امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9463 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۵:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

بهزاد فراهانی اعلام کرد؛

شمسه می تواند از معضلات فرهنگی و اجتماعی تهران بکاهد

خبرایران: به اعتقاد بهزاد فراهانی، جشنواره های شمسه در صورت اجرای صحیح و کارشناسانه می تواند از معضلات اجتماعی و فرهنگی کلانشهر تهران بکاهد.
شمسه می تواند از معضلات فرهنگی و اجتماعی تهران بکاهد

به گزارش خبرایران، بهزاد فراهانی بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در گفتگو با ستاد خبری جشنواره آئینی، فرهنگی، هنری و تجسمی شمسه گفت: اقدام شهرداری تهران در برگزاری مجموعه جشنواره های شمسه را که یک جریان قابل احترام اجتماعی و فرهنگی است، ستایش می کنم و امیدوارم تمام شهرهای ایران، این حرکت ارزشمند را از تهران دریابند و شمسه را در شهرهای خودشان برگزار کنند.

وی افزود: جشنواره های شمسه در صورت اجرا و برگزاری کارشناسانه می تواند بخشی از مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی را در کلانشهر تهران، یا کاهش دهد و یا ریشه کن کند.

این بازیگر پیشکسوت در پاسخ به این پرسش که با توجه به ساختار جشنواره شمسه تئاتر در سال چهارم که روی آوردن به سوژه های اجتماعی در معرض آسیب مانند افراد کم توان ذهنی ، سالمندان ، جانبازان شیمیائی و ... خواهد بود، آیا این نوع برنامه ریزی را در جهت ایجاد روحیه نشاط و امید موثر می دانید، گفت: این حرکت ، ایده بسیار نوینی در عرصه برگزاری جشنواره ها تا به امروز است اما ماحصل این حرکت مستقیماً به ایجاد روحیه امید و نشاط ختم نمیشود زیرا به دلیل تنوع آسیب های اجتماعی در جامعه ما، حتی شهروندان عادی هم ممکن است در معرض آسیب باشند و نشاط و امید از آنها گرفته شود. 

فراهانی ادامه داد: بنابراین، در تئاتر شمسه باید رویکردها برای ایجاد نشاط و امید، با نگاه به کلیت جامعه طراحی شود.

وی خاطرنشان کرد: مجدداً از زحمات شهردار تهران جناب آقای دکتر قالیباف و مهندسین طراحی و همکاران محترم ایشان در شمسه کمال تشکر و قدردانی را دارم و برای این جشنواره آرزوی موفقیت می کنم.

مجموعه جشنواره های آئینی، فرهنگی، هنری و تجسمی شمسه برای چهارمین سال پیاپی در 12 عنوان جشنواره «قرآن در زندگی»،«نهج البلاغه و زندگی»، «دعا و نیایش»، «فیلم»، «تئاتر»، «نقاشی و تندیس»، «گرافیک و تصویر سازی»، «خوشنویسی»، «سرود و موسیقی»، «کاریکاتور»، «شعر و ادب» و «عکس» در سطح تهران برگزار می شود.

شرکت برای عموم شهروندان آزاد است و علاقمندان می توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.sham3.ir مراجعه کنند. مهلت ثبت نام و ارسال آثار تا پایان اردیبهشت 94 است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب