امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9345 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۲:۴۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس جدید سازمان بهزیستی اعلام کرد؛

راهبرد جدید بهزیستی خدمت به کودکان، جوانان و سالمندان/هیچ فردی نیست که دفترچه بیمه سلامت درکشور نداشته باشد

خبرایران: رییس سازمان بهزیستی کشور با اعلام اولویت های کاری خود ارائه خدمت به سه گروه سنی نوزادان و کودکان، نوجوانان و جوانان و سالمندان را اهداف راهبردی و اقدامات تخصصی خود در سه حیطه مسائل عمومی، محیط های جمعیتی و جامعه اعلام کرد.
راهبرد جدید بهزیستی خدمت به کودکان، جوانان و سالمندان/هیچ فردی نیست که دفترچه بیمه سلامت درکشور نداشته باشد

به گزارش خبرنگارخبرایران، انوشیروان محسنی بند پی در مراسم معارفه خود و قدردانی از خدمات رییس سابق افزود: با توجه به گسترش آسیب های اجتماعی، معلولیت ها، افزایش مسائل روانی، پایین بودن شاخص نشاط اجتماعی، افزایش معتادان مصرف کننده مواد صنعتی، افزایش سالمندی باید برنامه ریزی های دقیق و کارشناسی برای پیشگیری و گسترش آنها داشته باشیم.

رییس سازمان بهزیستی کشور درباره اهداف خود برای گروه سنی نوزادان تصریح کرد: در سالیان گذشته در کاهش مرگ و میر کودکان اقدامات خوبی انجام شد اما هنوز نتوانسته ایم به استانداردهای جهانی در این خصوص دست پیدا کنیم و باید بتوانیم در برنامه های آینده رشد و تکامل کودکان را به گونه ای برنامه ریزی کنیم که شاهد کاهش مرگ و میر در این سن باشیم.

محسنی بند پی همچنین در خصوص گروه سنی نوجوانان و جوانان اظهار داشت: این گروه به علت وجود رفتارهای پرخطر، مسائل روانی، اشتغال، دخانیات و تغذیه نامناسب بسیار پراهمیت است که باید در راستای انجام مداخلات جدی اقدامات تخصصی صورت گیرد.

وی در خصوص گروه سالمندان نیز عنوان کرد: وظیفه ما این است که سالمندان را ارج نهیم و این افراد را به درون خانواده ها ببریم و مراقبت های خانوادگی از سالمندان را افزایش دهیم.

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: همچنین باید به ظرفیت های بالقوه خیرین ، سمن ها و سطح دانش ارائه دهندگان خدمات اتکا کنیم و سعی در افزایش مراقبت های ارائه شده به جامعه هدف بهزیستی داشته باشیم.

محسنی بند پی تصریح کرد: تمام روسای سازمان بهزیستی کشور در دوره های مختلف اقدامات بسیار شایسته ای را انجام دادند اما سیاست های دولت تدبیر و امید، رییس جمهوری و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تحول در این سازمان را می طلبد.

رییس سازمان بهزیستی کشور در ادامه از تقویت نظام گزارش دهی و ارزیابی در دوره مدیریتی خود در این سازمان خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم از تمامی ظرفیت های سازمان و تمامی کسانی که در این حوزه متخصص هستند، استفاده و سازمانی فعال، پویا و با نشاط ایجاد کنیم.

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به حکم وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: حکم وی فراتر از یک حکم محسوب می شود و در واقع منشوری راهبردی برای سازمان بهزیستی خواهد بود.

محسنی بند پی که پیش از این رئیس بیمه سلامت بود، گفت: افتخار می کنیم در حال حاضر در سراسر کشور هیچ فردی نیست که دفترچه بیمه سلامت نداشته باشد.
 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب