امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9890 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۳:۱۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سومین جشنواره مشکات با ۳۹ هزار اثر پایان یافت/ شهرداری منطقه یک در آموزش های شهروندی اول شد

هبرایران: سومین جشنواه مشکات منطقه ای با بیش از ۳۹ هزار اثر در ۳ گروه سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در محورهای ۶ گانه به کار خود پایان داد.
سومین جشنواره مشکات با ۳۹ هزار اثر پایان یافت/ شهرداری منطقه یک در آموزش های شهروندی اول شد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه یک ، بهروز رضائی قائم مقام شهردار منطقه یک در این مراسم که با حضور شهرداران نواحی ، مدیران و کارشناسان اجتماعی نواحی ده گانه، مسئولین خانه های علم و زندگی ،کارشناسان و صاحب نظران این حوزه درسرای محله دارآباد برگزار شد اظهار داشت: ارائه بیش از ۳۹ هزار اثر در محورهای ۶ گانه جشنواره مشکات نشان می دهد که آموزش های شهروندی گام موثر و مفیدی در جهت آموزش های شهری و شهروندی به شمار می آید.
وی گفت : فرهنگ سازی از دروازه آموزش ورود می کند و از راه آموزش های شهروندی به مقبولیت و پذیرش عمومی و تحولات رفتاری در بین مردم می انجامد و جشنواره مشکات ،این زمینه را برای مشارکت بیشتر شهروندان فراهم کرد.
یزدانی افزود : بیشترین آثار جمع آوری و داوری شده در جشنواره مشکات مربوط به فضای سبز شهری است و منطقه یک با در دست داشتن دبیرخانه این سازمان توانست به عنوان چراغ راه آموزش های شهروندی ، تعاملی بنیادین را در بین شهرداری تهران و شهروندان فراهم کند.
سیاوشی مدیر اداره آموزشهای شهروندی شهرداری منطقه یک نیز اعلام کرد: در پایان این اختتامیه منطقه ای از ۶۰ نفر از نفرات برتر در محورهای ۶ گانه محیط زیست شهری ، حمل و نقل و ترافیک ، ایمنی شهری ، هویت و سیمای شهر ، حقوق و تکالیف شهروندی و اقتصاد شهر/ اقتصاد خانواده ، و در سه گروه سنی :کودک ، نوجوان و بزرگسال و در قالب های نقاشی ، خاطره نویسی، عکاسی ، کاریکاتور ، داستان کوتاه ، عکاسی ، تصویربرداری ، کاریکاتور ، پوستر و ایده خلاقانه تقدیر بعمل آمد.
وی گفت: در بین شهروندان شهرداری منطقه یک ،۲۳ نفر در کل شهر تهران برگزیده نهایی شدند.

 

در بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران : شهرداری منطقه یک در آموزش های شهروندی اول شد


در ارزیابی سالانه شهرداری تهران ، شهرداری منطقه یک موفق شد بر اساس معیارهای اداره کل آموزشهای شهروندی رتبه نخست سال ۹۳ را در میان مناطق۲۲ گانه کسب کند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک سعید کارگران معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری این منطقه با بیان مطلب فوق اظهار داشت: ارزیابی دوره ای معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ، هر ۴ ماه ، ۸ماه و یکسال یکبار انجام می شود و این منطقه در دوره های ۸ ماهه و یکساله سال ۹۳ رتبه نخست را در میان مناطق۲۲ گانه کسب کرده است .
وی گفت: رویکرد اصلی اداره آموزش های شهروندی ، رویکردی فرهنگی و اجتماعی است و تمام تلاش این حوزه ،ایجاد تغییر نگرش در شهروندان با کمک ارائه آموزشهای یادگیرنده و هوشمند و در جهت نهادینه کردن حقوق و تکالیف متقابل شهروندی است و این مهم با توجه به ابزارهایی چون برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی ، برپایی جشنواره های آموزشی و تورهای شهر در دست بچه ها ، برگزاری انتخابات شهردار مدرسه در سطح مدارس ، ارائه خدمات عمرانی ، تجهیزی و برنامه ای ویژه مدارس و برگزاری برنامه های فرهنگی ، آموزشی ، علمی در مناسبت های تقویمی ، اصلی و … بدست می آید.
این مقام مسئول خاطر نشان ساخت : اداره آموزشهای شهروندی با همکاری ادارات اجتماعی نواحی ده گانه و خانه های ۴ گانه علم و زندگی ، کودک ، دوام و ایمنی در محلات ۲۶ گانه و کارشناسان اجتماعی مشغول در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و تلاش های مستمر و پیگیر این افراد و با توجه به اهداف ارزنده و بسترسازی برای رشد و پرورش ظرفیت های موجود در شهروندان و دانش آموزان مدارس و در جهت شناخت حقوق و انجام تکالیف و مشارکت فعال در تصمیم گیری ، عمل آگاهانه و مسئولانه در امور اجتماعی و زندگی شهری و برای دستیابی به توسعه پایدار شهری ایفای نقش می کند .

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب