امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9687 تاریخ انتشار: جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۴:۴۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حمیدرضا شكارسری؛

کتاب «از نتایج سحر» منبع خوبی برای آثار پژوهشی در زمینه ادبیات انقلاب اسلامی است

خبرایران: حمیدرضا شكارسری منتقد و شاعر با حضور در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران از غرفه انتشارات سوره مهر بازدید كرد و كتاب «از نتایج سحر» اثر محمدرضا سنگری را مورد نقد و بررسی قرار داد.
کتاب «از نتایج سحر» منبع خوبی برای آثار پژوهشی در زمینه ادبیات انقلاب اسلامی است
به گزارش خبرایران از حوزه هنری، حمیدرضا شكارسری درباره اینكه همیشه در نقد مان تنها علت غایی را درنظر گرفتیم اما ارسطو 3 عنصر علت فاعلی، صوری و مادی را نیز قرار گذاشته است، گفت: آقای سنگری آثار متعددی چه در حوزه پژوهشی و چه در زمینه شعر در عرصه ادبیات دفاع مقدس و عاشورایی منتشر كرده، از این نظر طبیعی است كه او بعد از این عرصه‌ ها به سراغ ادبیات انقلاب اسلامی برود.سپس از لحاظ علت مادی باید به مصالحی و موادی كه نگارنده در نگارش كتاب بهره برده است توجه كرد.


به گفته وی، كتاب «از نتایج سحر» نثری شیوا و روان دارد، از فریب مخاطب و گنگ ساختن مطالب برای خواننده پرهیز نموده و هدف نگارنده بیشتر بر اطلاع دادن به مخاطب بوده است. ضرب آهنگ كتاب به آرامی بوده و این نكته مثبت برای یك اثر پژوهش محسوب می شود.


شكارسری با اشاره به این موضوع كه منابع تحقیقی و پژوهشی درباب ادبیان انقلاب اسلامی بسیار كم است، تصریح كرد: به عقیده من كتاب از نتایج سحر می تواند آیینه تمام نمای دیگر آثار پژوهشی باشد. حتی می توان این اثر را نوعی تقلید آثار آقای سنگری نسبت به آثار خودش باشد. وی با رجعت به كتاب های كم یاب و نایاب به بررسی ادبیات انقلاب اسلامی در كتاب خود پرداخته است.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب