امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9688 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۳:۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دبیر مجموعه جشنواره های شمسه خبرداد؛

نرم افزار «شبکه اجتماعی شمسه» برای ios رونمایی می شود

خبرایران: نرم افزار «شبکه اجتماعی شمسه» (sham3mobile) به عنوان رقیب نرم افزارهای مشابه خارجی برای گوشی های آیفون( با سیستم عامل ios) به زودی رونمایی می شود
نرم افزار «شبکه اجتماعی شمسه» برای ios رونمایی می شود

به گزارش خبرایران از ستاد خبری جشنواره آييني، فرهنگى، هنري و تجسمي شمسه، حمید کیانی دبیر مجموعه جشنواره های شمسه و معاون برنامه ریزی اداره کل فرهنگی شهرداری تهران گفت: نرم افزار «شبکه اجتماعی شمسه» (sham3mobile) به عنوان رقیب نرم افزارهای مشابه خارجی برای گوشی های آیفون( با سیستم عامل ios) به زودی رونمایی می شود.

 وی افزود: پیش از این، نرم افزار «شبکه اجتماعی شمسه» برای گوشی های اندرویدی، رونمایی شده بود و تیم جوانان شمسه ای طراح این نرم افزار، این شبکه اجتماعی را برای گوشی های آیفون نیز که سیستم عامل آن ios است طراحی کردند.

 17 اسفندماه سال گذشته، طی مراسمی از نرم افزار شبکه اجتماعی موبایلی شمسه برای نخستین بار در حوزه خاورمیانه به عنوان یک نرم افزار موبایلی مبتنی بر هویت بومی که ساخت جوانان و استعدادهای کشف شده در مجموعه جشنواره های شمسه است، رونمایی شد. با توجه به اینکه استفاده از نرم افزارهای ارتباطی و شبکه های اجتماعی نصب شده بر روی گوشی های تلفن همراه، طی چند سال گذشته، به شدت افزایش داشته و دامنه آن، گسترده تر شده است و با توجه به اینکه نرم افزارهای مورد استفاده، خارجی هستند و پیوست های فرهنگی حاکم بر این نرم افزارها، تناسبی با فرهنگ و سبک زندگی ما ندارد، ایده طراحی یک نرم افزار شبکه اجتماعی موبایلی به نام «شمسه موبایل» شکل گرفت.

برای طراحی این نرم افزار، از جوانان و استعدادهای کشف شده در جشنواره های شمسه بهره برده شده است و به یاری خدا، این ایرانی و شمسه ای توانستند یک نرم افزار شبکه اجتماعی بومی و ایرانی بسازند.

طراحی و ساخت نرم افزار شمسه موبایل sham3mobile یکسال زمان برده و دارای امکاناتی همچون ارسال ویدئو،صدا، عکس و استیکرهای اختصاصی است. شهروندان عزیز میتوانند برای دانلود نرم افزار شبکه اجتماعی شمسه (نسخه اولیه) به سایت  www.sham3.ir مراجعه کرده و این نرم افزار را به صورت رایگان دانلود کنند. این نرم افزار به گونه ای طراحی شده که اطلاعات کاربران در آن قابل دسترسی برای افراد دیگر نیست. سامانه پیامک ۱۰۰۰۳۰۳۰۳ پذیرای انتقادات، پیشنهادات و ایده های شهروندان در این باره است 

مجموعه جشنواره های آئینی، فرهنگی، هنری و تجسمی شمسه  برای چهارمین سال پیاپی در 12 عنوان جشنواره «قرآن در زندگی»،«نهج البلاغه وزندگی»، «دعا و نیایش»، «فیلم»، «تئاتر»، «نقاشی و تندیس»، «گرافیک و تصویر سازی»،«خوشنویسی»، «سرود و موسیقی»، «کاریکاتور»، «شعر و ادب» و «عکس» در سطح تهران برگزار می شود.

شرکت برای عموم شهروندان آزاد است و علاقمندان می توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.sham3.ir مراجعه کنند. مهلت ثبت نام و ارسال آثار تا پایان اردیبهشت 94 است.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب