امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9718 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱:۵۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور خبرداد؛

ایران رتبه اول زیست فناوری را در منطقه دارد/180 شركت دانش بنيان در حوزه بايو داريم/ نانو به عنوان علمی جدید به ایران آمد

خبرایران: سورناستاری» معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: ما فعلا 180 شركت دانش بنيان در حوزه بايو داريم. شركت هاي نوپا هم زياد هستند كه در مراكز رشد و پارك هاي علم و فناوری شرکت کردند.
ایران رتبه اول زیست فناوری را در منطقه دارد/180 شركت دانش بنيان در حوزه بايو داريم/ نانو به عنوان علمی جدید به ایران آمد

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری سومین جشنواره زیست فناوری جمهوری اسلامی ایران با حضور«سورناستاری» معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، « دکتر مصطفی قانعی» دبير ستاد زيست فناوري علمی و فناوری و رسانه اصحاب رسانه در معاونت علمی و فناوری ریاست ‌جمهوری برگزارودراین نشست خبری «سورناستاری» معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوراظهارداشت:يكي از بحثهاي اصلي در علم نوين بايو است كه ٤پايه اصلي در اينده فناوري ايران برای آن در نظر گرفتيم امروز دیگر اهميت بايو به عنوان يک علم آينده بر كسي پوشيده نيست.

وی تصریح کرد: كار اين نمايشگاه معرفي شركت هاي دانش بنيان است كه از طرف خود ستاد يا صندوق نو آوري حمايت شده اند آينده فناوري زماني محقق مي شود كه اين ٤پايه وجود داشته باشد و همه را حول يک محور جمع كني و ما فعلا 180 شركت دانش بنيان در حوزه بايو داريم. شركت هاي نوپا هم زياد هستند كه در مراكز رشد و پارك هاي علم و فناوري شرکت کردند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهورافزود: اين شركت ها بازدهی بالايي دارند .حوزه بايو پيچيدگي هايي نسبت به نانو دارد.تعداد افرادي كه از قديم در این حوزه كار مي كردند زياد بوده وگستره اي كه داشته زياد بوده اما پيدا كردن ارگاني كه اين محوريت را بگيرد خيلي سخت بوده است. نانو به عنوان علمی جدید به ایران آمد و از صفر شروع کرد اما بایو از اواسط آن وارد شدیم به همین دلیل اختلاف نظر در آن بسیار بوده است.

قانعي دبير ستاد زيست فناوري علمی و فناوری نیز در مورد برگزاری این جشنواره گفت: ستاد توسعه زيست فناوري مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي است که وزارت بهداشت، وزارت رفاه، صنايع و رييس سازمان محيط زيست و وزارت علوم رسما عضو آن هستند.

وی ادامه داد: در اين نمايشگاه بخشی به وزارت بهداشت يا علوم پزشكي يك بخشي كشاورزي و علوم و بخشي را به صنعت بيوتكنولوژي اختصاص داديم و اتفاق ديگر اين است كه دانشنامه زيست فناوري را در این جشنواره رونمايي می كنيم كه همه آنچه مربوط به حوزه زيست فناوري است را در خود دارد و بعد از جشنواره در درگاه الكترونيكي ستاد قرار مي گيرد.

دبير ستاد زيست فناوري علمی و فناوری با اشاره به اینکه همیشه از من در مورد رتبه ایران در جهان و وضعیت کشورهای دیگر در حوزه زیست فناوری سوال می شود، گفت: يك سامانه اي را به اسم زيست فناوري راه اندازي كرديم كه وضعيت زيست فناوري ايران را با كشورهاي ديگر بررسي مي كند.

قانعی خاطرنشان کرد: اين اولين اقدام در سطح زيست فناوري است. در كنار اين موضوع موظف بوديم سند زيست فناوري را به روز كنيم. پيش نويس نهايي اين سند آماده است تا به شوراي عالي انقلاب فرهنگي ارايه شود و ما ظرفيت زيادي در حوزه معلمان زيست شناسي داريم كه برنامه اي در اين مورد نوشته شده و با آموزش و پرورش هماهنگي هايي شده است.

وی عنوان داشت: در اين نمايشگاه فقط شركت هاي داخلي حضور دارند كه از برترين هاي اين حوزه دعوت شده تا يك ارزيابي هم از طرف آنها داشته باشيم. معادل ما در اتحادیه اروپا هم به این نمایشگاه دعوت شده است.

دبیرستادزیست فناوری در مورد جایگاه ایران در حوزه زیست فناوری گفت: در مقايسه با كشورهاي جهان از لحاظ شاخص ها در حال حاضر در منطقه رتبه اول را با فاصله زياد از کشور دوم داريم. حدود ٣٠درصد از توليد علم منطقه براي ايران است و در دنيا رتبه ١٥ را داريم.

 

بنابراین گزارش، سومین جشنواره زیست فناوری جمهوری اسلامی ایران از ٣١اردیبهشت تا ٢خرداد در محل دایمی نمایشگاه بین المللی سالن خلیج فارس برگزار می شود.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب