امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9715 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲:۳۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس اعلام کرد؛

دشمن جرات تعرض به خاک میهن اسلامی ایران را ندارد/همایش «فاتحان خرمشهر» با حضور خانواده های شهدای فتح خرمشهربرگزارمی شود/ رونمایی از کتاب های دفتر نشر باغ موزه

خبرایران: سردارجوادخضرایی مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس گفت: همایش «فاتحان خرمشهر» با حضور خانواده های شهدای فتح خرمشهر یکشنبه سوم خرداد ماه برگزارمی شود.
دشمن جرات تعرض به خاک میهن اسلامی ایران را ندارد/همایش «فاتحان خرمشهر» با حضور خانواده های شهدای فتح خرمشهربرگزارمی شود/ رونمایی از کتاب های دفتر نشر باغ موزه

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری تشریح برنامه‌های گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر با حضور«سردارجوادخضرایی» مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس و رسانه اصحاب رسانه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار و دراین نشست خبری «سردارجوادخضرایی» مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس اظهارداشت: حماسه سوم خرداد با همدلی مردم برای حفظ نظام، پیشگامی روحانیت، جان بر کفی سپاه پاسداران و حضور غیرتمند مردم، نقشه‌های دشمن تا بن دندان مسلح را نقش بر آب کرد.

سردار خضرایی تصریح کرد: حد فاصل شلمچه تا خرمشهر 20 کیلومتر است و دشمن ظرف چند دقیقه می‌توانست وارد خرمشهر شود، در حالی که 45 روز پشت دروازه‌های شهر ماند، که این موضوع اهمیت دارد. در آن دوران نیز بروز ناامنی‌ها در داخل کشور و ضعف دولت مرکزی سبب شده بود، مسئولان به فکر رفع مشکلات داخلی باشند تا تمهیدات نظامی برای پیشگیری از تجاوز دشمن.

وی ادامه داد: همدلی مردم، پیشگامی روحانیت، جان‌ بر کفی رزمندگان و حضور مردان و زنان در جبهه‌های دفاع مقدس سبب پیروزی شد و دشمن نتوانست به خواسته‌هایش دست یابد.

سردار خضرایی با اشاره به وضعیت کشورهای منطقه گفت: کشورهایی مانند عراق و سوریه درگیر جنگ با افرادی هستند که هرگز به پای ارتش عراق در دوران جنگ تحمیلی نمی‌رسند، اما این عده محدود توانسته این دولت‌ها را به استیصال برسانند در حالی که ایران توانست در مقابل این ارتش بعثی مقاومت کند. این موضوعات مهم بوده و باید به دقت بررسی شوند. اگر ما امروز می‌بینیم که از گزینه‌های روی میز نام می‌برند اما از دست زدن به آن واهمه دارند، به دلیل همین مقاومت‌های مردم است؛ چرا که در امتحان‌های سخت آزموده شده‌اند و در حال حاضر نیز با دست‌یابی به فناوی‌های جدید و سلاح‌های مدرن قدرت ایستادگی بیشتری خواهند داشت و جنگ‌افروزان باید به پیشینیه ملت ایران توجه کنند.

وی با اشاره به مقاومت جانانه مردم طی 45 روز در خرمشهر ادامه داد: این مساله باعث شد دشمنی که بارها در جنگ تحمیلی شکست خورده بود، باز هم در برابر ایستادگی، ایمان سرشار مردم و ابزار و تجهیزات اندک آنها، به خواسته‌های خود نرسد، در حالیکه عراق برخوردار از جنگ افزارهای پیشرفته‌ای بود که کشورهای دیگر برای حمایت از او در اختیارش قرار داده بودند.

مشاور شهردار تهران گفت: امروز دشمن از گزینه‌های روی میز یاد می‌کند اما جرات تعرض به خاک میهن اسلامی ایران را ندارد به این دلیل که پیشینه ایران را در دوران دفاع مقدس می‌بیند، دفاع مقدسی که در آن مردم به خاطر همبستگی و مقاومت دلیرانه به پیروزی نائل شدند.

وی تصریح کرد: بدون شک ایران امروز با استفاده از فناوری‌های نو و سلاح‌های پیشرفته، قدرت ایستادگی بیشتری را یافته، جنگ افروزان منطقه نیز باید از سرنوشت صدام درس گرفته و دوباره اشتباه او را تکرار نکنند.

خضرایی خاطرنشان کرد: دشمن بداند این مردم همان مردم هستند اما با اعتقاداتی عمیق‌تر و از نظر جمعیتی بیشتر، بنابراین وقتی توانستند در 30 سال گذشته سوم خرداد را خلق کنند، امروز نیز قادر خواهند بود با استفاده از تجربیات آن دوران حماسه‌ای دیگر بیافرینند.

وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس با ادبیات خاص آن به مردم معرفی شود، گفت: پنج جلد کتاب با عنوان آشنایی با دفاع مقدس از حدود 2 سال گذشته تبدیل به شعر شده که در قالب 45 هزار بیت شعر با وزن شعر حماسی فردوسی آماده رونمایی است.

خضرایی اظهار داشت: قرار است این کتاب در 31 شهریور ماه در باغ موزه دفاع مقدس رونمایی شود، هر چند آثار نگارگری این کتاب امروز در گالری فکه باغ موزه رونمایی خواهد شد و از فردا اجرای نورنمای سه بعدی روی دیوار مسجد خرمشهر و آب نمای دریاچه هور العظیم را تا سوم خرداد خواهیم داشت که بی نظیر است.

مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس گفت: در این ایام از وجوهی از مضاجع و ضریح نمادین حضرت امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) در این مکان رونمایی می‌شود زیرا معتقدیم حرکت شهدا الهام گرفته از سیدالشهدا(ع) است که باید نوعی ارتباط میان آن دو برقرار شود.

وی با بیان اینکه وجهی از مضاجع به ابعاد یک در یک آماده برای رونمایی است، افزود: نشان دادن مضاجع این دو بزرگوار می‌تواند نمود عینی از قیام عاشورا باشد هر چند به شدت از وهن این دو حرم اعراض داریم.

به گفته مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس، جنس این دو ضریح از سنگ مرمر و آینه کاری شده است و در مراسم رونمایی آن مقامات کشوری حضور خواهند داشت.

خضرایی افزود: از چند ماه گذشته این باغ موزه دارای دفتر نشر است و تعدادی کتاب را در این مدت منتشر کرده بنابراین رونمایی از این کتابها روز شنبه دوم خرداد ماه در سالن خلیج فا‌رس صورت می گیرد.

وی همچنین به برگزاری همایش «فاتحان خرمشهر» با حضور خانواده های شهدای فتح خرمشهر اشاره و اضافه کرد: زمان این همایش یکشنبه سوم خرداد ماه است.

خضرایی در پایان با تاکید بر انعکاس دو مطلب در رسانه ها توسط خبرنگاران گفت: دولت تدبیر و امید در فکت شیت‌های خود، دستاوردهای دفاع مقدس و انتظارات شهدا را مدنظر قرار دهد و از آقای روحانی انتظار داریم با توجه به آنکه در دوران دفاع مقدس در جبهه حضور داشته و با الهامات دفاع مقدس آشنایی دارند، دستاوردهای دفاع مقدس و انتظارات شهدا را در سیاست ها و اصول مذاکرات با دوست و دشمن مورد توجه قرار دهند.

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس ادامه داد: استفاده از سنت، قرآن و روایات معصومین(ع) جزو اصول است، بدین معنا که اگر آنها نادیده گرفته شوند، اعتمادی برای پرداختن به دین وجود ندارد.

خضرایی با بیان اینکه انعکاس اخبار دفاع مقدس اجر معنوی دارد، گفت: حدود 180 هزار نفر در دوران دفاع مقدس خانه و کاشانه خود را ترک کرده و برای حفظ انقلاب و کیان و کرامت اسلام جان خود را فدا کردند و این افراد حق بزرگی بر گردن ما دارند و در صورتی که به آن عمل نکنیم، مدیون آنها هستیم، بنابراین باید موضوع شهید و شهادت را به بهترین روش به نسل آینده منتقل کنیم.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب