امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9798 تاریخ انتشار: شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱:۲۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سردارعبدالمحمد رئوفی نژاد خبرداد؛

تخریب 19هزار واحد مسکونی و تجاری شهر دزفول در طول دفاع مقدس/2610 شهید از شهردزفول در طول دفاع مقدس/ مقاومت مردم دزفول زمینه ساز فتح خرمشهر و عملیات فتح المبین/ترویج فرهنگ مقاومت از اهداف برگزاری بزرگداشت چهارم خرداد

خبرایران: رئیس ستاد بزرگداشت چهارم خردادگفت: مقاومت مردم دزفول موجب فتح خرمشهر و عملیات فتح المبین شد.
تخریب 19هزار واحد مسکونی و تجاری شهر دزفول در طول دفاع مقدس/2610 شهید از شهردزفول  در طول دفاع مقدس/ مقاومت مردم دزفول زمینه ساز فتح خرمشهر و عملیات فتح المبین/ترویج فرهنگ مقاومت از اهداف برگزاری بزرگداشت چهارم خرداد

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «روز ملی مقاومت و روز دزفول»صبح امروزبا حضور«سردارعبدالمحمد رئوفی نژاد» رئیس ستاد بزرگداشت چهارم خرداد و اصحاب رسانه در پژوهشکده علوم و معارف دفاع مقدس برگزار و دراین نشست خبری«سردارعبدالمحمد رئوفی نژاد» رئیس ستاد بزرگداشت چهارم خرداد اظهارداشت: در8 سال دفاع مقدس مردم از همه ایران اسلامی نقش مهم و تعیین کننده داشتند و دزفول به لحاظ موقعیت جغرافیایی در ابعاد نظامی و دفاعی از شرا یط خاصی در دفاع مقدس برخوردار بود که می توانست در کل جنگ تحمیلی اثر گذار باشد و اگر مردم دزفول در آغاز جنگ تحمیلی  شهر را ترک می کردند سقوط خوزستان قطعی می شد.

رئیس ستاد بزرگداشت چهارم خرداد تصریح کرد: مقاومت مردم دزفول زمینه ساز فتح خرمشهر و عملیات فتح المبین شد و همچنین دزفول عقبه و حمایت کننده همه یگان های رزمی در طول دفاع مقدس بود. دزفول تنها شهری بود که در چهار سال اول جنگ به تنهایی از یک لشکر برخوردار بود  و از بین لشکرهای عراق دو لشکر ماموریت داشتند که دزفول را به شکلی دور بزنند و با  تصرف کردن دزفول کل خوزستان را تصرف کنند ولی مقاومت مردم مانع از این جریان شد.

وی خاطرنشان کرد: مردم دزفول در شهر ماندند و دفاع کردند نه اینکه فقط شهر را حفظ کنند و مانع از سقوط آن شوند بلکه مردم با این دید که ازدین شان دفاع کنند به صحنه آمدند و دو هزار و 610 شهید ازشهر دزفول در طول دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

رئوفی نژاد عنوان داشت: سال ها از جنگ تحمیلی می گذرد ولی مردم دزفول هنوز از شهدای شهرشان اطلاعات درستی ندارند. حدود 1000 نفر از این آمار فقط در شهر به شهادت رسیدند و همچنین طی آمار دیگری حدود 120شهید با سن زیر یک سال و 120شهید دیگر بین یک تا ده سال سن داشتند و حدود 500شهید دیگر از قشربانوان بودند که در این امار جای گرفتند.

وی با اشاره به اینکه در دزفول حدود 19هزار واحد مسکونی و تجاری در طول هشت سال دفاع مقدس تخریب شدند افزود: حدود 176موشک، دو هزار و 500گلوله توپ و 331 راکت هواپیما در طول دفاع مقدس به شهر دزفول اصابت کرد و مراسم بزرگداشت4 خرداد در شهرهای مختلف برگزار می شود .

رئیس ستاد بزرگداشت چهارم خرداد ادامه داد: برنامه بزرگداشت روز ملی مقاومت و روز دزفول ،چهار خردادماه در تهران با سخنرانی  دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ، در دزفول با سخنرانی سرلشکر فیروز آبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، در اهواز با سخنرانی محسن رضایی دبیر تشخیص مصلت نظام و در مشهد با سخنرانی سردار نقدی رئیس سازمان بسیج برگزار می شود همچنین شب  گذشته در قم این مراسم با حضور جمعی از طلاب برگزار شد.

وی در رابطه با هدف از برگزاری این مراسم گفت: دست اندرکاران ستاد بزرگداشت چهار خرداد به دنبال ترویج فرهنگ مقاومت هستند که ریشه در دینداری دارد و نماد آن مقاومت مردم دزفول است.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب