امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9610 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲:۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

آرمان مهر تأکید کرد؛

حرکت فرهنگی و ملی یادواره «طلوع خرداد» متعلق به همه مردم است

خبرایران: دبیر اجرایی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» اظهار داشت: در این یادواره باید هنرمندان متعهد و شناخته شده کشور نیز پای کار بیایند و به جریان فرهنگی و هنری زنده کننده یاد و خاطره 15 خرداد 1342 یاری برسانند؛ چراکه این حرکت فرهنگی و ملی، متعلق به هیچ جناح و خط فکر خاص سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیست و متعلق به همه مردم است.
حرکت فرهنگی و ملی یادواره «طلوع خرداد» متعلق به همه مردم است

به گزارش خبرایران از کمیته اطلاع رسانی یادواره ملی «طلوع خرداد»، نشست هماهنگی و هم اندیشی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» با حضور محمدحسین اسماعیلی معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن های فرهنگی و هنری شهرستانهای ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت، صبح یکشنبه 20 اردیبهشت 94  در سالن کنفرانس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین برگزار شد.

دبیر اجرایی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» در این نشست گفت: هدف برنامه ریزان و مسئولان این یادواره ملی فرهنگی، هنری، جذب بیشترین و فاخرترین آثار و برگزاری یادواره به بهترین وجه در سطح ملی است.

حمیدرضا آرمان مهر ادامه داد: متأسفانه کمترین بودجه را به حوزه فرهنگ اختصاص می دهند در صورتی که بیشترین تأثیر مثبت را در قالب هنر و فرهنگسازی هنری می توان منتقل کرد و فهم مردم به خصوص جوانان و نوجوانان را با هنر متعالی و دلچسب به سوی ارزشهای انقلاب اسلامی سوق داد.

وی تصریح کرد: در سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» باید هنرمندان متعهد و شناخته شده کشور نیز پای کار بیایند و به جریان فرهنگی و هنری زنده کننده یاد و خاطره قیام کفن پوشان 15 خرداد 1342 و زمینه سازان پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران یاری برسانند؛ چراکه این یادواره، متعلق به جناح و خط فکر خاص سیاسی و اجتماعی و فرهنگی نیست و متعلق به همه مردم است.

دبیر اجرایی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» افزود: این یادواره ملی در سومین گام خود، راهش را پیدا کرده و به همت هنرمندان متعهد که دست در دست مدیران اجرایی و فرهنگی دارند، هر روز اتفاقات فرهنگساز، انقلابی و پرمعنویتی را رقم می زند.

گفتنی است، محورهای اصلی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» آراء و اندیشه های امام خمینی(ره) ؛ انقلاب اسلامی در آیینه فرهنگ و ادب و هنر؛ نقش حماسه عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی؛ نقش زنان در قیام ۱۵ خرداد و پیروزی انقلاب اسلامی؛ توجه ویژه به جایگاه قیام ۱۵ خرداد در شکل گیری انقلاب اسلامی؛ نقش مردم ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت در قیام ۱۵ خرداد و انقلاب اسلامی؛ نقش مرجعیت و روحانیت در قیام ۱۵ خرداد و شخصیت های برجسته تاریخ انقلاب اسلامی است.

بخش هنرهای تجسمی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» از 15 تا 25 خرداد 94 در شش رشته نقاشی، خوشنویسی، گرافیک شامل دو رشته پوستر و تصویرسازی، نقاشی خط و نگارگری در شهرستان پاکدشت؛ بخش داستان، شعر، کتاب و پایان نامه در شهرستان قرچک؛ بخش فیلم و عکس در شهرستان پیشوا و بخش تئاتر و موسیقی در شهرستان ورامین برگزار می شود.

مهلت ثبت‌ نام تمام آثار در بخش‌های مختلف حداکثر تا تاریخ پنجم خرداد ۱۳۹۴ است که به ‌همراه یک قطعه عکس ۴*۳ و کارنامه فرهنگی هنری صاحب اثر از طریق سایت www.tolooekhordad.ir ارسال می‌شود و این تاریخ قابل تمدید نیست.

گزینش و انتخاب آثار تا دهم خردادماه ۹۴ خواهد بود و اعلام آثار راه یافته به یادواره، ۱۳ خردادماه است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌ توانند با شماره‌های ۰۲۱۳۶۲۵۶۰۲۸-۰۲۱۳۶۲۵۶۰۳۵-۰۲۱۳۶۲۵۶۰۴۱-۰۲۱۳۶۲۵۶۰۸۸-۰۲۱۳۶۲۵۲۰۲۲ دبیرخانه مرکزی یادواره ملی «طلوع خرداد» واقع در شهرستان ورامین تماس بگیرند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب