امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9417 تاریخ انتشار: شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

به مناسبت هفته سلامت انجام شد؛

دهکده سلامت ،همایش پیاده روی، پردیس سلامت و برنامه های آموزش محور در مرکز پایتخت

خبرایران: به مناسبت هفته جهانی سلامت که با شعار سال 2015 سازمان جهانی بهداشت با عنوان «ایمنی غذا ،از مزرعه تا سفره »در حال برگزاری است؛ برپایی نمایشگاه سلامت ،افتتاح پردیس سلامت ، نواختن زنگ سلامت ،عیادت از بیماران ، برگزاری همایش بزرگ پیاده روی و دهها عنوان برنامه سلامت محور از سوی شهرداری منطقه 11 برگزار شد.
دهکده سلامت ،همایش پیاده روی، پردیس سلامت و برنامه های آموزش محور در مرکز پایتخت

به گزارش خبرایران، نصرالله آبادیان شهردار منطقه 11 به مناسبت هفته جهانی سلامت گفت: برای ارتقای سطح آگاهی تمامی گروه های سنی شهروندان با موضوعات سلامت محور ، افزایش بهداشت تغذیه ای جامعه و دسترسی عادلانه به خدمات سلامت در محله های مرکزی شهر برنامه های جامعی داریم.

آبادیان با اشاره به شعار هفته جهانی سلامت با عنوان "ايمني غذا، از مزرعه تا سفره" توجه شهروندان را به بهداشت تغذیه ای معطوف داشت و به بیان برنامه های معاونت اجتماعی و فرهنگی این منطقه در راستای ارتقای آگاهی شهروندان با مباحث ایمنی غذا پرداخت و گفت: مدیریت شهری با جدیت مباحث مربوط به سلامت شهروندان را در زمینه های پیش گیری و درمان دنبال می کند.

او افزود: از همین رو عمده برنامه های این منطقه با مشارکت ،همراهی و حضور شهروندان و تمامی گروه های سنی به ویژه دانش آموزان و بانوان به لحاظ تأثیر گذاری این قشر بر سلامت جامعه برنامه ریزی شده است تا به تبع افزایش آگاهی آنان ، روند مطلوبی در بهداشت تغذیه ای جامعه ، اصلاح سبک زندگی وخود مراقبتی  ایجاد شود.

ارائه خدمات دهکده سلامت در بوستان دانشجو ؛به مدت یک هفته

این نمایشگاه از یکم تا هفتم اردیبهشت با هدف ارتقای آموزش ها در خصوص سلامت شهروندی در راستای شعار « از مزرعه تا سفره» با حضور معاونت های مختلف منطقه به ویژه معاونت اجتماعی در پارک دانشجو به مدت یک هفته برگزار دایر است.

آبادیان خاطر نشان کرد:  25غرفه با موضوعات مختلفی مانند دانستنی های سلامت ،مشاوره پزشکی ، طب سنتی ، معاینات چشم و مشاوره تغذیه برای استفاده شهروندان در پارک دانشجو فعالیت می کنند که با توجه به حجم انبوه تردد در این مسیر ؛ قطعا این دهکده می تواند علاوه بر سطح منطقه در سطح فرا منطقه ای نیز برای شهروندان مورد استفاده قرار گیرد.

شهردار منطقه 11 تأکید کرد: در دهکده سلامت مباحثی مانند طرح آسمان آبی وزمین پاک نیز به شهروندان آموزش و اطلاع رسانی می شود و امیدواریم با برگزاری این نمایشگاه ،مردم اهمیت موضوع سلامت را به خوبی در زندگی خود مورد توجه قرار دهند و شهرداری تهران نیز به عنوان برگزار کننده این نمایشگاه نقش حلقه واسط میان شهروندان و حوزه های سلامت را ایفا کند.

نواختن زنگ سلامت در مدارس و عیادت از بیماران در بیمارستان لقمان

در نخستین روز از هفته سلامت ، زنگ سلامت در مدارس سطح منطقه به صدا در آمد و پس از آن شهردار ،معاونین و جمعی از مدیران منطقه ؛ ضمن عیادت از بیماران بستری در بیمارستان لقمان به بازدید از مجهز ترین مرکز فوق تخصصی مسمومیت کشور و گفتگو با ریاست و کادر پزشکی این بیمارستان پرداختند. 

میزبانی از شهروندان پهنه مرکزی شهر تهران در همایش بزرگ پیاده روی

 همایش بزرگ پیاده روی خانواده های تهرانی ساکن در مناطق مرکزی پایتخت با حضور صدها نفر از شهروندان مناطق 9-10-11-12  همراه با برنامه های متنوع به میزبانی شهرداری منطقه 11  در بوستان رازی برگزار و خانواده های ساکن در پهنه مرکزی شهرتهران نخستین ساعات صبح روز جمعه 4 اردیبهشت را با طراوت و زیبایی اردیبهشت بوستان بزرگ رازی آغاز کردند.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب