امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9363 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱:۲۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان بسیج کارگری کشوراعلام کرد؛

هرجا که انقلاب کرده‌ایم جلو رفته‌ایم/ سکوی ارتقای انقلاب در افکار عمومی جهان روزبه روز جلو می‌رود/ از ظرفیت‌های نخبگان اجتماعی بهره ببریم/ صیانت ما و تلاش ما هم یک جهاد مقدس خواهد بود

خبرایران: رمضانعلی طالبی رئیس سازمان بسیج کارگری کشورگفت: روز 9 اردیبهشت ماه روز بسیج کارگری و پاسداشت 14 هزار شهید عرصه صنعت تولید است.
هرجا که انقلاب کرده‌ایم جلو رفته‌ایم/ سکوی ارتقای انقلاب در افکار عمومی جهان روزبه روز جلو می‌رود/ از ظرفیت‌های نخبگان اجتماعی بهره ببریم/ صیانت ما و تلاش ما هم یک جهاد مقدس خواهد بود

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته بسیج کارگری کشورصبح امروزسه شنبه اول اردیبهشت با حضور«رمضانعلی طالبی» رئیس سازمان بسیج کارگری کشور و اصحاب رسانه در در مجتمع فرهنگی 13 آبان (لانه جاسوسی سابق) برگزار و دراین نشست خبری «رمضانعلی طالبی» رئیس سازمان بسیج کارگری کشوراظهارداشت: روز 9 اردیبهشت ماه روز بسیج کارگری و پاسداشت 14 هزار شهید عرصه صنعت تولید است و خوشبختانه امروز سکوی ارتقای انقلاب اسلامی در افکار عمومی جهان روزبه روز جلو می‌رود. انقلاب اسلامی ما یک نوع فضیلت، قداست و انسانیت و ارتقای انسانی را در بر داشته است.

طالبی تصریح کرد: شهید ترکی در سال جدید به عنوان شهید شاخص قشر کارگری معرفی شد. انقلاب اسلامی محصول نگاه و تفسیر قرآنی و دینی است که توسط حضرت امام خمینی(ره)، تعبیر و تفسیر شد. پدیده‌های 36 ساله آن هم نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی با خلق پدیده‌های جهانی به سمتی حرکت می کند که نقش مردم در آن برجسته شود و با همین عنوان است که باید اوضاع داخل و صنعت را تفسیر کرد.

وی ادامه داد: در اوج اقتدار استکبار، انقلاب تاخت و امام(ره)، توانست با دو عامل توکل به خدا، و اعتماد به ملت پیروز شود و این موفقیت نه در تئوری و نه در فرضیه بلکه در جهان توانست تبدیل به یک دولت سازی، نظام سازی و در آینده تمدن سازی تبدیل شود.

رئیس سازمان بسیج کارگری کشوربا اشاره به روزشمار و نامگذاری هفته بسیج کارگری گفت: پنجم اردیبهشت ماه با نام «کارگر، مهدویت، معنویت»، ششم اردیبهشت ماه با نام «کارگر، عزم ملی، تولید ملی»، هفتم اردیبهشت ماه با نام «کارگر، فرهنگ، بصیرت»، هشتم اردیبهشت ماه با نام «کارگر، اقتصاد، بهره وری»، نهم اردیبهشت ماه «کارگر، بسیج، ایثار و شهادت»، دهم اردیبهشت ماه نیز روز «کارگر، ولایت، اقتدار ملی» و 11 اردیبهشت ماه با نام «کارگر، مدیریت جهادی، استکبارستیزی» نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه همه آحاد جامعه در سال جدید باید بسیج شوند تا شرایط کار و تولید در کشور بهبود یابد، افزود: باید از ظرفیت و نیروی داخل کشور که همان قشر ‌کارگری اعم از متخصصین، مهندسین، تولیدگنندگان و زیرمجموعه‌های آنها است و دارای شأن دینی ملی و فراملی هستند، استفاده کنیم؛ چراکه این قشر، نقش تعیین کننده‌ای در ایجاد و تداوم انقلاب اسلامی داشته‌اند.

طالبی عنوان داشت: مفتخریم در این عرصه، هم در ایجاد و هم تداوم جریان انقلاب اسلامی، 14 هزار شهید گلگون نثار کرده‌ایم که این آمار در دنیا بی‌سابقه است؛ چراکه شریف‌ترین، زحمت‌کش‌ترین و کم درآمدترین قشر جامعه در آن زمان، آنطور ادامه دهنده راه اسلام بوده‌اند که در این راه و طول دفاع 4000 شهید صنعت و کار و تولید توسط مزدوران آمریکایی و گروهک های وابسته ترور شدند.

وی تصریح کرد: کارگران عرصه جهاد اقتصادی، از همان زمان رو در روی قدرت‌ها ایستادند و با تحریم‌ها مقابله کردند؛ اگرچه در این راه همیشه مورد بغض استکبار بود و شرایط سختی را در دفاع مقدس، هم در عرصه تولید و هم در عرصه جهاد تحمل کرد و به جان خریدند.

طالبی با اشاره به نام و یاد 14 هزار شهید این عرصه گفت: یاد شهید عبدالحسین برونسی، شهید شاخص قشر و نیز شهید سرافراز حسینعلی ترکی، شهید شاخص سال 94 قشر کارگر، که توانستند با دینداری و خداخواهی، زندگی جاوید را تعریف کرده و به خدا برسند گرامی می‌داریم و باید برای پیشرفت صنعت و کار در کشور علاوه بر اینکه از وجود صاحب نظران و نخبگان تولید و صنعت استفاده کرد، از ظرفیت‌های نخبگان اجتماعی که دارای ضریب نفوذ بالا هستند بهره ببریم. این امر باعث می‌شود علاوه بر ارائه شورای اسلامی در خصوص کار و تولید موضوعات و پیچیدگی‌ها و موانع تولید به صاحبان تصمیم‌گیری برسیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز نگاه ما به واحدهای تولید و صنعت به مثابه یک سنگر است چرا که دشمنان می‌خواهند از طریق تحمیل اقتصادی در مقابله با نظام اسلامی وارد شوند و آن را نا کار آمد نشان دهند. صیانت ما و تلاش ما هم یک جهاد مقدس خواهد بود که به حول و قوه الهی این مهم در سراسر کشور اتفاق خواهد افتاد.

طالبی با اشاره به برنامه‌هایی که در طول هفته بسیج کارگری توسط سازمان آنها برگزارخواهد شد گفت: در روز نهم اردیبهشت، تجلیل از خانواده‌های شهدا و نخبگان و برجستگان صنعت و تولید است. همچنین شرکت در نماز جمعه، توسعه و افتتاح پایگاه‌های مقاومت، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا، برگزاری شیفت ایثار از دیگر برنامه های ماست.

رییس سازمان بسیج کارگری تاکید کرد: برگزاری شواریعالی استان‌ها که مسئله‌های صنعت را مورد مطالعه قرار خواهند داد تا بتوانیم موضوعات را مطرح کنیم و تصمیمات مقتضی را در سطح کشور انجام دهیم.همایش صالحین، نمایشگاه ها خود کفایی، عیادت از بیماران کارگر، شبی با خاطره، محفل انس با قرآن و برگزاری صبحگاه مشترک و یزیت رایگان، کوهنوردی و... از برنامه های دیگری است که در این هفته انجام خواهد شد.

وی یادآورشد: اعزام به مناطق راهیان نور، برگزاری کلاس‌های تجربه نگاری، میزگرد‌های تخصصی است و یکی از اهداف ما در سال 94 هم این است که قادر شویم علاوه بر احصای نظرات نخبگان که در شورایعالی ما سازماندهی شده‌اند بتوانیم توسط نخبگان اجتماعی که داری تریبون هستند، بتوانیم تئوری دینی کارگر و تقویت کارگر و کارفرما را مطرح کنیم و هم به لحاظ پیچیدگی هایی که در آنجا است آن را منتقل می‌کنند. مشکلات کارگری هم باید از زبان این افراد که ضریب نفوذ بالا دارند استفاده کنیم.

 

 

طالبی افزود: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی راهبرد ما است و درواقع شاکله آن عصاره قابلیت‌های درونزای انقلاب است که هرجا که انقلاب کرده‌ایم جلو رفته‌ایم و هرجا مورد بی‌مهری قرار گرفتیم مشکل داشته‌ایم. یکی از مطالبه‌های اصلی ما این است که ما به سمت تولید داخلی و حمایت از آن را داشته باشیم. تشکل‌های کارگری حرف‌های خوبی را برای شنیدن دارند و مسئولان ما باید گوش‌های خود را برای شنیدن حرف‌های آنها تیز کنند.

رییس بسیج کارگری با اشاره به اینکه شهیدان محمود باغیانی(پدر) و محمد حسین و علیرضا باغیانی( فرزندان) به عنوان شهدای شاخص سازمان بسیج کارگری در سال 93 معرفی شدند، گفت: مراسم گرامیداشت این شهیدان 9 اردیبهشت ماه در سالن اجتماعات شرکت ساپکو واقع در کیلومتر 13 جاده مخصوص کرج برگزار می شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب