امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9422 تاریخ انتشار: یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲:۵۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رامبد جوان اعلام کرد؛

جشنواره های «شمسه» تقویت کننده حس تعلق و تعهدات شهروندی است/ متاسفانه امروز فیلمسازان با استعداد فرصتی برای بروز استعدادها ندارند

خبرایران: رامبد جوان کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون گفت: جشنواره های شمسه، تقویت کننده حس تعلق و تعهدات شهروندی هستند.
جشنواره های «شمسه» تقویت کننده حس تعلق و تعهدات شهروندی است/ متاسفانه امروز فیلمسازان با استعداد فرصتی برای بروز استعدادها ندارند

به گزارش خبرایران، رامبد جوان کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با ستاد خبری جشنواره آئینی، فرهنگی، هنری و تجسمی شمسه گفت: ایده جشنواره های «شمسه»، ایده بسیار خوبی است؛ به شرطی که به طور کامل اجرا شود. چون در پس ایده های خوب، چگونگی کار و اجرا اهمیت بیشتری دارد.

وی افزود: تصور من این است که وقتی کارها به دست مردم و با محوریت مردم پیش می رود شرایط و نتایج حاصل از آن کار بهتر و کارآمدتر می شود و اتفاقات جذابی نیز خواهد افتاد.

رامبد جوان ادامه داد: به نظر من این موضوع که در جشنواره های شمسه بر روی مردم و مشارکت مردمی تاکید شده بسیار قابل توجه است؛ در این صورت از استعدادهای مردمی استقبال می شود و علاوه بر این که افراد قابل می توانند فرصتی برای پرداختن به استعدادهای بالقوه خود بیابند احساس تعلق و تعهد شهروندی نیز در آنان تقویت خواهد شد.

این کارگردان سینما و تلویزیون تصریح کرد: اصولاً روش جشنواره ها، روش معقولی نیست؛ چرا که در آن ها فقط یک ایده جذاب و چشمگیر وجود دارد؛ بدون این که برنامه به خصوصی برای پردازش این ایده ها طراحی شده باشد. اما این روش که در جشنواره های شمسه، بخش ها و دوره های تخصصی از سوی شهرداری برای افراد علاقمند و خلاق تدارک دیده شده و از استادان و مربیان خوب و برجسته هر رشته برای داوری و آموزش افراد(از طریق چاپ کتاب و ...) دعوت می شود قطعاً روش اثرگذار و قابل تحسینی است.

جوان گفت: در این میان، آن چه اهمیت بالایی دارد این است که امکانات لازم در اختیار شرکت کنندگان و به ویژه برگزیدگان در جشنواره های شمسه گذاشته شود تا به عنوان مثال، در بخش فیلم جشنواره شمسه، فیلم سازان واقعی مشخص شوند.

وی اظهار داشت: متاسفانه امروز فیلمسازان ما اگرچه استعداد دارند؛ اما فرصتی برای بروز ای استعدادها را در اختیار ندارند و به همین دلیل بدون شناسایی و به فعلیت رسیدن به هدر می روند.

رامبد جوان گفت: امیدوارم این ایده خوب بتواند در جشنواره های شمسه  به خوبی اجرا شود و از این طریق فیلم سازان و تمامی هنرمندان دیگر ما با جهت گیری های مناسب بتوانند در پیشبرد اهداف شهری و بهبود مسائل و مشکلات شهری درست عمل کنند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب