امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9852 تاریخ انتشار: سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۳:۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشوراعلام کرد؛

محورهای سند تحول مهارت در سال 1394 / برگزاری چهارمین همایش ملی و سومین همایش بین المللی مهارت آموزی و اشتغال/ برگزاری مرحله استانی شانزدهمین مسابقات ملی مهارت 8 و 9 مرداد

خبرایران : معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور محورهای سند تحول مهارت و برنامه‌های این سازمان را در سال 1394در نشست خبری امروز مورخ 5/3/1394 اعلام کرد
محورهای سند تحول مهارت در سال 1394 / برگزاری چهارمین همایش ملی و سومین همایش بین المللی مهارت آموزی و اشتغال/ برگزاری مرحله استانی شانزدهمین مسابقات ملی مهارت 8 و 9  مرداد

به گزارش خبرایران، به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور، دکتر کورش پرند، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس این سازمان در نشست خبری که امروز مورخ  5/3/1394 در محل این سازمان برگزار شد، در تشریح برنامه های سال 1394 سازمان آموزش فنی و حرفه ای‌ کشور بیان داشت: اجرای طرح ارتقای شایستگی های حرفه ای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی با رویکرد رفع نیاز بازار کار، توانمندسازی و آموزش مهارتی روستاییان، عشایر و مناطق محروم و مرزی کشور با رویکرد اشتغال پایدار از مهمترین برنامه های این سازمان در سال جاری  است.

دکتر پرند در بیان محورهای سند تحول مهارت بیان داشت: اصلاح قوانین، مصوبه ها و آیین نامه های موجود، تدیون، تصویب و آیین نامه ها و مصوبه های مورد نیاز، ارتقای شایستگی های حرفه ای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی با رویکرد رفع نیاز بازار کار کشور به نیروی متخصص، توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییان،  توسعه آموزش مشاغل خانگی و خرد، آموزش های بازار محور و ایجاد و توسعه بنگاه های خرد و کوچک، ارتقای مشارکت موثر و اثر بخش سازمان در تکمیل و ارتقای مهارت شاغلان و توانمندسازی آسیب دیدگان اجتماعی، معلولین، زندانیان، کودکان خیابانی و توسعه همکاری های بین بخشی، تضمین کیفیت آموزش های فنی و حرفه ای از جمله برنامه های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال 1394 است.

وی افزود: تدوین و به روز رسانی استاندارهای آموزش شغل و شایستگی ، تحول، نوسازی و بهسازی آموزش های سازمان، توسعه مدیریت مشارکتی و خرد جمعی، تحقیق، توسعه و مشارکت در ارتقای توانمندی های فناورانه، تحول سنجش و ارزشیابی مهارت، حمایت از توسعه بخش خصوصی و مشارکت مردمی، استقرار بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد و بهینه سازی منابع، بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه آموزش های فنی و حرفه ای، ارتقای سطح سلامت اداری، حقوق سازمانی، اهتمام به امور فرهنگی و اطلاع رسانی، حمایت از توانمندسازی و شایسته سالاری کارکنان، حمایت از تدوین، چاپ و انتشار منابع علمی، آموزشی و کمک آموزشی، حضور موثر در عرصه بین المللی و تحقق دیپلماسی مهارت و اهتمام به امور زنان و خانواده از دیگر برنامه های مهم  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال 1394  است.

دکتر پرند تأکید کرد: بودجه ریزی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور مبتنی بر عملکرد و بهینه سازی منابع مستقر خواهد شد تا سند تحول مهارت به شکلی شایسته اجرایی شود.

وی به برگزاری چهارمین همایش ملی و سومین همایش بین المللی مهارت آموزی و اشتغال در 17 خرداد ماه سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: این همایش یک روزه در خرداد ماه با هدف شناسايي چالش ها، فرصت ها، نقاط قوت و ضعف آموزش هاي مهارتي؛ راهبردها و راهکارهاي توسعه مهارت آموزي و اشتغال؛ فرهنگ سازي براي گسترش توجه به آموزش هاي مهارتي؛ فراهم كردن زمينه مشاركت صاحبنظران داخلي و بين المللي در نظام آموزش مهارتي؛ بهبود اثربخشي وكارآيي آموزش هاي مهارتي؛ تقويت جايگاه آموزش هاي مهارتي در بخش هاي صنعتي، كشاورزي و خدماتي و ... برگزار می شود.

دکتر پرند با بیان اینکه 1010 مقاله برای حضور در همایش رسیده است افزود: از بین آنها 317 مقاله دریافت و 30 مقاله به صورت شفاهی و 91 به صورت پوستر و 63 مقاله به چاپ رسیده است.

وی افزود: در چهارمین همایش ملی و سومین همایش بین المللی مهارت آموزی و اشتغال مقالاتی از کشورهای زیادی مانند روسیه ، سنگاپور، مالزی، ترکیه، آلمان مقالاتی برای حضور در این همایش پذیرفته شده است.

رییس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور با اشاره به برگزاری شانزدهمین مسابقات ملی مهارت در سال جاری بیان داشت: مرحله شهرستانی این مسابقات مورخ 24/2/1394 برگزار شد که در این مرحله از مسابقات 35 هزار و 88 نفر ه از این تعداد 9 هزار و 297 نفر خانم و 25 هزار و 791 نفر مرد شرکت داشته اند که در بین 31 رشته بیشترین شرکت کننده در رشته فناوری اتومبیل با 4 هزار و 947 نفر و کمترین شرکت کننده با 109 نفر در رشته آکواترونیک بوده است.

دکتر پرند در ادامه از برگزاری مرحله استانی شانزدهمین مسابقات ملی مهارت مورخ هشتم و نهم مرداد ماه سال جاری خبر داد و بیان داشت: مرحله کشوری این مسابقات نیز در دهه دوم آبان ماه سال 1394 برگزار خواهد شد .

رییس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور همچنین از تدارک اردوی آماده سازی چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت 2015 برزیل خبر داد و بیان داشت: تیم ملی مهارت کشورمان امسال در 13 رشته به مسابقات جهانی برزیل اعزام خواهند شد.

وی در ادامه بیان داشت: برگزیدگان نهایی شانزدهمین و هفدهمین مسابقات ملی مهارت را برای مسابقات جهانی مهارت2017 ابوظبی انتخاب خواهیم کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییان،عشایر، مناطق محروم و مرزی بیان داشت: برای اجرای این طرح 130 میلیارد تومان در حوزه مهارتی در تبصره20 بودجه 94 توسط مجلس مصوب شده است.

وی افزود: اجرای طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییان، عشایر، مناطق محروم و مرزی در 8 مرحله با بهره گیری از ظرفیت های درون سازمانی، سایر نهادهای دولتی و بخش خصوصی صورت می گیرد.

دکتر پرند با بیان اینکه در آزمون مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تغییراتی ایجاد شده است، اظهار کرد: اجرای آزمون های سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای به صورت الکترونیکی از برنامه های جدید این سازمان است که در استانهای قم، البرز و اصفهان این کار انجام شده است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان داشت: مرکز حرفه ای سنجش الکترونیکی در معاونت پژوهش این سازمان ایجاد می شود و تا پایان سال امیدواریم به طور متوسط در هر استان یک مرکز سنجش الکترونکی دولتی و 2 مرکز سنجش الکترونیکی خصوصی ایجاد شود تا از آن طریق امتحانات آزمون به صورت سنجش الکترونیکی برگزار شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب