امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 987 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲ ساعت ۳:۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سناتورهای آمریکایی؛

اوباما مسئول رخدادهای فاجعه‌بار عراق و سوریه است

خبرایران : دو سناتور برجسته جمهوری‌خواه آمریکا ضمن انتقاد از سیاست‌های دولت خود در بیانیه‌ای مشترک تأکید کردند که «باراک اوباما» عامل رخدادهای فاجعه‌بار اخیری است که در عراق و سوریه به وقوع پیوسته است
اوباما مسئول رخدادهای فاجعه‌بار عراق و سوریه است

به گزارش خبرایران به نقل از خبرگزاری رویترز، «جان مک کین» و «لیندسی گراهام» سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا، دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا را مسوول حوادث اخیر عراق و تسلط القاعده به بخش‌هایی از عراق از جمله شهر «فلوجه» دانستند.

این دو سناتور آمریکایی رخدادهای اخیر عراق را غم‌انگیز و قابل پیش‌بینی توصیف کردند و تصریح کردند که اوباما به باور اینکه رهبران عراق خواستار خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان هستند، آمریکایی‌ها را گمراه کرد.

مک کین و گراهام در بیانیه مشترکی تصریح کردند: در حالیکه عراقی‌ها مسوول این فاجعه استراتژیک هستند، دولت آمریکا نمی‌تواند از سهمی که در این فاجعه داشته است، فرار کند. در حالیکه اوباما تمامی نیروهای آمریکایی را از عراق خارج کرده است، بسیاری از ما پیش‌بینی کردیم که این خلاء با دشمنان آمریکا پر خواهد شد و بعنوان تهدیدی برای منافع امنیت ملی آمریکا پدیدار می‌شود. متأسفانه واقعیت در حال حاضر بیش از هر زمانی روشن است.

بر اساس این گزارش، نیروهای وابسته به القاعده روز جمعه هفته گذشته بعد از سه روز درگیری خونین، کنترل فلوجه را برعهده گرفتند و پرچم خود را بعنوان نشانه پیروزی بر ساختمان‌های دولتی قرار دادند.

در حالیکه ارتش عراق تلاش خود را به کار گرفته بود تا کنترل فلوجه را بازپس گیرد، جمعه شب، 8 نفر در درگیری‌ها کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

دو سناتور جمهوری‌خواه آمریکا در ادامه تصریح کردند: داستان دولت آمریکا که حکومت سیاسی عراق با ادامه حضور نیروهای آمریکایی در عراق بعد از 2011 مخالف بود، کاملاً اشتباه است.

مک‌کین ادامه داد: هزار آمریکایی شجاع که مبارزه کردند، خونشان ریخته شد و دوستان خود را از دست دادند تا صلح را به فلوجه و عراق بیاورند، هم‌اکنون در حالی عراق را ترک کرده اند که به این مسئله فکر می‌کنند که احتمالاً از خودگذشتگی‌هایشان پوچ بوده است.

وی همچنین ادامه داد که ناتوانی دولت آمریکا در عراق با سیاست شکست‌خورده‌اش در سوریه همراه است و تأکید کرد که اوضاع سوریه به درگیری منطقه‌ای منجر شده است که هم‌اکنون منافع امنیت ملی آمریکا را تهدید می‌کند.

این سناتورهای جمهوری‌خواه از اوباما خواستند که از تجربه عراق درس بگیرد و خیلی سریع در خصوص تعداد نظامیانی که برای تأمین منافع امنیت ملی آمریکا در افغانستان در مقابل القاعده و همپیمانان تروریستی این گروه لازم است، تصمیم‌گیری کند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب