امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9517 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱:۱۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء اعلام کرد؛

انتشار 140 اثرمستقیم از آیت الله جوادی آملی توسط اسرا/انتشاربخش دوم وکامل توضیح المسائل آیت الله جوادی آملی تاسال آینده/انتشاربخش اول توضیح‌المسائل و رساله عملیه آیت‌الله جوادی آملی درنمایشگاه کتاب

خبرایران: حجت‌الاسلام مرتضی جوادی‌آملی رئیس گفت: تاکنون حدود 140 اثر مستقیم از آیت‌الله جوادی آملی منتشر شده که در تمامی این آثار انسجام و وحدت بینشی که در دستگاه معرفتی وجود دارد را مشاهده می‌کنیم.
انتشار 140 اثرمستقیم از آیت الله جوادی آملی توسط اسرا/انتشاربخش دوم وکامل توضیح المسائل آیت الله جوادی آملی تاسال آینده/انتشاربخش اول توضیح‌المسائل و رساله عملیه آیت‌الله جوادی آملی درنمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا صبح امروزبا حضور«حجت‌الاسلام مرتضی جوادی آملی»رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا، «حجت‌الاسلام علی روح‌اللهی»، معاون پژوهشگاه معراج ،«مصطفی امرائی» مدیر مرکز نشر بین‌المللی اسرا واصحاب رسانه در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء برگزار و دراین نشست خبری  «حجت‌الاسلام مرتضی جوادی‌آملی» فرزند آیت‌الله جوادی آملی و رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء اظهارداشت: بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء سابقه ای 20 ساله دارد و آثار و محصولاتی تاکنون در حوزه فرهنگ و دین تولید کرده است.

رییس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء تصریح کرد: بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء هم اکنون آثار ارزشمندی را در حوزه‌های مختلف و در رشته‌ها و عناوین گوناگون عرضه می‌کند. سال 93 و 94 برای مجموعه بنیاد سال بسیار خوبی بوده و محصولات خوبی تحت اشراف آیت‌الله جوادی آملی آماده و عرضه شده است و مدرسه و نظام فکری آیت‌الله جوادی آملی که این آثار را عرضه می‌کند، دارای شاخصه‌ها و ویژگی‌هایی است. برای شناخت این مدرسه فکری بایستی جلسات متعددی برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: مدرسه فکری آیت‌الله جوادی آملی 3 ویژگی مهم دارد که این سه ویژگی عبارتند از اینکه؛ اول اینکه این مدرسه از یک جامعیت جدی برخوردار است یعنی همه علومی که بشر به آن دست پیدا می‌کند، جایگاه خاص خود را دارد و دانش‌ها در این مدرسه نسبت به یکدیگر فرصت ایجاد می‌کنند و تهدید نسبت به هم نیستند و ویژگی دیگر مدرسه فکری آیت الله جوادی آملی این است که همه روش‌هایی که برای تحصیل دانش و علم برای بشر امکان پذیر است در این مدرسه، نه تنها از مقبولیت برخوردار است بلکه صبغه و هویت دینی هم دارد.

حجت‌الاسلام مرتضی جوادی آملی با اشاره به آخرین ویژگی‌ این مدرسه فکری، تصریح کرد: گرچه در این مدرسه فکری دستگاه اندیشه، تعقل و تفکر جایگاه ویژه‌ای دارد و حداکثری است اما عقل به عنوان یک راهنما و دلیل به میدان می‌آید نه به عنوان یک منبع معرفتی. لذا در مدرسه فکری آیت‌الله جوادی آملی تنها منبع معرفتی اصیل، وحی است و این بنیاد نیز بر همین مبنا به تولید علم و دانش می‌پردازد.

وی عنوان داشت: تاکنون حدود 140 اثر مستقیم از آیت‌الله جوادی آملی منتشر شده که  در تمامی این آثار انسجام و وحدت بینشی که در دستگاه معرفتی وجود دارد را مشاهده می‌کنیم. این مدرسه فکری امتیازاتی دارد و می‌خواهد یک فرهنگ و تمدن دیگری را ایجاد کند.

رییس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء اضافه کرد: بخش اول توضیح‌المسائل و رساله عملیه آیت‌الله جوادی آملی امسال منتشر می شود.چراکه ایشان احساس می‌کرد که باید برای توضیح‌المسائل نگارش مجددی اتفاق بیفتد زیرا آنچه در دست مردم قرار دارد یک متن واحدی است که علمای بزرگوار شرح هایی برای آن نوشته‌اند، اما ایشان احساس کردند باید یک بازبینی و بازنویسی صورت گیرد.

وی درپایان سخنان خود گفت: بخش اول توضیح‌المسائل آیت‌الله جوادی آملی منتشر شد که امیدواریم تا پایان سال بخش دوم آن نیز چاپ و منتشر شود و در نمایشگاه کتاب سال 95 در اختیار مردم قرار گیرد.

 

معاون پژوهشگاه معارج: چاپ 152 اثردر سالهای آینده از آیت‌الله جوادی آملی

 

حجت‌الاسلام روح‌اللهی معاون پژوهشگاه معارج در ادامه این نشست مطبوعاتی طی سخنانی اظهارداشت: پژوهشگاه معارج رسالت تبیین و توسعه نظام فکری و اندیشه‌های آیت‌الله جوادی آملی را در قالب 5 پژوهشکده و یک مرکز علمی دنبال می‌کند.

وی ابرازداشت: هم اکنون در گام نخست فعالیت‌ها یعنی تدوین و تنظیم آثار ایشان قرار داریم و در این راستا 175 اثر از ایشان تولید شده که 140 اثر به صورت مستقیم و 35 اثر برگرفته از آثار ایشان بوده است و در سال 93 نیز 40 اثر از آیت‌الله جوادی آملی به چاپ رسید و هم اکنون حدود 100 هزار دست‌نوشته از ایشان باقی مانده که پیش‌بینی می‌شود 152 اثر دیگر نیز در سالهای آینده منتشر شود که این کار با مشارکت 80 محقق و هیئت علمی انجام می‌گیرد. تا دو سال آینده مجموع آثار آیت‌الله جوادی آملی به 300 جلد خواهد رسید.

 

رئیس مرکز نشر بین‌المللی اسراء : عرضه 16 عنوان اثر جدید برای اولین بار در نمایشگاه کتاب

مصطفی امرائی، رئیس مرکز نشر بین‌المللی اسراء در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: مرکز نشر بین‌المللی اسراء تحت اشراف آیت‌الله جوادی آملی است و به تولید فکر و اندیشه در حوزه دین‌پژوهی می‌پردازد و امسال 260 اثر مکتوب و نرم‌افزاری را در نمایشگاه کتاب عرضه می‌کنیم که 40 اثر در قالب 16 عنوان تولیدات جدید برای اولین بار عرضه می‌شود که از مهمترین آنها جلد اول رساله عملی آیت‌الله جوادی آملی است که در نمایشگاه عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: کتاب مفاتیح‌الحیاة نیز به نوبت چاپ 210 و 211 رسیده که 10 هزار تیراژ آن امسال چاپ خواهد شد. همچنین مفاتیح‌الحیات جیبی با تیراژ 15 هزار جلد آماده شده است و طرح جامع کتب الکترونیک ایران در حال نهایی شدن است و این طرح مربوط به تمام ناشران است که در روز 22 اردیبهشت‌ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه کتاب رونمایی خواهد شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب