امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 953 تاریخ انتشار: شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۶:۵۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رییس سازمان سینمایی؛

باید حق کپی رایت عکس را در کشور ترویج کنیم

خبرایران: رییس سازمان سینمایی با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از افراد نمی دانند که پس از استفاده از عکس باید حق رایت آن را بپردازند ، گفت : باید مسئله کپی رایت آثار عکس و حق عکاسان را در کشور ترویج کنیم .
باید حق کپی رایت عکس را در کشور ترویج کنیم

به گزارش خبرایران ، حجت الله ایوبی شامگاه شنبه در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره ملی عکس ایران در فرهنگستان هنر گفت : همه ما مدیون هنرمندان ایران هستیم که با مشکلات زیاد زیبایی های کشور را به نمایش می گذارند.

ایوبی تصریح کرد :خوشحالم در این مراسم از فرزاد هاشمی تجلیل شد ، خیلی اتفاقی او را دیدم ، از سال 1380 در هر کشور اروپایی که ماموریت داشتم و می خواستم زیباترین تصویر را از ایران نشان دهم ، دست به دامن او می شدم. همیشه مطمئن بودم هاشمی با هنر و توانمندی خود زیبایی های ایران را به بهترین شکل در عکس هایش نمایش می دهد.

رییس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های مثبت انجمن سینمای جوانان ایران این است که اعضای آن حتی پس از گذشت سال های زیاد خود را یکی از افراد خانواده انجمن می دانند. آرزو دارم این خانواده گسترش پیدا کند و جهان ایرانی شامل کشورهای مانند افغانستان و تاجیکستان را در بر گیرد.

ایوبی تاکید کرد: می دانم جهان ایرانی به شما نیازمند است زیرا در این کشورها عکاسان زیادی وجود ندارد و می توانید از ظرفیت انجمن سینمای جوانان در این کشور ها استفاده کنید.، البته باید راهکارهای این مساله بررسی شود.

رییس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: ایمان من به فرهنگ ایرانی بر اساس شنیده ها نیست. من شگفتی جهانیان از توانایی هنرمندان ایرانی را دیده ام.

در ادامه این مراسم علی قلم سیاه رییس هیات داوران این دوره از جشنواره بیانیه هیات داوران را قرائت کرد و سپس از برگزیدگان جشنواره تجلیل شد.

براساس این گزارش در بخش مردم و طبیعت دیپلم افتخار استعداد جوان به آروین روستا از شیراز و جایزه ویژه به وحید وارسته از تهران تعلق گرفت.

دیپلم های افتخار این بخش نیز به سید علی هاشمی از بندرعباس ، فرشید علیزاده از اردبیل متین نوری از تهران ، اصغر بشارتی از قشم و رمضانعلی امامی از ساری رسید.

هیات داوران آروین عظیما از ساری ، اعظم صباغ از تهران ، ابراهیمی باختری بناب از تهران ، حسین نیکزاد از آمل ، عباس رستگار از بجنورد و علی اکبری از کرج را شایسته دریافت دیپلم افتخار بخش طبیعت تشخیص داد.

پس از پایان مراسم سومین جشنواره ملی عکس ایران با حضور حبیب ایل بیگی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران ، علی معلم دامغانی رییس فرهنگستان هنر و شمار زیادی از عکاسان پیشکسوت و جوان و حاضران افتتاح شد.

در این مراسم از فرزاد هاشمی عکاس پیشکسوت دوران انقلاب و دفاع مقدس و طبیعت ایران تجلیل شد. همچنین بخش دیگری از این مراسم به رونمایی از کتاب این دوره از جشنواره اختصاص داشت.

سومین نمایشگاه ملی عکس ایران را انجمن سینمای جوانان ایران و با عنوان ˈ طبیعت زیبای ایرانˈ برگزار می کند.

از مجموع 5 هزار و 800عکس رسیده به دبیرخانه جشنواره 94 عکس در بخش طبیعت زیبای ایران و 35 عکس در بخش انسان و طبیعت در چندین مرحله داوری و تبادل نظر برگزیده شده است.

سومین جشنواره ملی عکس ایران از امروز به مدت 14 روز میزبان بازدید کنندگان آثارعکاسی در فرهنگستان هنر واقع در خیابان ولی عصر تهران خواهد بود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب