امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9579 تاریخ انتشار: جمعه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۳:۵۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران خبرداد؛

70 دکل ملکی دراختیارداریم/ اضافه شدن 5 دستگاه دکل حفاری به دکل های ملکی این شرکت/50 درصد حفاری های مربوط به شرکت ملی حفاری ایران در منطقه غرب کارون است

خبرایران: محمدرضا تاکایدی شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به این که شرکت ملی حفاری ایران 70 دکل ملکی در اختیار دارد، گفت: 67 دکل مربوط به خشکی و 3 دکل دریایی است و این شرکت 3 دکل استیجاری نیز در اختیار دارد
70 دکل ملکی دراختیارداریم/ اضافه شدن 5 دستگاه دکل حفاری به دکل های ملکی این شرکت/50 درصد حفاری های مربوط به شرکت ملی حفاری ایران در منطقه غرب کارون است

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری شرکت ملی حفاری ایران با حضور«محمدرضا تاکایدی» قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران و اصحاب رسانه در محل نمایشگاه بین المللی نفت برگزار ودراین نشست خبری «محمدرضا تاکایدی» قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اظهارداشت: همزمان اینکه شرکت ملی حفاری ایران از سال 58 کار خود را با شش دکل حفاری آغاز کرده است، گفت: از آن زمان تا کنون حفاری سه هزار و 200 حلقه چاه توسط شرکت انجام شده است.

وی ادامه داد: بیش از 50 درصدی حفاری های مربوط به این شرکت در منطقه غرب کارون است و با مسئولان شرکت های نفتی فعال در منطقه بصره و اربیل عراق مذاکرتی انجام شده و در سال ٩٤ به شدت پیگیر ورود به پروژه های حفاری در این مناطق هستیم و تا سال های 76-77 این شرکت فقط در حوزه حفاری چاه های نفت و گاز را فعالیت می کرد و گفت: از آن زمان با دستور وزیر نفت وقت، بیژن زنگنه وارد مرحله جدیدی از فعالیت ها شدیم و علاوه بر حفاری چاه ها به پروژه های کلید در دست نیز ورود پیدا کردیم.

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری با اشاره به این که این شرکت 70 دکل ملکی در اختیار دارد، افزود: 67 دکل مربوط به خشکی و 3 دکل دریایی است و این شرکت 3 دکل استیجاری نیز در اختیار دارد که در فاز 14 میدان گازی پارس جنوبی عملیات فاری را انجام می دهند و قصد ورود به پروژه های جدید را داریم و طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان نیمه اول سال، پنج دستگاه دکل حفاری به دکل های ملکی این شرکت اضافه می شود و تعداد دکل ها به 75 دستگاه خواهد رسید.

تاکایدی عنوان داشت: از افزایش ناوگان دریایی شرکت ملی نفت ایران به 6 دستگاه خبر داد و افزود: تا پایان سال جاری این مهم محقق می شود و 405 شرکت داخلی کار ساخت تجهیزات مورد نیاز برای دکل را انجام می دهند و با برخی شرکت های داخلی مذاکراتی را برای برای تعمیر ولر انجام داده ایم.

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران درباره هزینه نگهداری دکل های حفاری تصریح کرد: هزینه های ثابت و متغیر در شرکت های مختلف متفاوت است به طوری که هم به فیلدی که حفاری در آن صورت می گیرد بستگی به دارد و هم تعداد روزهای کار تاثیرگذار است، اما به طور کلی هزینه نگهداری دکل ها بین 50 تا 60 میلیون تومان متغیر است.

وی همچنین از حضور فعال شرکت ملی حفاری ایران در میدان آذر و میادین مشترک غرب کارون از جمله آزادگان شمالی و جنوبی، یادآوران، و یاران جنوبی خبر داد و گفت: شرکت ملی حفاری ایران در منطقه غرب کارون 14 دکل در حال حفاری دارد که قیمت تعیین شده برای آنها همان پیشنها کارفرما بوده است.

تاکایدی به برنامه شرکت ملی حفاری ایران در سال جاری اشاره و تصریح کرد: سرمایه گذاری برای افزایش 5 دکل به ناوگان شرکت ملی حفاری ایران انجام شده است.

وی به برنامه های شرکت برای نوسازی دستگاه های حفاری اشاره و خاطرنشان کرد: در این زمینه سرمایه به میزان 200 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

تاکایدی از اعلام آمادگی شرکت ملی حفاری ایران برای شرکت در مناقصه مربوط به فاز دوم میادین غرب کارون اشاره و اضافه کرد: در فاز اول از 180 حلقه چاه، تا کنون کارفرما 110 حلقه چاه را واگذار کرده است . پیش بینی می شود تعداد چاه های فاز دوم بیش از 300 حلقه باشد و در حوزه فعالیت شرکت ملی حفاری ایران در غرب کارون حدود 50 درصد فعالیت ها و قراردادهای واگذار شده انجام شده و کل کار در نیمه اول سال 95 به پایان می رسد.

وی به دستور وزیر نفت در سال گذشته برای ساخت 10 گروه کالا و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت اشاره و خاطرنشان کرد: در معاونت مهندسی شرکت نفت کار در حال انجام است، بخشی از کار واگذار شده و بخشی دیگر احتمالا در چند ماه آینده نهایی می شود.

وی به برنامه ریزی برای ساخت 14 دکل توسط شرکت های داخلی اشاره و اضافه کرد: مته حفاری یکی ار اقلام است که در این زمینه قرارداد با دو یا سه شرکت برای ساخت مته کاجی متعقد شده است.

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه در شرکت ملی حفاری حدود 18 هزار قطعه معادل حدود 60 درصد تجهیزات ساخت داخل شده است، خاطرنشان کرد: بیش از سه سال است که این شرکت قطعه تاپ درایو ساخت سازندگان داخلی را بدون هیچ گونه مشکلی در دستگاه های حفاری خود استفاده می کند.

تاکایدی همچنین به انجام مذاکرات و امضا تفاهم نامه های این شرکت با مسئولان شرکت های نفتی فعال در منطقه بصره و اربیل عراق اشاره و اظهار کرد: در سال ٩٤ به شدت پیگیر ورود به پروژه های حفاری این مناطق هستیم.

وی با اشاره به احتمال حضور شرکت های خارجی در صنعت حفاری ایران با امضا توافق نهایی هسته ای میان ایران و کشور های ٥+١ خاطرنشان کرد: شرکت ملی حفاری از دو سال پیش تاکنون اقدام به افزایش کمیت و کیفیت آموزش های نیروی انسانی و نیز بالا بردن راندمان دستگاه های حفاری کرده است و اکنون در بسیاری از قطعات دانش فنی تهیه شده و به مرحله اجرایی رسیده است. در زمینه ارتباط با شرکت های غربی مذاکراتی انجام شده اما همکاری پس از تحریم ها به صورت قبل نخواهد بود و به دنبال ارتقا توانمندی داخلی هستیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب