امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 965 تاریخ انتشار: شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

اعلام فراخوان دومین جشنواره تجسمی «آیینه مطهّر»

خبرایران: معاونت فرهنگی بنیاد علمی و فرهنگی شهید آیت‌الله مرتضی مطهّری با اعلام فراخوانی، دومین جشنواره تجسمی «آیینه مطهّر» را اردیبهشت ماه 1393 در تهران برگزار می‌کند.
اعلام فراخوان دومین جشنواره تجسمی «آیینه مطهّر»

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی بنیااد علمی و فرهنگی شهید مطهری، اهداف این جشنواره که در آن بخشی از دیدگاه‌های استاد شهید مرتضی مطهری در آیینه هنرهای تجسمی به نمایش در خواهد آمد، ترویج اندیشه‌ها و آثار استاد شهید مرتضی مطهّری، آشنایی هنرمندان با آثار و اندیشه‌های وی و همچنین ایجاد زمین‌ های تعامل میان هنرمندان خلّاق و فعّال در عرصه هنرهای تجسمی ذکر شده است.

خوشنویسی (نستعلیق ، شکسته نستعلیق ، نقاشیخط)، نقاشی، گرافیک (پوستر)، نگارگری بخش های این جشنواره هستند که هنرمندان می‌توانند با رجوع به منابعی همچون انقلاب اسلامی، آشنایی با قرآن، امامت، ولایت و رهبری، عدل الهی، انسان و ایمان،تعلیم و تربیت، جاذبه و دافعه امام‌علی(ع)، نهضت‌های اسلامی، حجاب و عفاف، حماسه حسینی، وحی و نبوّت، انسان در قرآن، حیات اخروی که از جمله آثار شهید مطهری محسوب می‌شوند به خلق اثر هنری بپردازند.

براساس فراخوان در رشته  گرافیک (پوستر) شرکت کنندگان می‌توانند حداکثر 3 اثر به دبیرخانه جشنواره از طریق پست الکترونیک جشنواره و یا از طریق نشانی پستی در قالب لوح فشرده و یا به صورت حضوری ارسال کنند که این آثار باید با فرمت JPG با وضوح dpi300 و اندازه4A  باشند.

در این بخش به نفر اول؛ تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ 15 میلیون ریال،نفر دوم؛ لوح تقدیر و مبلغ 10 میلیون ریال و به نفر سوم؛ لوح تقدیر و مبلغ 7 میلیون ریال اهدا خواهد شد و در ضمن به 5 نفر دیگر که آثار برجسته‌ای را ارسال کنند، لوح تقدیر و هر کدام مبلغ 3میلیون ریال اهدا خواهد شد.

در بخش خوشنویسی (نستعلیق ، شکسته نستعلیق ، نقاشیخط) ‌شرکت‌کنندگان می‌توانند تصویر آثار خود را (حداکثر 3 اثر) در هر رشته به دبیرخانه جشنواره  از طریق پست الکترونیک جشنواره و یا از طریق نشانی پستی در قالب لوح فشرده و یا  به صورت حضوری ارسال کنند که آثار ارسالی در این بخش نیز باید با فرمت JPG با وضوح dpi 300 و اندازه 4 A باشند.

به نفر اول در این بخش و در هر رشته  تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ 15 میلیون ریال، نفر دوم؛ لوح تقدیر و مبلغ 10 میلیون و نفر سوم؛ لوح تقدیر و مبلغ 7 میلیون ریال اهدا می‌شود ضمن آن که همانند بخش پوستر، به 5 نفر دیگری که آثار برجسته‌ای را ارسال کرده‌اند، لوح تقدیر و هر کدام مبلغ 3 میلیون اهدا خواهد شد.

کیفیت و نحوه ارسال آثار و همچنین میزان جوایز اهدایی در بخش نقاشی نیز که در دو رشته آبرنگ و رنگ برگزار می شود نیز همچون بخش خوشنویسی خواهد بود.

آخرین مهلت ارسال تصاویر آثار 15 اسفند سال جاری، انتخاب اولیه آثار 23 اسفند امسال خواهد بود و صاحبان آثار منتخب تا 20 فروردین سال آینده فرصت دارند تا اصل اثر خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند تا در مراسمی که 8 اردیبهشت سال 93 برگزار خواهد شد، اسامی نفرات برگزیده اعلام و از آنها تقدیر شود و آثار برگزیده از 8 تا 15 اردیبهشت سال آینده در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار گیرند.

لازم به ذکر است، نشانی دبیرخانه دومین جشنواره تجسمی «آیینه مطهر» تهران ،بلوار میرداماد، شرق به غرب، بعد از ایستگاه مترو، پلاک 183، طبقه 5 و نشانی پست الکترونیکی به منظور ارسال تصویر آثار نیز  Aeineh@motahari.irاست.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب