امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9732 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۹:۴۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

سنگ‌نورد برجسته جهان کشته شد+ تصویر

خبرایران:سنگ‌نورد برجسته جهان بر اثر سقوط از یک دیواره سنگی کشته شد.
سنگ‌نورد برجسته جهان کشته شد+ تصویر
تنها یک هفته پس از ثبت رکورد صعود و فرود از دیواره هاف دام، "دین پاتر" به همراه هم‌نوردش "گراهام هانت" بر اثر سقوط در پرش بیس جامپ در منطقه یوسمیتی کشته شدند. روز شنبه 16 می لحظاتی پس از آغاز پرش این دو از روی خط الراس قله، صدایی مهیب شنیده شد و سپس جستجو برای یافتن جسد این دو کوه‌نورد آغاز می‌شود. تلاشها تا عصر روز بعد از کشته شدن این کوه‌نوردان بی‌نتیجه ماند و در نهایت پیکر این دو توسط تیم‌های امدادی یافت شد.

دین پاتر یکی از چهره های مطرح، پرانرژی و صاحب سبک در کوهنوردی روز دنیا به شمار می‌آمد و از او رکوردهای اعجاب آوری برجای مانده است. از جمله این رکوردها صعود یک روزه بر روی سه دیواره هاف دام، یوسمیتی و کوه واتکینز و همچنین مسیرهای نو و انفرادی در فیتزروی پاتاگونیا را می‌توان نام برد. دن پاتر متولد 14 آوریل 1972 بود و در زمان مرگ 43 سال سن داشت. وی در نیوهمپشایر رشد کرد و علاوه بر کوهنوردی به شاخه‌های مختلف پرش علاقمند بود. در کارنامه او می‌توان بسیاری از صعودها که برای نخستین بار انجام شده، صعودهای انفرادی، صعودهای سرعتی و ... را مشاهده نمود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب