امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9338 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۴:۳۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس فدراسیون هندبال اعلام کرد؛

سطح علمی مربیان ما بالا نیست/مدیر یکی از باشگاه‌ها هزینه مربی خارجی تیم ملی را متقبل می‌شود/ماچک با ماهی ۴۰میلیون دستمزد فعالیتی نمی‌کرد/ یک و نیم میلیارد تومان بدهکاریم

خبرایران: سید ابوالحسن مهدوی رئیس فدراسیون هندبال گفت: یک میلیارد و 500 میلیون تومان به آژانس‌ها، آکادمی و داوران بدهکاریم و داوران سه سال است که حق الزحمه نگرفته‌اند.
سطح علمی مربیان ما بالا نیست/مدیر یکی از باشگاه‌ها هزینه مربی خارجی تیم ملی را متقبل می‌شود/ماچک با ماهی ۴۰میلیون دستمزد فعالیتی نمی‌کرد/ یک و نیم میلیارد تومان بدهکاریم

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری فدراسیون هندبال بعدازظهرامروزبا حضور«سید ابوالحسن مهدوی»رئیس فدراسیون هندبال ،«فرامرز می‌آبادی» دبیر فدراسیون هندبال و اصحاب رسانه در محل فدراسیون هندبال برگزار و دراین نشست «سید ابوالحسن مهدوی» رئیس فدراسیون هندبال اظهارداشت: برای تحقق اهداف از پیش تعیین شده برنامه‌هایی را تدارک دیدیم و برای رسیدن به آن اهداف اتحاد و وحدت را در نظر گرفتیم. به عنوان یک هندبالی می‌گویم جامعه هندبال از هم گسسته به دلیل عدم وجود قانون بود و اگر بخواهم به گذشته نگاه کنم سوالات عجیبی پیش می‌آید که مکدر می‌شوید.

رئیس فدراسیون هندبال تصریح کرد: در راستای تحقق وحدت اولین هم اندیشی بزرگ خانواده هندبال انجام شد که سمبلیک نبود و کارگروه‌هایی داشتیم که اعضای مجمع با حساسیت در آن شرکت کردند و خروجی آن عالی بود.

وی در خصوص سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: اعتقاد به کار تشکیلاتی دارم و سازمان تیم‌های ملی تشکیل شد و درون آن سازمان کمیته فنی را تعریف کردیم که فردا نیز انتخاباتش نهایی می‌شود و امیدواریم تا پایان این هفته یا اوایل هفته آینده اولین جلسه آن تشکیل شود. در مورد مربی تیم ملی و خارجی یا داخلی بودن آن و سطح مربی صحبت خواهیم کرد و رزومه مربیان را گرفته‌ایم.

مهدوی ادامه داد: در این کمیته بحث می‌کنیم و امیدوارم اگر مربی خارجی انتخاب شد سطح بالا باشد. ما می‌خواهیم سیستم هندبال دنیا را بررسی کنیم و هر کدام با ما هماهنگی داشت از آن کشور مربی انتخاب کنیم و یکی از مدیران باشگاه‌ها نیز تقبل کرده که هزینه مربی خارجی را پرداخت کند وهنوز یک ماه به پایان لیگ باقی مانده و کمیته فنی فرصت خوبی دارد و قرار است 30 بازیکن را معرفی کند و من معتقدم در انتخاب بازیکنان مشکلی نداریم.

وی در مورد بی قانونی‌ها در هندبال عنوان داشت: کتاب قانون هندبال را تنظیم کردیم و قوانینی که از این کتاب استخراج می‌شود اجازه بی قانونی نمی‌دهد. لیگ سال گذشته را با 10 تیم قرعه کشی کردیم، با 11 تیم لیگ آغاز شد و در هفته چهارم به 13 تیم رسید که این نشان از بی قانونی داشت.

رئیس فدراسیون هندبال درباره نتیجه کمیته انضباطی که امروز تشکیل جلسه داده بود، نیزیادآورشد: مشکلاتی که بین بازیکنان و مربیان وجود دارد در هندبال کم است با اینکه این یک رشته فیزیکی و جنجالی است ولی صبر و استقامت ورزشکاران بالا است درباره اتفاقات دیدار سنگ آهن و ثامن الحجج سبزوار نیز باید بگوییم بعضی از تماشاگرنماها کارهایی انجام دادند و در زمین مسابقه ترقه انداختند که این اتفاق از دید نماینده فدراسیون‌ها مخفی نماند و جلسه کمیته انضباطی تشکیل شد ولی با توجه به اینکه تیم سنگ آهن بافق تلاش های زیادی انجام داده، نمی توانستیم آنها را مقصر بدانیم و این اتفاق توسط چند تماشاگرنما رخ داده ولی چون بار دوم بود که این اتفاق افتاده، کمیته انضباطی تشکیل شد.

وی در خصوص انصراف تیم‌ها از لیگ هندبال اظهار داشت: همیاری و تیم صبا خودشان انصراف دادند و تصمیم آنها ارتباطی با فدراسیون نداشته هنگامی که بیشتر از ظرفیت لیگ پذیرش داشته باشیم این اتفاق‌ها نیز رخ می‌دهد.

مهدوی درمورد قطبی شدن این رشته در کشور خاطرنشان کرد: در چارچوب تصمیمات کمیته فنی تیم‌ها باید 30 بازیکن به تیم ملی معرفی کنند که هر باشگاه بیشتر از 4 بازیکن نباید معرفی کنند و ما اجازه نمی‌دهیم که فراتر از تصمیمات فدراسیون کاری انجام شود. هیئت اصفهان در سا‌ل‌های گذشته همیشه فعال بوده و در مورد قطبی شدن هندبال در اصفهان نیز همین دلیل وجود داشت و این موضوع ربطی به اصفهانی بودن رئیس وقت فدراسیون نداشت. فعالیت‌های اصفهان باعث شده بود که بازیکنان زیادی در لیگ داشته باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز ثامن الحجج سبزوار بازیکنان زیادی از اصفهان دارد ما نمی‌خواهیم اصفهان  و سبزوار را تضعیف کنیم بلکه می‌خواهیم به اصفهان و سبزواری‌ها بهای بیشتری بدهیم و می‌خواهیم در راستای استعدادیابی هندبال مناطق را توسعه دهیم.

رئیس فدراسیون هندبال در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای افرادی که از گردونه هندبال خارج شده‌اند دارید یا خیر؟ گفت: به واسطه محدودیت‌های زمانی و مکانی کمیته‌ای براساس سوابق و فعالیت‌های استان‌ها تشکیل دادیم و به نوعی با روسای هیئت‌ها مشورت گرفتیم. برخی افراد چون مناسبات ملی داشتند خودمان دعوتشان کردیم و بالای 95 درصد از نیروهای فعال هندبال را دعوت کردیم ممکن است در 5 درصد باقیمانده نیز کوتاهی کرده باشیم اما برنامه‌های ما در همایش هندبال صدرصد راهگشا خواهد بود.

مهدوی افزود: در ارتباط با حضور بازیکنان در تیم ملی نیز باید بگویم ما کارگروهی تشکیل دادیم که براساس آن از تجارب سایر فدراسیون‌ها استفاده کنیم و اساسنامه آنها را گرفتیم و مطالعه کردیم و بنا نداریم که تجربه‌ای که منفی بوده را تکرار کنیم. امروز هندبال نیاز به تحول دارد نه لیگ و نه برنامه خوبی داشتیم و تغییر در نیروهای فدراسیون و برنامه‌های آن نیاز فعلی هندبال بوده و این رشته به یک تحول عظیم نیاز دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این امکان وجود نداشت که ماچک با تیم ملی به همکاری خود در فدراسیون ادامه دهد گفت: روزهای اول حضورم در فدراسیون دیدیم که او ماهیانه 40 میلیون دریافت می کند ولی هیچ فعالیتی انجام نمی‌دهد. ما از او خواستیم که به چند استان برود و در امر استعدادیابی فعالیت کند ولی گفت که این در حیطه وظایفش نیست. حدود 20 مربی آگاه به مسائل تیم ملی را در کمیته فنی اضطراری موقت دعوت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که با ماچک قطع همکاری کنیم. البته وی به دلایل شخصی نیز استعفا داده بود شاید در آینده کمیته فنی به این نتیجه برسد که ماچک به تیم بازگردد و امیدواریم تا 6-7 اردیبهشت درمورد سرمربی نتیجه بگیریم.

رئیس فدراسیون هندبال در خصوص اینکه آیا نظر رئیس فدراسیون هندبال در مورد انتخاب سرمربی برنظر کمیته فنی ارجح است، عنوان کرد: امیدوارم کمیته فنی دکوری نباشد و ما به نظر آنها احترام می‌گذاریم.

مهدوی در ادامه بار دیگر به قرارداد ماچک اشاره کرده و گفت: قرارداد او نواقص زیادی داشت و ما حتی نمی‌توانستیم او را برای استعداد یابی به شهرهای دیگر بفرستیم و سطح علمی مربیان ما بالا نیست و ما برنامه‌های خوبی برای آنها درنظر گرفتیم و مربیان بزرگ دنیا را دعوت خواهیم کرد تا کلاس‌های آموزشی برگزار کنند.

وی در خصوص شانس ایران برای کسب سهمیه هندبال المپیک ریو گفت: ظاهراً قطر در بخش هندبال کار کرده اما این را باید بگوییم که با توجه به نتایجی که تیم ملی بدست آورده اختلاف زیادی با قطر نداریم و برای کسب سهمیه ناامید نیستیم و امیدواریم قطر را در کشورش شکست دهیم. اگر خوب کار کنیم و در هیبت جام جهانی ظاهر شویم می‌توانیم قطر را شکست دهیم و این توانمندی را داریم و به دنبال کسب سهمیه المپیک هستیم. البته در برنامه‌های ما حضور در المپیک 2020 قطعی است ولی از این موقعیتی که برای المپیک ریو داریم چشم پوشی نمی‌کنیم.  البته شنیده‌ایم که قطر در هندبال بنا دارد که قدرتمند نباشد و تمرکزش را روی فوتبال قرار داده اگر چنین باشد بچه‌های ایرانی به زودی در آسیا آقایی خواهند کرد.

مهدوی در مورد برگزاری جام ریاست جمهوری در ایران نیز خاطرنشان کرد: این مسابقات 24 مردادماه با حضور حسن مصطفی رئیس فدراسیون جهانی هندبال و شیخ احمد رئیس شورای المپیک آسیا برگزار می‌شود و 90 تیم داخلی و 10 تیم خارجی در آن حضور خواهند داشت در حال حاضر ایتالیا و مجارستان اعلام کرده‌اند که چرا از آنها دعوت نکرده‌ایم.

وی در خصوص بدهی‌های فدراسیون نیزگفت: یک میلیارد و 500 میلیون تومان به آژانس‌ها، آکادمی و داوران بدهکاریم و داوران سه سال است که حق الزحمه نگرفته‌اند. کسی قرض فدراسیون را پرداخت نمی‌کند ولی خیلی‌ها هستند که برای اجرای برنامه‌های ما تأمین منابع می‌کنند.

رئیس فدراسیون هندبال در خصوص حضور همزمان می‌آبادی در فدراسیون هندبال و هیئت اصفهان گفت: بنا بر دستورالعمل‌ها رئیس فدراسیون باید دبیر خود را به وزارت ورزش معرفی کند اگر می آبادی مورد تأیید قرار گرفت باید از هیئت اصفهان برکنار شود و با هماهنگی مدیرکل استان اصفهان یک نفر به عنوان سرپرست هیئت هندبال اصفهان منصوب شود.

فرامرزمی‌آبادی دبیر فدراسیون هندبال نیز درادامه این نشست مطبوعاتی در مورد رأی کمیته انضباطی ابرازداشت: نماینده باشگاه بافق حضور داشت و پس از استماع گزارش نماینده فدراسیون کمیته انضباطی رأی را صادر کرد و با توجه به اینکه این احتمال وجود دارد که عده‌ای بخواهند به سنگ آهن لطمه بزنند رأی به این صورت صادر شد که یک جلسه باید بازی خارج خانه انجام دهند و بازی بعد نیز در بافق بدون تماشاگر برگزار می‌شود. نتیجه این بازی نیز 10 بر صفر به سود ثامن الحجج سبزوار اعلام شد.

می آبادی نیز در این باره گفت: با مدیرکل اصفهان صحبت کردیم و در حال حاضر مکاتبات ما با امضای افتخاری، دبیر هیئت اصفهان صورت می‌گیرد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب