امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9821 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۳:۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

داعش به موزه شهر باستانی «تدمر» در سوریه وارد شد

خبرایران: مأمون عبدالکریم، مدیرکل آثار باستانی و موزه‌های سوریه از ورود عناصر تکفیری داعش به موزه شهر باستانی «تدمر» خبر داد.
داعش به موزه شهر باستانی «تدمر» در سوریه وارد شد

%d9%88%d8%b1%d9%88%d8%af-%d8%af%d8%a7%d8%b9%d8%b4-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d9%88%d8%b2%d9%87-%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86%db%8c-%c2%ab%d8%aa%d8%af%d9%85%d8%b1%c2%bb-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d9%88%d8%b1%db%8c%d9%87

به گزارش خبرایران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «روسیا الیوم»، مأمون عبدالکریم، دیروز، دوم خردادماه، در این باره گفت: تروریست‌های داعش برخی مجسمه‌های باستانی را که برای اهداف آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد، منهدم کردند.
مدیرکل آثار باستانی و موزه‌های سوریه گفت: اطلاعاتی از تدمر دریافت کرده‌ایم که عناصر داعش، پنج‌شنبه گذشته، درهای موزه را باز کرده و وارد آن شده‌اند.
وی افزود: آنان بسیاری از مجسمه‌هایی را که متعلق به دوره‌های باستانی بوده و برای اهداف آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد را منهدم کرده‌اند و پرچم داعش را بر بالای قلعه اسلامی که تاریخ ساخت آن به قرن سیزدهم باز می‌گردد، برافراشته‌اند.
مدیرکل آثار باستانی و موزه های سوریه افزود: از مدت‌ها قبل درپی تهدید داعش، صدها اثر باستانی موزه شهر تدمر را به دمشق منتقل کرده‌ایم اما مشکل ما آثاری است که قابل جابجا کردن و حمل نیست.
وی ابراز امیدواری کرد: این شهر همچون شهرهای موصل و شهرهای الحضر و نمرود در عراق، بدست داعش تخریب نشود.
عبدالکریم اتخاذ راهبردهای جدید را برای وضعیت کنونی تدمر ضروی خواند و از جامعه بین‌الملل خواست تا برای نجات این موزه و حفظ آثار باستانی و فرهنگی این شهر، اقدام کنند.
عناصر داعش پنج شنبه گذشته، شهر تدمر واقع در استان حمص سوریه را اشغال کردند. این اقدام نگرانی‌های جدی را درباره آثار باستانی ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو ایجاد کرده است.
شهر تدمر که به «مروارید صحرا» معروف است، به داشتن ستون‌های رومانی و معابد و مقبره‌های پادشاهی که شاهدی بر عظمت تاریخ این منطقه است، مشهور است.
تدمر منطقه ای گردشگری در سوربه است که سالانه بیش از 150 هزار گردشگر از آثار باستانی و تاریخی این شهر دیدن می کردند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب