امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9741 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

توسط رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور صورت گرفت؛

تبيين 8 مرحله اجراي طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییان، عشایر، مناطق محروم و مرزی

خبرایران: معاون وزير و رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور به تبيين 8مرحله اجراي طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییان، عشایر، مناطق محروم و مرزی پرداخت.
تبيين 8 مرحله اجراي طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییان، عشایر، مناطق محروم و مرزی

به گزارش  خبرایران به نقل از روابط عمومي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، دكتر كورش پرند، معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و رييس اين سازمان بيان داشت: اجراي طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییان، عشایر، مناطق محروم و مرزی در 8 مرحله با بهره گيري از ظرفيت هاي درون سازماني، ساير نهادهاي دولتي و بخش خصوصي صورت مي گيرد.

وي در خصوص اجراي مرحله اول طرح مذكور بيان داشت: در مرحله نخست نیازسنجی و امکان سنجی آموزش هاي مهارتي روستاييان و با استفاده از نظرات کارگروه های اشتغال استانی و شهرستانی  برای متقاضیان شغل و یا ارتقای شغلی به ویژه کارآفرینی در بخش های کشاورزی، صنعت، صنایع دستی و گردشگری صورت مي گيرد.

دكتر كورش پرند اظهار داشت: مرحله دوم اجراي طرح مذكور، برنامه ریزی آموزشی و تعیین شیوه ارائه آموزش است كه بعد از نيازسنجي و امكان سنجي هاي صورت گرفته با توجه به امكانات و ظرفيت هاي درون سازماني و برون سازماني، نيازهاي آموزشي  به منظور برنامه ريزي، الويت بندي مي شوند.

وي در ادامه افزود: با توجه به شرايط منطقه اي و امكانات موجود روش  هاي آموزشي متفاوتي از جمله آموزش هاي حضوري، نيمه حضوري و مجازي در قالب آموزش هاي سيار و ثابت ارائه مي شود.

دكتر كورش پرند بيان داشت: تدوین و بازنگری استانداردهای آموزشی، منابع آموزشی و کمک آموزشی مرحله سوم اجراي طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییان، عشایر، مناطق محروم و مرزی است.

معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي اظهار داشت: در اين مرحله استانداردهاي آموزشي مرتبط تدوين و در صورت وجود استانداردهاي مشابه، بازنگري مي شوند.

وي افزود: همچنين منابع آموزشي لازم در قالب كتاب، جزوه، بروشور، سي دي تدوين و در اختيار مهارت آموزان قرار داده مي شود.

دكتر كورش پرند در خصوص مرحله چهارم اجراي طرح مذكور كه جذب، تربیت و یا تامین مربی است، اظهار داشت: در اين مرحله تربيت مربي بومي آموزش فني و حرفه اي و توانمندسازي و ارتقاي دانش و مهارت مربيان با هدف بكارگيري مربيان نخبه و برجسته به ويژه با استفاده از ظرفيت هاي مركز تربيت مربي و پژوهش هاي فني و حرفه اي اين سازمان در دستور كار مي باشد.

وي بيان داشت: آماده سازی فضا و تجهیزات آموزشی مرحله بعدي اجراي طرح مذكوراست كه براساس نتايج نيازسنجي وامكان سنجي اي صورت گرفته، تجهيز و راه اندازي كارگاه هاي آموزشي انجام

مي شود.

رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در ادامه بيان داشت: مشاوره آموزشی و هدایت شغلی جامعه هدف، مرحله ششم اجراي طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییان، عشایر، مناطق محروم و مرزی است .

وي تصريح كرد: سيستم مشاوره آموزشي، مراجعه كنندگان را با ارائه مشاوره و راهنمايي، استعداديابي  و  نگاه به آينده شغلي در بهترين انتخاب كمك مي كند.

دكتر كورش پرند اظهار داشت: ثبت نام از کارآموزان و اجرای دوره های آموزشی پس از مشاوره و هدايت آموزشي مراجعه كنندگان صورت مي گيرد.

وي بيان داشت: سنجش مهارت و صلاحيت حرفه اي کارآموزان در پايان دوره آموزشي با برگزاری آزمون تئوری و عملی و صدور گواهینامه مهارت سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور به قبول شدگان، مرحله هفتم اجراي طرح مذكور است.

دكتر كورش پرند در خاتمه اعلام كرد: در مرحله آخر، ارزیابی اثربخشی طرح، اخذ بازخورد و ارائه بازخوردها به حوزه هاي مرتبط در راستاي بهبود فرآیند اجرایی طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییان، عشایر، مناطق محروم و مرزی صورت مي گيرد.

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب