شدند بیشتر برای مصارف شخصی و مقاصد دیگر بوده است و با متمرکز شدن مبارزه با مواد مخدر صنعتی هم تولید این مواد کاهش داشته و هم از ترانزیت آن جلوگیری شده و آنچه که تولید می‌شود عمدتا مصرف داخلی دارد.

سردار مویدی، مجموعه کشفیات در مجموعه آشپزخانه‌های متلاشی شده را ۲ تن عنوان کرد و گفت: پیش‌سازها از خارج از کشور وارد می‌شوند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، کرمان را رکودشکن کشف مواد مخدر عنوان کرد و عنوان داشت: کرمان با ۹۵ تن، هرمزگان ۶۴ تن و مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با ۶۳ تن رکورددار کشف مواد مخدر در کشور هستند.

وی به اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر در ابتدای سال ۹۴ اشاره کرد و گفت:‌ در ۲۰ روز گذشته در حوزه‌های مختلف بیش از ۲۲ تن انواع مواد مخدر کشف کردیم که این مقدار نسبت به قبل ۱۱ درصد افزایش داشته؛ کشف ۲٫۵ تن مواد مخدر در جنوب سیستان و بلوچستان در روزهای اخیر نیز در این آمار جای دارد.

سردار مویدی به متلاشی شدن باند غول بچه در ۲۴ ساعت گذشته در تهران اشاره و اظهار داشت: این باند که در مرز هوایی در حین ورود به کشور بود در ۲۴ ساعت گذشته متلاشی شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تصریح کرد: از سه نفر افراد دستگیر شده این باند ۳ کیلو کوکائین کشف شد و به دنبال آن نیز تعدادی اموال و املاک آنها ضبط شد و تولید کننده کوکائین آمریکای جنوبی است و آنها با اتباع ایرانی شبکه تشکیل داده بودند که خوشبختانه امسال این باند متلاشی شد.

این مقام پلیسی کشور، یکی از رویکردهای سال ۹۴ را ورود حوزه اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر عنوان و خاطر نشان کرد: سعی کرده‌ایم به طور مستند آنچه را که در مأموریت‌های ناجا اتفاق می‌افتد در مراکز آموزشی دبستان و دانشگاه‌ها انتقال دهیم و تلاش می‌کنیم آنچه را که در بانک‌های اطلاعاتی پلیسی است برای ایجاد آگاهی شهروندان به کار گیریم.

سردار مویدی، به شعار سال ۹۴ پرداخت و اشاره کرد: با توجه به شعار امسال فکر می‌کنم اعتماد و همزبانی مردم بهترین پشتیبان پلیس خواهد شد و امیدواریم در پایان ۹۴ شاهد آثار خوب این شعار در عرصه‌های مختلف از جمله مبارزه با مواد مخدر باشیم و ما تلاش می‌کنیم بیشترین توان را در شرق کشور و جنوب شرقی کشور در مرز به کار گیریم تا بتوانیم سدی محکم در برابر قاچاقچیان و سوداگران کشور باشیم؛ همچنین برخورد با خرده‌فروشان و جمع‌آوری معتادان پرخطر را در داخل کشور از جمله برنامه‌های خود در امسال می‌دانیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، در پایان به آمادگی پلیس در بحث نگهداری معتادان پرخطر اشاره کرد و اظهار داشت: در بحث نگهداری هم تدابیری اندیشیده شده تا بتوان به صورت موقت معتادان پرخطر را نگهداری کرد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب