امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9562 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۳:۴۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون اول رئیس‌جمهوراعلام کرد؛

توجه به کالاهای داخلی یک شعار نیست/ ایران ظرفیت تولید نفت خود را افزایش می‌دهد/ چاره‌ای بجز پیوستن به تولید و توزیع جهانی نداریم

خبرایران: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به بها دادن به ساخت داخل گفت: توجه به کالاهای داخلی یک شعار نیست بلکه الگوی مناسبی برای توسعه ملی است.
توجه به کالاهای داخلی یک شعار نیست/ ایران ظرفیت تولید نفت خود را افزایش می‌دهد/ چاره‌ای بجز پیوستن به تولید و توزیع جهانی نداریم

به گزارش خبرنگارخبرایران، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در مراسم افتتاحیه بیستمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت با اشاره به اینکه دولت یازدهم با مسائل جدی اقتصادی در همان ابتدای آغاز به کار روبرو بوده است، اظهارداشت: این مشکلات اقتصادی عمدتا ناشی از تحریم‌های ظالمانه و برخی سوء مدیریت‌ها و سیاستهای غیر کارشناسی بوده است و دولت یازدهم با سیاست عالمانه، متکی بر دانش و تجربه توانست در مقطع بسیار کوتاهی توفیقات خوبی را بدست آورد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برگرداندن ثبات و آرامش اقتصاد، امید و کاهش تورم از 40 درصد به 15 درصد تصریح کرد: در همان سال ابتدای آغاز به کار دولت توانستیم رشد اقتصادی 6- را به 3+ را در سال 93 برسانیم.صادرات غیر نفتی افزایش داشته و خوشبختانه منابع مالی خوبی به منظور رشد صادرات غیر نفتی هزینه شد که هم‌اکنون شانس بهبود فعالیت‌های غیر نفتی در سطح کشور هستیم.

وی با اشاره به اختصاص منابع صندوق توسعه ملی و همچنین فاینانس خارجی گفت: توانستیم 10.6 میلیارد دلار گشایش اعتبار کنیم که این کار در سال 93 صورت گرفت.

جهانگیری با اشاره به صنعت نفت که بخش پیشروی اقتصاد کشور است، گفت: اگر صنعت نفت بتواند توسعه پیدا کند نتیجه آن توسعه بخش‌های مختلف اقتصادی در کشور است.

وی با اشاره به بها دادن به ساخت داخل گفت: توجه به کالاهای داخلی یک شعار نیست بلکه الگوی مناسبی برای توسعه ملی است.

جهانگیری با اشاره به اینکه چاره‌ای بجز پیوستن به تولید و توزیع جهانی نداریم، گفت: اما با توجه به تولیدکنندگان داخلی می‌توانیم بهبود کالاهای داخلی را شاهد باشیم.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنعت نفت گفت: این نمایشگاه پنجره و چشم‌انداز تحول بنیادی است که از شروع به کار دولت یازدهم شکل گرفته است.

وی با اشاره به جلوگیری از خام فروشی و افزایش تولید فراورده‌های نفتی گفت: باید با تکیه بر توان داخلی و استفاده از حداکثر توان داخلی بتوانیم نیاز خود را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اجرای بزرگترین فاز گازی پارس جنوبی گفت: فاز 12 پارس جنوبی که در اواخر سال گذشته به بهره‌برداری رسید موجب آن شد تا گاز با پایداری هرچه تمام‌تر به بخش‌های مختلف کشور برسد و بخش نیروگاهی و مصارف خانگی کمبودی را احساس نکند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی توسعه سریع میادین مشترک نفت و گاز است که با بهره‌مندی از شرکت‌های معتبر داخلی و خارجی صورت خواهد گرفت و ایران مصمم است پس از توافقات هسته‌ای ظرفیت تولید نفت خود را افزایش دهد و جایگاه خود را که گذشته جایگاه رفیعی در تولید و صادرات نفت بود، برساند.

جهانگیری در ادامه با اشاره به احداث نخستین فاز پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس گفت: با راه‌اندازی این پالایشگاه امکان صدور بنزین برای نخستین بار ایجاد خواهد شد و بخش‌های زیادی از کشور از نعمت بنزین یورو 4 بهره‌مند می‌شوند.

جهانگیری با اشاره به مذاکرات سیاسی ایران و کشورهای 1+5 گفت: ما همانطور که قبلاً اعلام کردیم به دنبال مذاکره با کشورهای 1+5 هستیم و می‌خواهیم توافقات هسته‌ای را ایجاد کنیم و این مهم حاصل نمی‌شود مگر آنکه کشورهای تحت سلطه صهیونیست دست از زیاده‌خواهی خود بردارند تا این توافقات صورت پذیرد که با انجام آن می‌توان شاهد رشد و توسعه اقتصادی کشور بود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب