امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9895 تاریخ انتشار: سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱:۴۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

همکاری بیش از 170 نویسنده و محقق در گردآوری مجموعه 20 جلدی «تاریخ جامع ایران»

خبرایران: بیش از 170 نویسنده و محقق در گردآوری مجموعه 20 جلدی تاریخ جامع ایران که 26 خرداد ماه رونمایی می‌شود، همکاری داشته‌اند.
همکاری بیش از 170 نویسنده و محقق در گردآوری مجموعه 20 جلدی «تاریخ جامع ایران»

به گزارش خبرایران از ستاد خبری تاریخ جامع ایران، این مجموعه نفیس 20 جلدی، مشتمل بر وجوه مختلف تاریخ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایران از دوران پیش از اسلام تا انقراض قاجار است که تحقیق و تدوین آن در «مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی»، 14 سال به طول انجامیده و بیش از 170 تن از چهره‌های برجسته و شناخته‌شده‌ در مشاوره، نگارش، تدوین و ویرایش آن همکاری داشته‌اند.

بنابر این گزارش، این مجموعه زیرنظر کاظم موسوی بجنوردی منتشر شده و حسن رضایی باغ‌بیدی و محمود جعفری دهقی (به عنوان سرویراستاران دوره ایران باستان) و صادق سجادی (به عنوان سرویراستار دوره اسلامی) در گردآوری آن نقش داشته‌اند.

همچنین مرحوم ایرج افشار، مرحوم شرف‌الدین خراسانی، مرحوم عنایت‌الله رضا، سیدجواد طباطبایی و فتح‌الله مجتبایی مشاوران تاریخ جامع ایران بوده‌اند.

«مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی» بیش از سه دهه در زمینه تدوین و انتشار دائرةالمعارف‌های اسلامی، عمومی، تخصصی و دیگر مراجع علمی فعالیت داشته است.

مجموعه 20 جلدی تاریخ جامع ایران، طی مراسمی در 26 خرداد ماه 94، رونمایی خواهد شد.


 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب