امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9746 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲:۲۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس فدراسیون جهانی ووشواعلام کرد؛

جام جهانی ۲۰۱۶ ساندا به ایران داده می شود/ ووشو تا سال ۲۰۲۴ المپیکی خواهد شد/ ووشو ایران در آسیا بعد از چین قرار دارد

خبرایران: یو زای چینگ رئیس فدراسیون جهانی ووشو گفت: برای المپیکی شدن ووشو تسلیم نشده و امیدوار است این رشته در بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۸ المپیکی شود.
جام جهانی ۲۰۱۶ ساندا به ایران داده می شود/ ووشو تا سال ۲۰۲۴ المپیکی خواهد شد/ ووشو ایران در آسیا بعد از چین قرار دارد

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری فدراسیون جهانی ووشو صبح امروز با حضور«یو زای چینگ» رئیس فدراسیون جهانی ووشو و نایب رئیس کمیته بین‌المللی المپیک ،«دکتر مهدی علی‌نژاد» رئیس فدراسیون ووشو و اصحاب رسانه در کمیته ملی المپیک برگزار ودراین نشست خبری «یو زای چینگ» رئیس فدراسیون جهانی ووشو   اظهارداشت: امروز خیلی خوشحالم که در خدمت شما هستم. ووشو برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۰ در بازی های آسیایی شرکت کرد و تا به امروز مستقیما در بازی های آسیایی حضور داشته است. در سال ۱۹۸۸ فدراسیون آسیایی ووشو پایه گذاری شد. همچنین در سال ۱۹۸۵ مسابقات ووشو برای اولین بار در اروپا برگزار شد.

رئیس فدراسیون جهانی ووشو تصریح کرد: فدراسیون جهانی ووشو نیز در سال ۱۹۹۰ تشکیل شده و از آن زمان به برنامه ریزی برای برگزاری بازی های جهانی ووشو پرداخته است. بازیهای جهانی امسال نیز در اندونزی برگزار می شود و ووشو در سال ۲۰۰۳ توسط IOC به رسمیت شناخته شده و از سال ۲۰۰۱ تلاشها برای المپیکی شدن ووشو انجام شده تا اینکه در سال ۲۰۰۸ ووشو در المپیک پکن حضور پیدا کرد و در بازی‌های جوانان نانجینگ حضور داشت.

وی خاطرنشان کرد: ما تمام تلاشمان را می کنیم که وشو وارد المپیک شود امیدوارم که این اتفاق در المپیکی که در ژاپن برگزار می‌شود، بیفتد ولی با توجه به میزبانی ژاپنی ها قطعا آنها سعی می‌کنند تا رشته‌های مورد نظر خودشان را وارد المپیک کنند و در سنگاپور قرار است تا در خصوص خارج شدن دو رشته از المپیک تصمیم گیری شود. این دو رشته در آمریکا و ژاپن طرفداران زیادی دارد و به همین خاطر تا به حال در المپیک باقی مانده است و آنها باز هم می خواهند که در المپیک باقی بمانند.

نایب رئیس کمیته بین‌المللی المپیک تاکید کرد: از سال ۲۰۲۰ به بعد ما هم تلاش‌هایمان را انجام می دهیم و این امید را داریم که این رشته را در المپیک جایگزین کنیم در مورد ووشو هیچگاه تسلیم نشدیم و امیدواریم بین سالهای ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۸ این رشته وارد المپیک شود. من و دوستانم بخصوص علینژاد سعی میکنیم این اتفاق بیفتد و امیدوارم علی‌نژاد که نایب رئیس آسیا و عضو هیات رئیسه جهانی است و خدمات زیادی انجام داده، هم به ما کمک کند. ووشو ایران نه تنها در آسیا بلکه در جهان هم شناخته شده است. ایران در تصمیم گیری ها نقش بسیار زیادی دارد و در اینجا از علی‌نژاد و فدراسیون ووشو تشکر می‌کنم.

عضو هیات اجرایی شورای المپیک آسیا درخصوص پیشرفت ووشوی ایران عنوان داشت: ووشو ایران در آسیا بعد از چین قرار دارد. در رقابتهای جهانی هم همین طور است. مخصوصا در ساندا اجرای ایران فوق العاده است و همه ما در فدراسیون جهانی ووشو برای المپیکی شن این رشته تلاش می کنیم. در سال ۲۰۰۸ چون المپیک در چین برگزار شد، فضا برای المپیکی شدن ووشو وجود داشت و در آنجا اعمال قدرت کردیم به هر حال امیدواریم بتوانیم ووشو را به عنوان رشته اصلی وارد المپیک کنیم ولی تا ۲۰۲۰ این امکان وجود ندارد.

وی در خصوص ووشوی دیگر کشورها و پیشرفت این رشته در جهان هم گفت: فدراسیون جهانی ووشو در حال حاضر ۱۵۰ عضو دارد که نشان از گسترش این رشته در جهان است. مسابقات ووشو در تمام قاره ها برگزار می‌شود و هر دو سال یکبار مسابقات جهانی نیز با حضور حدود ۸۰ کشور انجام می‌شود. ما فرق زیادی با المپیک نداریم، چه در تعداد شرکت کننده و چه در اعضا.

نایب رئیس کمیته بینالمللی المپیک در خصوص عدم پیشرفت این رشته در آمریکا و آفریقا بیان کرد: مسابقت قاره ای ووشو هر دو سال یکبار در آفریقا و آمریکا برگزار می شود در آفریقا بیش از ۲۰ کشور عضو فدراسیون جهانی هستند و در آمریکا نیز به همین صورت است و کشورهایی از هر دو قاره در مسابقات جهانی حضور پیدا می کنند.

یو زای چینگ در پاسخ به این سوال که چه تلاش هایی برای المپیکی شدن ووشو انجام شده است، گفت: سعی ما بر این است تا ووشو را در جهان گسترش بدهیم و این رشته را به جهانیان بشناسانیم. ووشو از سال ۱۹۹۰ به صورت مستمر در بازی های آسیایی حضور داشته است و از سال ۲۰۱۷ ووشو وارد بازی های یونیورسیاد خواهد شد و تلاش خودمان را می کنیم تا در بازی های قاره آفریقا نیز ووشو حضور داشته باشد و همچنین در حال تلاشیم تا ووشو در رقابت های پانا آمریکن هم حضور داشته باشد و این از جمله کارهایی بود که ما برای المپیکی شدن ووشو انجام دادیم.

وی در خصوص پیشنهاد میزبانی نام جهانی ۲۰۱۶ برای ایران عنوان کرد: اگر ایران چنین چیزی را بخواهد حتما به آن می دهیم. در این خصوص صحبت شده ولی باید تصمیم گیری شود. به‌طور قطع تلاش می کنیم این میزبانی به ایران داده شود. این نوید را می دهم که جام جهانی ۲۰۱۶ ساندا به ایران داده شود.

رئیس فدراسیون جهانی ووشو ادامه داد: مطمئنا جام جهانی در دو بخش بانوان و آقایان به ایران داده می شود که بانوان نیز مسابقاتشان در ایران باشد.

یو زای چینگ درمورد اینکه چرا فدراسیون چین برای جذب سرمربی چینی توسط ایرانیها همکاری نمی کند، گفت: من تا به حال نشنیدهام که فدراسیون چین چنین همکاری نداشته باشد.

وی در خصوص شرایط المپیکی شن ووشو و حضور در دو بخش ساندا و تالو عنوان کرد: چون رشته‌های رزمی زیادی در المپیک وجود دارد، تلاش بیشتری برای المپیکی شدن تالو می کنیم. فدراسیون جهانی ووشو هم سعی می کند رشته ای را که ساده تر می تواند وارد المپیک شود، به این رقابت ها اضافه کند، اما اگر نظر خودم را بخواهید دوست دارم تا ووشو در هر دو بخش ساندا و تالو وارد المپیک شود. ما در حال بررسی هستیم و این نظر آنها است که بیشتر هم متمایل شدن به المپیکی شدن تالو است.

رئیس فدراسیون جهانی ووشو در خصوص عدم پیشرفت ووشو در کشورهای عربی عنوان کرد: کمک های زیادی در این بخش شده است و خواهش می کنم علی‌نژاد هم به این کمک ها ادامه دهد. ما در کویت ووشو را راه اندازی کردیم و در قطر و امارات هم رایزنی های جدی شده و گروه هایی رادر آنجا پیدا کردیم و تلاش کردیم ووشو را در کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد کنیم.

یو زای چینگ گفت: در المپیک پکن هم فردی در کشتی به خاطر داوری دوم شد. در حالی که باید به نظر خودش به رتبه نخست می رسید، اما این اتفاق افتاده بود و وی به مدال دلخواهش نرسیده بود. همه جا مشکلات داوری وجود دارد و با تمام وجود سعی میکنیم مشکلات را کم و کمتر کنیم.

وی در پایان در خصوص اعمال نفوذ در داوری ووشو عنوان کرد: مشکل داوری همیشه با همه وزرش ها بوده است ولی این اشتباهات داوری است نه مسائل برنامه ریزی شده. باید سطح داوری را بالا ببریم و با تمام وجود این کار را می کنیم تا بازی جوانمردانه رعایت شود.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب