امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9879 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۳:۳۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

خلیلیان تأکید کرد؛

تئاتر یادواره «طلوع خرداد» ظرفیت ملی دارد

خبرایران: مدیر کانون تئاتر خیابانی کشور با اشاره به فراخوان سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» اظهار داشت: بخش نمایشی این یادواره مهم کشوری، چه در بخش صحنه ای، چه خیابانی و چه نمایشنامه خوانی، ظرفیت ملی برای حضور تمام اهالی تئاتر ایران محسوب می شود.
تئاتر یادواره «طلوع خرداد» ظرفیت ملی دارد

به گزارش خبرایران از کمیته اطلاع رسانی یادواره ملی «طلوع خرداد»، نشست هماهنگی و برنامه ریزی بخش تئاتر سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد»، عصر سه شنبه 29 اردیبهشت 94 با حضور سامان خلیلیان مدیر کانون تئاتر خیابانی کشور، محمد حسین اسماعیلی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و جانشین ستاد مرکزی یادواره، علی استادی مسئول امور تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، حمیدرضا آرمان مهر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین و دبیر اجرایی کل یادواره، ابوالفضل بوربور رئیس انجمن هنرهای نمایشی شهرستان ورامین و دبیر بخش تئاتر یادواره، به همراه جمعی از عوامل اجرایی این یادواره، در محل انجمن هنرهای نمایشی واقع در فرهنگسرای رازی شهرستان ورامین برگزار شد.

در این نشست، دبیر اجرایی کل یادواره با ارائه گزارشی از روند ارسال آثار تئاتری به این یادواره ملی تأکید کرد: امکان اجرای نمایش های صحنه ای فقط در شهرستانهای ورامین و پاکدشت خواهد بود، چراکه امکانات و زیرساختهای دو شهرستان پیشوا و قرچک برای این گونه اجراها فراهم نیست.

آرمان مهر افزود: در عین حال دو بخش تئاتر خیابانی و نمایشنامه خوانی را می توان در هر چهار شهرستان محل برگزاری یادواره طلوع خرداد برگزار کرد که امید می رود تا استقبال خوبی نیز از هر سه بخش  تئاتری این یادواره به عمل آید.

لزوم ارائه فراخوان یادواره چهارم در مراسم اختتامیه سومین دوره

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و جانشین ستاد مرکزی یادواره نیز در ادامه این نشست،  با تقدیر و تشکر از عوامل اجرایی سومین یادواره ملی، فرهنگی هنری «طلوع خرداد» در بخش تئاتر، اظهار داشت: دبیرخانه دائمی یادواره در شهرستان ورامین شکل گرفته است که این امر می تواند با ارائه فراخوان یادواره چهارم در مراسم اختتامیه سومین دوره روند اجرایی و فنی بهتری را به کارها بدهد.

اسماعیلی ادامه داد: شهرستانهای ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت واقع در جنوبشرق استان تهران در سالهای اخیر ثابت کرده اند که تئاتر در پوست و خون آنهاست و حرفهای زیادی در سطح ملی و بین المللی برای گفتن دارند.

در ادامه این نشست، پس از اظهارات و نظرات بوربور دبیر بخش تئاتر یادواره و عوامل فنی و اجرایی، مدیر کانون تئاتر خیابانی کشور نیز ضمن تقدیر از فعالیتهای صورت گرفته تا این لحظه، بر ارتباط مدیران یادواره با همه استانهای کشور تأکید کرد و گفت: سطح این فراخوان ملی است و حضور اهالی تئاتر در این یادواره فرهنگی، هنری نیز باید ملی و از سراسر کشور باشد.

خلیلیان افزود: دبیران علمی بخش های مختلف یادواره «طلوع خرداد» افراد بسیار بزرگی هستند که آنها را می توان در تمام بخش ها به عنوان قطب هنر کشور دانست و به همین دلیل است که باید توجه داشت تا این ظرفیت ملی دارای بهترین وضعیت اجرایی از سوی مدیران یادواره باشد.

وی تصریح کرد: بخش نمایشی این یادواره مهم کشوری، چه در بخش صحنه ای، چه خیابانی و چه نمایشنامه خوانی، ظرفیت ملی برای حضور تمام اهالی تئاتر ایران محسوب می شود.

مدیر کانون تئاتر خیابانی کشور اظهار داشت: این کانون کشوری آمادگی کامل دارد تا با انتقال تجربیات خود، همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی ملی و حتی بین المللی، به رشد و ارتقای این یادواره کمک کند؛ ضمن اینکه فراخوان سومین یادواره ملی، فرهنگی هنری «طلوع خرداد» نیز برای تمام استانها ارسال شده است.

گفتنی است، محورهای اصلی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» آراء و اندیشه های امام خمینی(ره) ؛ انقلاب اسلامی در آیینه فرهنگ و ادب و هنر؛ نقش حماسه عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی؛ نقش زنان در قیام ۱۵ خرداد و پیروزی انقلاب اسلامی؛ توجه ویژه به جایگاه قیام ۱۵ خرداد در شکل گیری انقلاب اسلامی؛ نقش مردم ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت در قیام ۱۵ خرداد و انقلاب اسلامی؛ نقش مرجعیت و روحانیت در قیام ۱۵ خرداد و شخصیت های برجسته تاریخ انقلاب اسلامی است.

بخش هنرهای تجسمی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» از ۱۵ تا ۲۵ خرداد ۹۴ در شش رشته نقاشی، خوشنویسی، گرافیک شامل دو رشته پوستر و تصویرسازی، نقاشی خط و نگارگری در شهرستان پاکدشت؛ بخش داستان، شعر، کتاب و پایان نامه در شهرستان قرچک؛ بخش فیلم و عکس در شهرستان پیشوا و بخش تئاتر و موسیقی در شهرستان ورامین برگزار می شود.

مهلت ثبت‌ نام تمام آثار در بخش‌های مختلف حداکثر تا تاریخ پنجم خرداد ۱۳۹۴ است که به ‌همراه یک قطعه عکس ۴*۳ و کارنامه فرهنگی هنری صاحب اثر از طریق سایت www.tolooekhordad.ir ارسال می‌شود و این تاریخ قابل تمدید نیست.

گزینش و انتخاب آثار تا دهم خردادماه ۹۴ خواهد بود و اعلام آثار راه یافته به یادواره، ۱۳ خردادماه است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌ توانند با شماره‌های ۰۲۱۳۶۲۵۶۰۲۸-۰۲۱۳۶۲۵۶۰۳۵-۰۲۱۳۶۲۵۶۰۴۱-۰۲۱۳۶۲۵۶۰۸۸-۰۲۱۳۶۲۵۲۰۲۲ دبیرخانه مرکزی یادواره ملی «طلوع خرداد» واقع در شهرستان ورامین تماس بگیرند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب