امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9668 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۴:۲۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اسماعیل لـله گانی در نمایشگاه کتاب اعلام کرد؛

امضای تفاهم نامه با ارشاد برای ارائه تسهیلات برای ناشران/ یار مهربان شعار بانک صادرات درنمایشگاه کتاب تهران/تسهیلات بانکی برای ناشرانی که شعار بانک صادرات را در صفحه اول کتاب‌ها درج کنند

خبرایران: اسماعیل لـله گانی مدیرعامل بانک صادرات درخصوص درج شعار بانک صادرات در صفحه اول کتاب‌های ناشران گفت: وظیفه خود می‌دانیم برای حمایت از کتاب و کتابخوانی کمک‌کننده باشیم و خوشحالیم که میزان رضایتمندی در سال جاری بیشتر از سال‌های گذشته بوده است.
امضای تفاهم نامه با ارشاد برای ارائه تسهیلات برای ناشران/ یار مهربان شعار بانک صادرات درنمایشگاه کتاب تهران/تسهیلات بانکی برای ناشرانی که شعار بانک صادرات را در صفحه اول کتاب‌ها درج کنند

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری بانک صادرات با حضور«اسماعیل لـله گانی» مدیرعامل بانک صادرات ،«امیرمسعود شهرام‌نیا» قائم نمایشگاه کتاب،«نیکنام حسین‌پور»مدیر کمیته رفاهی نمایشگاه کتاب واصحاب رسانه درنمایشگاه کتاب تهران برگزار ودراین نشست خبری«اسماعیل لـله گانی» مدیرعامل بانک صادرات اظهارداشت: 8 سال متوالی بانک صادرات ایران به عنوان حامی «یار مهربان» رسالت خود را جهت حمایت از نمایشگاه کتاب و نمایشگاه‌هایی که در سطح استان برگزار می‌شود انجام می‌دهد و امسال تجهیزات کاملی در جهت خدمت‌رسانی به مردم و مراجعه‌کنندگان به نمایشگاه آورده است.

مدیرعامل بانک صادرات تصریح کرد: آمارها حاکی از رشد ارائه تسهیلات بانک می‌باشد و 20 باجه بانکی، 350 پرسنل بانک و شرکت‌های تابعه، 3 هزار دستگاه پوز، 51 دستگاه ای‌تی‌ام سالنی و سیار در سطح غرفه‌های نمایشگاهی نصب شده است که وضعیت تراکنش‌ها نشان می‌دهد که تراکنش در سال 94 به مراتب از سال قبل بهتر و بالاتر بوده و 99 درصد مراجعه‌کنندگان نسبت به عملکرد دستگاه‌های پوز رضایت دارند.

وی خاطر نشان کرد: تراکنش‌های بانکی در طول سال‌های مشابه و در قیاس با سال گذشته رشد 52 درصدی را نشان می‌دهد و این رشد 50 درصدی نشان‌دهنده توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه است.

لله‌گانی با اشاره به آمار بن‌کارت‌های وزارت ارشاد عنوان داشت: تعدادی از شعب بانک صادرات متسمراً در ایام تعطیل هم اقدام به ارائه بن‌کارت‌های دانشجویی می‌کردند، البته از دیگر تمهیدات می‌توان تخصیص مینی‌بوس‌هایی در حدفاصل محل برگزاری نمایشگاه تهران را اشاره کرد و شعار بانک صادرات حامی یار مهربان در این دوره انتخاب شده و ناشرینی که در صفحه اول کتابشان این شعار درج شود، مورد حمایت بانک صادرات بوده و از شرایط تسهیلات استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: در این راستا و برای استفاده ناشران از تسهیلات، صحبت‌های اولیه صورت گرفته، اما به این دلیل که هنوز قطعی و نهایی نشده، جزئیات و بندهای آن اعلام نمی‌شود و آمار تراکنش‌ها نشان می‌دهد متوسط هر دستگاه پوز در روز 151 تراکنش را داشته، اما پیرامون میزان فروش با توجه به اینکه دستگاه‌ها به حساب‌های ناشرین متصل هستند نمی‌توان آمار دقیقی داد، اما 52 درصد رشد در تراکنش نسبت به سال گذشته را شاهدیم.

لله‌گانی درخصوص درج شعار بانک صادرات در صفحه اول کتاب‌های ناشران در توضیح بیشتر ابرازداشت: وظیفه خود می‌دانیم برای حمایت از کتاب و کتابخوانی کمک‌کننده باشیم و خوشحالیم که میزان رضایتمندی در سال جاری بیشتر از سال‌های گذشته بوده است. پیش از این جلسه با مسئولین وزارت ارشاد جلسه‌ای داشتیم که آنها هم نیز ابراز رضایت داشتند و بانک صادرات ایران 11 مدرسه به هزینه خود در مناطق محروم کشور احداث کرده و تعدادی از ناشرین برتر موفق شده از کتاب‌هایشان را خریداری کند و به این مدارس اهدا می‌کند. ناشرین براساس مجوز وزارت ارشاد می‌توانند به شعب بانک صادرات مراجعه کنند و نسبت به اخذ تسهیلات اقدام نمایند.

وی در پایان در خصوص دفتر طرح گنجینه سپهر که به ناشرین برگزیده اهدا شده هم گفت: اهدای این دفترها بحث حمایتی بوده تا مبالغی توسط بانک در آن شارژ شود. ضمن اینکه تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت ارشاد و بانک صادرات مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و در آن، تسهیلاتی برای ناشران درنظر گرفته شده است.

لـله گانی مدیرعامل بانک صادرات بانک صادرات در پایان این نشست گفت که نمایشگاه کتاب از خبرنگاران برتر نمایشگاه تقدیر خواهد کرد.

در ادامه «مسعود شهرام نیا» قائم مقام رئیس نمایشگاه ضمن اشاره به اینکه نوع همکاری بانک صادرات با نمایشگاه چند قدم رو به جلو و متفاوت از سال‌های گذشته بود، تصریح کرد: امسال از روز اول نمایشگاه میزان مشکلات مسائل بانکی و دستگاه‌های پوز واقعاً کمتر از سال‌های قبل بود، اختلال نداشتیم و سرعت عمل و تراکنش غرفه‌ها با افزایش روبه‌رو بود و بانک صادرات تنها به دلیل اینکه بانک ارائه‌دهنده خدمات است در نمایشگاه حاضر نیست، چرا که هوشمندانه در راستای حمایت از نشر مورد نیاز فرهنگ کشور است فعالیت می‌کند و انتخاب این شعار یعنی حامی یار مهربان بودن اتفاق خوبی است. قرار شد در چارچوب تفاهم‌نامه‌ای همکاری‌ها ادامه یابد و امیدواریم در بخش تسهیلات نیز بانک صادرات به کمک ارشاد آمده و تسهیلاتی را ارائه دهد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب