امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9533 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۳:۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حضور پررنگ اصحاب هنر در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران؛

برنامه های سالن «کتاب و هنر» نمایشگاه کتاب اعلام شد

خبرایران: معاون فرهنگی خانه کتاب از اجرای بیست عنوان برنامه در سالن کتاب و هنر کمیته علمی- فرهنگی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.
برنامه های سالن «کتاب و هنر» نمایشگاه کتاب اعلام شد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی موسسه خانه کتاب، افشین داورپناه درباره فعالیت های این بخش از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت:«این بخش از نمایشگاه کتاب شامل نشست ها، میزگردها، پنل ها، رونمایی از کتاب های هنری و رونمایی از کتاب های تالیف یا ترجمه شده توسط هنرمندان است.

معاون فرهنگی خانه کتاب، ضمن اشاره به این نکته که این برنامه ها با مشارکت و همراهی خانه هنرمندان ایران برگزار می شود، افزود:«هدف اصلی برنامه های سالن کتاب و هنر، اجرای برنامه هایی ویژه با موضوع کتاب، هنر و هنرمندان است. همچنین در این بخش، کتاب هایی که در سال 1393 با موضوع هنر و در قلمروهای متعدد هنری منتشر شده، مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

وی ادامه داد:«همچنین تلاش شده است تا در سالن کتاب و هنر جلساتی با حضور هنرمندانی که در سال گذشته، کتاب یا کتاب هایی را تالیف یا ترجمه کرده اند، تشکیل شود.

مدیر سالن «کتاب و هنر» بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از برگزاری نشست هایی با موضوعاتی مانند «بررسی کتاب های نقاشی»، «بررسی کتاب های حوزه تئاتر»، «بررسی وضعیت کتاب های دانشگاهی هنر» و «بررسی کتاب های بازیگری و سینما» با حضور کارشناسان، هنرمندان، منتقدان و اساتید دانشگاه خبر داد. «بررسی کتاب های فلسفه و نقد هنر»، «بررسی کتاب های موسیقایی در ایران»، «نشست کتاب آرایی در سنت ایرانی» و «پنل بررسی کتاب های فلسفه و نقد هنر» عناوین دیگر این نشست ها را تشکیل می دهد.

به گفته داورپناه، در مجموع این برنامه ها هنرمندانی چون رضا کیانیان، قطب الدین صادقی، ابوالفضل جلیلی، کیومرث پوراحمد، اصغر همت، محمود عزیزی، تاجبخش فنائیان، داوود رشیدی، داریوش اسدزاده و داریوش ارجمند و همچنین منتقدان و صاحبنظرانی چون مجید سرسنگی، بهمن نامور مطلق، حمیدرضا اردلان و هومان اسعدی حضور خواهند داشت.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 16 تا 26 اردیبهشت در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می شود.

سالن کتاب و هنر در رواق شرقی مصلای امام خمینی (ره) در کمیته علمی-فرهنگی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دایر است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب