امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9549 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱:۳۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران خبرداد؛

ارائه کارت جامع به بیش از ۴هزار ایثارگر تا روز سوم خرداد/ پوشش درمانی به ۲ هزار ایثارگر در سال گذشته / اعزام جانبازان بالای ۷۰ درصد به کربلای معلی از ۱۷ اردیبهشت ماه

خبرایران: مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران با تشریح عملکرد این اداره کل از ارائه کارت جامع به بیش از ۴هزار ایثارگر تا روز سوم خرداد ماه خبر داد.
ارائه کارت جامع به بیش از ۴هزار ایثارگر تا روز سوم خرداد/ پوشش درمانی به ۲ هزار  ایثارگر در سال گذشته / اعزام جانبازان بالای ۷۰ درصد به کربلای معلی از ۱۷ اردیبهشت ماه

به گزارش خبرایران ازروابط عمومی امور ایثارگران شهرداری تهران؛ مهدی محمدباقری در گفتگو با خبرنگار «تهران سما» در تشریح عملکرد اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران با اشاره به ارائه خدمات پایش سلامت به ایثارگران تا روز سوم خرداد ماه گفت: این خدمات شامل پیگیری مداوم افراد ایثارگر از لحاظ گرفتن فشارخون و مواردی چون بیماری کلیوی که ممکن است خود از این بیماری اطلاع نداشته باشند، است.

وی در ادامه از خدماتی که به ایثارگران درخصوص بیمه و خدمات درمانی به صورت رایگان ارائه می‌شود خبر داد و تصریح کرد: بیمه خدمات درمانی در حوزه درمان به صورت کامل و رایگان به ایثارگران ارائه می‌شود. 

باقری ارائه کارت جامع به ۴ هزار و ۲۰۰ نفر از ایثارگران را از دیگر اقدامات این اداره کل دانست و در توضیح آن گفت: این خدمات از اوایل اردیبهشت به ایثارگران ارائه شده و در فاز نخست تا روز ۳ خردادماه سال جاری به تمام ایثارگران شهرداری اهدا می‌شود. 

مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران در ادامه از شناسایی ۳ هزار جانباز اعصاب و روان در تهران با همکاری بنیاد شهید خبرداد و افزود: به دستور شهردار تهران مشکلات درمانی این جانبازان رفع شده است. 

به گفته باقری، با هماهنگی های به عمل آمده همسران و دختران این جانبازان می‌توانند با کمک ستاد توانمند سازی بانوان شهرداری تهران اشتغال زایی کنند و کمک خرج خانواده خود باشند. 

وی در ادامه با اشاره به طرح "برکت مادری" که از اسفندماه سال گذشته شروع و تا پایان فروردین ماه ادامه داشت ، تصریح کرد:در این طرح که با کمک گروه جهادی و خیرین و هنرمندان و نخبگان اجرا شد ، به ۴ هزار نفر از جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان کمک رسانی شد.

باقری ادامه داد: امیدواریم باتوجه به محدودیت‌های مالی بتوانیم طرح "برکت مادری" را در مناسبت‌های مختلف اجرا کنیم. 

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار باید در جامعه نهادینه شود ، یادآور شد: به نظر می رسد فرهنگ ایثار در جامعه ما فراموش شده باشد که این امر معضلات اجتماعی را برای جامعه ما به وجود آورده است. از این رو معتقدیم اگر فرهنگ ایثار به جامعه ما  برگردد قطعا معضلات اجتماعی کم می‌شود. البته این امر مستلزم آموزش در جامعه است. 

پوشش درمانی به ۲ هزار  ایثارگر در سال گذشته 

باقری همچنین در ادامه از ارائه خدمات درمانی به ۲ هزار ایثارگر در شهرداری تهران خبر داد و بیان کرد: ۲ هزار ایثارگر سال گذشته تحت پوشش درمانی قرار گرفتند. 

مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران با بیان اینکه هرساله در فصل بهار برای ایثارگران سفرهای زیارتی و سیاحتی در نظر گرفته می‌شود ، افزود: معمولا این سفر‌ها به صورت خانوادگی برای ایثارگران درنظر گرفته می‌شود.

اعزام جانبازان بالای ۷۰ درصد به کربلای معلی از ۱۷ اردیبهشت ماه

باقری در ادامه از اعزام جانبازان بالای ۷۰ درصد به کربلای معلی از ۱۷ اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و بیان کرد: این طرح خانوادگی بیشتر به منظور رسیدن به آرامش روحی و جسمی است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب