امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9727 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۹:۵۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خبرداد؛

رایگان بودن هزینه طراحی نما، منطبق با الگوی معماری اسلامی ایرانی در بافت های فرسوده

خبرایران: مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به مفاد بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده، خاطرنشان کرد: پرداخت هزینه طراحی نما برای کلیه ساخت و سازهای انفرادی و تجمیعی منطبق با الگوی معماری اسلامی ایرانی رایگان خواهد بود.
رایگان بودن هزینه طراحی نما، منطبق با الگوی معماری اسلامی ایرانی در بافت های فرسوده

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، عباداله فتح اللهی با اعلام این خبر، تصریح کرد: اجرا و پیاده سازی الگوی معماری اسلامی – ایرانی یکی از ضروریات ایجاد و شکل دهی محلات دارای هویت، واجد ارزش بصری و نیز پایدار به لحاظ طراحی و سیما و منظر است.

وی یادآور شد: سابقه طولانی معماری اصیل و فاخر در ایران به ویژه در دوره درخشان پس از اسلام که در دوران های متمادی دارای زایندگی و بالندگی خاص خود بوده است، همواره این مطالبه را در ذهن ایجاد می کند که نقش مجموعه موثر در ساخت و ساز در دوره کنونی اعم از شهروندان، سازندگان، معماران، طراحان شهری و مدیریت شهری به چه شکل می تواند باشد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در ادامه گفت: لذا در راستای تحقق این امر و به عنوان یکی از الزامات اصلی این فرایند می توان به اعطای مشوق های لازم در راستای تحقق این الگو در ساخت و سازها و با توجه به ظرفیت موجود در محلات دارای بافت فرسوده به صورت ویژه در این نواحی از شهر اشاره کرد.

به گفته ی فتح اللهی، بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده در سال 1394 مشتمل بر ظرفیت هایی است که با تخصیص آنها از طریق دفاتر خدمات نوسازی در سطح محلات دارای بافت فرسوده، می توان به برداشتن گام های عملی و جدی تر در راستای تحقق و اجرای الگوی معماری اسلامی و ایرانی در شهر تهران امیدوار بود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اعلام این که هزینه طراحی نما، منطبق با الگوی اسلامی ایرانی، برای کلیه ساخت و سازهای انفرادی و تجمیعی در بافت های فرسوده رایگان می باشد، خاطرنشان کرد: کلیه ساخت و سازهای تجمیعی و انفرادی با مساحت بیشتر از 100 متر مربع نیز می توانند از کمک هزینه اجرای نما بهره مند شوند.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب