امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9614 تاریخ انتشار: شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

داوران جشنواره‌ی کن 2015 معرفی شدند

خبرایران: با اعلام اسامی هیات داوران بخش «نوعی نگاه»، «سینه فونداسیون» و فیلم کوتاه ، لیست اسامی داوران جشنواره کن 2015 کامل شد.
داوران جشنواره‌ی کن 2015 معرفی شدند

مسئولان برگزاری شصت‌و‌هشتمین جشنواره فیلم کن، اسامی کامل هیات داوران بخش های «نوعی نگاه» به ریاست «ایزابلا روسلینی» و سینه فونداسیون و فیلم کوتاه به ریاست «عبدالرحمن سیساکو» را اعلام کردند.
بر اساس این گزارش، «حیفا المنصور» کارگردان زن عربستانی، «لادین لاباکی» بازیگر و کارگردان لبنانی، «پانوس کورتاس» فیلمساز اهل یونان و «طاها رحیم» بازیگر فرانسوی داوری فیلم‌های بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن را به ریاست «ایزابلا روسلینی» بازیگر، کارگردان و نویسنده ایتالیایی بر عهده دارند.

بخش «نوعی نگاه» برای اولین‌بار در سال ‌1978 برگزار شد که به معرفی آثار برجسته سینمای جهان اختصاص دارد.

در بخش سینه فونداسیون و فیلم کوتاه کن 2015 که «عبدالرحمن سیساکو» کارگردان اهل موریتانی بر مسند ریاست آن قرار دارد، «جوانی حاجیتوماس» فیلمساز لبنانی،‌ «ربکا زلتوفسکی» کارگردان فرانسوی، «سسیل دفرانس» کارگردان بلژیکی و «دنیل اوبریشکی» بازیگر لهستانی دیگر اعضای هیئت داوران این بخش را تشکیل می‌دهند.

بخش سینه‌فونداسیون که به مسابقه فیلم‌های کوتاه اختصاص دارد در سال 1998 به برنامه‌های جشنواره کن اضافه شد. حدود ‌15 فیلم کوتاه از سراسر جهان که عموما توسط دانشجویان مدرسه‌های فیلم ساخته شده، توسط جشنواره انتخاب می‌شوند.

این بخش هیات داوری جداگانه دارد و سه جایزه به فیلمهای برگزیده اعطا می شود.

شصت‌وهشتمین جشنواره فیلم کن روز 13 می (23 اردیبهشت ) با حضور برادران «کوئن» در راس هیئت داوران و با نمایش فیلم «سرت را بالا نگه‌دار» ساخته‌ی «امانوئل برکوت» کارگردان فرانسوی در مراسم افتتاحیه آغاز به کار خواهد کرد و تا 24 می (3 خرداد ماه) ادامه خواهد داشت.

 

 

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب