امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9469 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱:۵۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سیف خبر داد؛اعمال نرخ‌های جدید سود بانکی از ۱۵ اردیبهشت‌ماه

خبرایران: رئیس‌کل بانک مرکزی از اجرای مصوبات جدید شورای پول و اعتبار از ۱۵ اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: نرخ‌های سود ۲۲ درصد تا زمان سررسید قرارداد اعمال می‌شود.
سیف خبر داد؛اعمال نرخ‌های جدید سود بانکی از ۱۵ اردیبهشت‌ماه

به گزارش خبرایران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، ولی‌الله سیف، رئیس‌کل بانک‌ مرکزی، درباره جزئیات مصوبات شورای پول و اعتبار، اظهار کرد: خوشبختانه در شرایط اقتصادی مطلوبی به سر می‌بریم و رشد اقتصادی خوبی را در سال 93 تجربه کردیم و در نهایت نرخ تورم به 15.6 د رصد رسید.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه پیش از این نرخ سود بانکی واقعی نبود و یک واگرایی بین نرخ سود بانکی و اقتصاد کشور ایجاد شده بود، افزود: از طرف دیگر وضعیت تسهیلات تکلیفی و معوقات بانک‌ها و فعالیت‌های نامنضبط بانک‌ها منجر به بررسی و تعیین نرخ سود بانکی و تعیین تکلیف آن در جلسه عصر سه شنبه شورای پول و اعتبار و در نهایت تصویب ساختار جدیدی برای نرخ سود بانکی شد.

رئیس شورای پول و اعتبار زمان اجرای دستورالعمل بانک مرکزی بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار را 15 اردیبهشت ماه جاری اعلام و تصریح کرد: بخشنامه نرخ‌های جدید سود بانکی توسط بانک مرکزی از امروز، چهارشنبه، 9 اردیبهشت‌ماه 94 ابلاغ خواهد شد و از روز 15 اردیبهشت لازم‌الاجرا است.

سیف ادامه داد: کسانی‌که در گذشته با نرخ سود 22 درصد با بانک توافق و قرارداد کرده‌اند تا زمان سررسید قرارداد نرخ سود 22 درصد قبلی را دریافت خواهند کرد و با اتمام مهلت سررسید نرخ‌های سود جدید و 20 درصد برای آنها اعمال خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین با تأکید براینکه مصوبات جدید شورا قطعی نیست گفت: تصمیم دیشب شورا نهایی نیست و هر سه ماه یکبار نرخ ها براساس گزارش بانک مرکزی بازنگری خواهند شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب