امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9438 تاریخ انتشار: دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱:۳۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون برنامه ریزی جامع تولید گروه خودرو سازی سایپااعلام کرد؛

رشد 40 درصدی تولیدسایپا با نگاه ویژه به توسعه محصول، صادرات و کیفیت/تولید 584 هزار خودرو در گروه خودروسازی سایپا درسال جاری

خبرایران: محمد قربانی معاون برنامه ریزی جامع تولید گروه خودرو سازی سایپااز افزایش تولید40 درصد خودرو در سایپا خبر داد.
رشد 40 درصدی تولیدسایپا با نگاه ویژه به توسعه محصول، صادرات و کیفیت/تولید 584 هزار خودرو در گروه خودروسازی سایپا درسال جاری

به گزارش خبرایران: محمد قربانی معاون برنامه ریزی جامع تولید گروه خودرو سازی سایپا در نشست خبری خود از افزایش تولید40 درصد خودرو در سایپا خبر داد و گفت: برنامه سال جاری تولید 584 هزار خودرو در گروه خودروسازی سایپا است که رشد 40 درصدی نسبت به سال قبل خواهد داشت ، این در حالی است که سایپا در سال 93 با حدود 33 درصد افزایش تولید به نسبت سال92 توانست تولید 420 هزار دستگاه خودرو را به ثبت برساند که البته تحقق این برنامه تولید، به فاکتورهایی از جمله وضعیت فضای کسب و کار، سازندگان و تامین کنندگان قطعه نیز بستگی دارد.

 وی با اشاره به شرایط کسب و کار در کشور گفت: در سال 91 با چالش های جدیدی در فضای کسب و کار روبرو شدیم که به واسطه تحریم هایی بود که از سوی کشورها و شرکت های اروپایی و آمریکایی به صورت ظالمانه بر کشور مان اعمال شد و باعث بروز مشکلات جدیدی در فضای اقتصادی و صنعت خودرو سازی شد.

وی افزود: خوشبختانه در فروردین 94 جهش خوبی را در تولید داشته ایم که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 30 درصد افزایش تولید محقق شده است و 23 هزار دستگاه تولید خودرو داشته ایم و پیش بینی می کنیم تولید در برنامه سال 1394 به نسبت تولید سال 93 ، 40 درصد افزایش داشته باشد و تلاش گروه سایپا بر این است تا متوسط تولید با افزایش 40 درصدی در کل ماه های سال 94 تثبیت شود و با این افزایش بتوانیم تولید کل برنامه را محقق کنیم.

قربانی یادآور شد: در گروه خودرو سازی سایپا سند راهبردی در زمینه افزایش تولید، توسعه محصول، افزایش صادرات و افزایش کیفیت تعریف شده است که در افزایش تولید کارنامه قابل قبولی را کسب کردیم، در حوزه توسعه محصول توانستیم به سطح بالاتر از انتظار برسیم و در سال 93 درحوزه صادرات افزایش 120 درصدی تولید به نسبت مشابه سال 92 کسب شد و برنامه سایپا توسعه صادرات با افزایش 120 درصدی در سال 94 است.

وی با بیان این‌که طبق تکالیف وزارت صنعت، خودروسازان باید با رشد صادرات، ارز مورد نیاز خود را تامین کنند، تصریح کرد: توسعه صادرات نیز در راستای تحقق این هدف صورت گرفته است و در حال حاضر سایپا در کشور‌های عراق، سوریه، سودان و ونزوئلا سایت تولید خودرو دارد و علاوه بر این کشور‌ها محصولات سایپا به کشور‌هایی چون مصر، ویتنام و اکراین نیز صادر می‌شود.

وی به روند تولید محصولات جدید و قدیم گروه سایپا اشاره کرد و گفت: در ترکیب تولید سال 93 ، نسبت تولید محصول گروه X200 به X100 ، 15 درصد به 85 درصد بود که این سهم در برنامه تولید سال 94 در گروه محصولات X200 ، به 35 درصد خواهد رسید. همچنین در کنار محصولات جدید که به سبد محصولات سایپا اضافه شده است، محصولات دیگری نیز از جمله تیبا2، H200 ،H300 و آریو از ابتدای سال جاری با افزایش تولید همراه شده است و همچنین در سال 94 با برنامه ریزی های انجام شده تولید محصول 232 (ساینا) در سایپا کاشان آغاز خواهد شد.

وی یاد آور شد: دربرنامه تولید سال94 در خصوص محصولات H200 و H300، فقط 5 درصد از برنامه تولید محصولات گروه سایپا سهم خودرو های شریک تجاری چینی است، همچنین گروه خودرو سازی سایپا در زمان افزایش تولید، توسعه محصول را نیز به طور جدی دنبال خواهد کرد و با ورود هوشمندانه به بازار، سعی در تثبیت جایگاه خود خواهد داشت.

قربانی گفت: برآوردهای اولیه نشان می دهد که دو محصول H200 و H300 با استقبال خوبی در بازار مواجه شده است و با توجه به اینکه گروه خودرو سازی سایپا از یک زنجیره خدمات پس از فروش خوب برخوردار است، دراین خصوص با رصد کردن وضعیت بازار و افزایش تقاضا، سایپا قصد دارد در مذاکره با شریک تجاری چینی، تعداد تولید محصولات H200 و H300 را افزایش دهد. علاوه بر این در حال حاضر تولید انبوه این دو محصول در شرکت سایپا و پارس خودرو طبق برنامه پیش بینی شده آغاز شده است.

معاون برنامه‌ریزی تولید گروه خودروسازی سایپا درباره‌ی تعهدات عقب افتاده شرکت پارس خودرو به ویژه خودروی تندر 90 اظهار کرد: حدود 12 هزار دستگاه از تعهدات سال 1393 به سال 1394 منتقل شده است که البته امیدواریم در اردیبهشت ‌ماه به تمام تعهدات پاسخ داده شود.

وی ادامه داد: درباره تندر 90 نیز به دلیل عدم ایفای تعهدات از سوی رنو نتوانستیم این محصول را به مقدار لازم تولید کنیم. پارس خودرو ظرفیت تولید روزانه 300 دستگاه تندر 90 را دارد که در حال حاضر روزانه 50 تا 60 دستگاه تندر 90 تولید می‌شود، با این حال به دلیل عدم انجام تعهدات از سوی رنو، نتوانستیم محصولات را به موقع تحویل دهیم.

وی خاطر نشان کرد: به دنبال توسعه صادرات X100 هستیم تا ظرفیت قطعه‌سازان داخلی حفظ شود، بنابراین تیراژ داخلی این محصول به تدریج کاهش و صادرات آن افزایش خواهد یافت. همچنین پلت‌فرم SP100 در حوزه خودروهای سواری و پلت‌فرم Z100 در خودروهای تجاری در حال طراحی است.

وی اظهار امیدواریم کرد که در سال 95 پلت‌فرم SP100 در سه کلاس هاچ بک، چهار درب و suv وارد بازار شود.

قربانی تصریح کرد: گروه خودرو سازی سایپا با توجه به ظرفیت هایی که در شرکت های خودرو سازی خود دارد، برنامه ای را دنبال می کند که بتواند نزدیک به این ظرفیت ها و حداکثر استفاده از پتانسیل خود را داشته باشد و مانند گذشته به چرخه اقتصادی کشور کمک کند و امیدواریم با پیگیری هایی که در دولت تدبیر و امید و وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته، به زودی شاهد رونق اقتصادی باثبات در صنعت خودرو سازی باشیم.

معاون برنامه ریزی جامع تولید گروه خودرو سازی سایپا در پایان گفت: امیدوارم با شرایطی که در فضای کشور حاکم شده و با کمک و یاری تمامی مجموعه گروه خودرو سازی سایپا و همه نهادها و سازمان هایی که نقش هدایتی و راهبری صنعت و اقتصاد کشور را دارند، صنعت کشور و شرکت های خودرو ساز از مزایای دوره رونق و ثبات اقتصادی بهرمند شوند و شرکت سایپا به زودی به دوره طلایی خود باز گردد.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب