امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9794 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱:۱۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

برای اولين بار در كشور و با تلاش محققان پژوهشگاه صنعت نفت؛

فناوري نمک زدا به عنوان يكي از اركان بالادستي نفت بومي سازي شده و در آينده نزديک صنعتي مي شود

خبرایران: پژوهشگاه صنعت نفت اكنون با تلاش متخصصان و محققان پرتلاش خود موفق شده است مراحل توسعه فناوري نمك‌زدا را به عنوان يكي از اركان بالادستي صنعت نفت بومي‌سازي كند و در آينده با مشاركت بخش خصوصي و دولتي صنعتي مي شود.
فناوري نمک زدا به عنوان يكي از اركان بالادستي نفت بومي سازي شده و در آينده نزديک صنعتي مي شود

امير عباس حسيني، معاون فناوري و روابط بين‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت در مراسم رونمايي از پايلوت نمک‌زدا كه روز سه شنبه 29 ارديبهشت‌ماه در پژوهشگاه صنعت برگزار شد با اشاره به اين‌كه گام نخست پس از ملي شدن صنعت نفت، بهره‌برداري بومي از منابع و كسب درآمد حاصل از آن براي توسعه كشور است، گفت: پژوهشگاه صنعت نفت با بازنگري در اهداف و راهبردهاي خود و تلاش در تبديل شدن به يك مركز تحقيقات دولتي با ماموريت حل مشكلات صنعت از روش‌هاي فناورانه با اهداف توليد بهينه و مطلوب، وظايف خود را اصلاح كرد.

جانشين رييس پژوهشگاه يكي از بحث‌هاي مهم در صنعت نفت را موضوع توجه به صنايع بالادستي دانست و گفت: توجه به موضوع توليد نفت به عنوان هدف مشترك در صنعت بوده است كه در اين ميان پژوهشگاه مفتخر است اعلام كند دستيابي به دانش فني نمك‌زداها به عنوان يكي از اركان توليد در بالادستي محقق شده است.

وي در ادامه اين دستاورد را حاصل تلاش متخصصان داخلي در راستاي تكميل حلقه‌هاي توسعه فناوري كسب شده دانست و افزود: اين دستاورد مهم فناورانه يكي از دغدغه‌هاي حوزه بالادستي را برطرف كرده و آماده ورود به گام‌هاي بعدي اين مسير يعني ساخت و استفاده ميداني از نمك‌زداي تمام ايراني است.

حسيني با بيان اين‌كه امروز پژوهشگاه صنعت نفت مراحل توسعه اين فناوري را تا پايلوت نيمه صنعتي طي كرده و صاحب دانش نمك‌زدا است، گفت: در مسير توسعه فناوري، خلق درون‌زا ما را از همكاري و تعامل برونگرايانه غافل نكرد، چه آن كه تفاهمي ما بين جهاد دانشگاهي و شركت اقماري مهندسي دانش بنيان پژوهشگاه و اين مركز براي تكميل اين فناوري راهبردي به امضا رسيده است.

معاون فناوري و روابط بين‌الملل درباره آينده اين طرح گفت: در گام اول اين طرح ملي بزرگ، درصدديم تا با ساخت نمونه سيار، اين فناوري را در عرصه ميداني تست و با جلوگيري از صرف هزينه‌هاي فراوان امكان تست و ارزيابي آن را در محل فراهم سازيم.

وي در خاتمه افزود: پژوهشگاه صنعت نفت با همكاري شركا و حمايت مسئولان وزارت نفت مصمم است كه اين گام موثر را تكميل و پرچم پر افتخار خود كفايي كشور را در اين عرصه مهم به اهتزار درآورد.

خاطر نشان مي‌شود مراسم رونمايي از اولين پايلوت فناوري ايراني نمك‌زداي نفت خام و سمینار هم اندیشی توسعه آن با مشارکت بخش خصوصی و دولتی با حضور 100 مدیر و کارشناس مرتبط در صنعت روز سه‌شنبه، 29 ارديبهشت ماه با حضور معاون پژوهش و فناوري وزارت نفت و جمعي از مديران پژوهشگاه صنعت نفت در اين مركز برگزار شد.

     

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب