امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9576 تاریخ انتشار: جمعه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲:۱۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه کتاب

خبرایران: دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز جمعه 18 اردیبهشت ماه از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد.
بازدید وزیر فرهنگ و  ارشاد اسلامی از نمایشگاه کتاب
 به گزارش خبرایران از ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران،  در این  بازدید سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد و رئیس نمایشگاه، امیرمسعود شهرام‌نیا قائم مقام و معاون اجرایی  نمایشگاه و مجید غلامی جلیسه رئیس خانه کتاب، جنتی را همراهی می‌کردند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدا  به بازدید از سالن کارنامه نشر پرداخت. جلیسه در این بازدید به معرفی بخش‌های مختلف این سالن پرداخت و در صحبت‌های خود نمودارهای وضعیت‌شناسی نشر در سال‌های اخیر را برای جنتی تشریح کرد.
در ادامه، کتابچه «نشر کتاب ایران از دریچه آمار» توسط جلیسه به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیم شد و جنتی از بخش‌های مختلف سالن کتاب و رسانه از جمله غرفه گزارش میراث، کتاب مهر، نشریات همشهری داستان، جهان کتاب،  اندیشه پویا، مهرنامه و سایر غرفه‌های این سالن بازدید کرد.
وزیر ارشاد ضمن بازدید از سالن کتاب و رسانه در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه وزارت ارشاد  تا چه اندازه در مورد چاپ کتاب‌های ورزشی همت و حمایت به خرج می‌دهد، گفت: مساله ورزش مساله‌ای است که موجب گسترش نشاط و شادی در جامعه می‌شود. به همین دلیل لازم است در این زمینه همگی از جمله بخش خصوصی و دیگران که شامل علاقمندان و دوستداران کتاب هستند کمک کنند و مجلات ورزشی نیز مورد حمایت قرار گیرد. همچنین لازم است در زمینه‌های دیگر نیز به چاپ کتاب کمک کنیم. به خصوص در حوزه سلامت نیازمند چاپ کتاب هستیم.
سید عباس صالحی نیز در ادامه این بازدید با  ارائه توضیحاتی در خصوص گسترش زیربنای صحن مصلی امام خمینی(ره) برای برپایی نمایشگاه از اقداماتی خبر داد  که قرار است در آینده برای توسعه  فضای نمایشگاه   کتاب صورت بگیرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  همچنین در سالن ناشران داخلی از موسسه فرهنگی و هنری مشعر، بخش اسناد انقلاب اسلامی، انتشاراتی‌های نگاه، ثالث، ققنوس و چند غرفه دیگر بازدید  کرد. سپس به سالن بین‌الملل بازار جهانی کتاب رفت و ضمن بازدید از غرفه‌های مختلف آن میهمان غرفه عمان شد.
جنتی در این غرفه ضمن آشنایی با کتاب‌ها و فرهنگ عمان، مورد پذیرایی قرار گرفت. وی در این سالن به سوالات خبرنگاران در رابطه با نمایشگاه کتاب پاسخ داد و سپس از بخش انجمن‌های دوستی ایران و سایر کشورها بازدید کرد.
بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفتگو با جهان» از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می شود.
مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب