امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9897 تاریخ انتشار: جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مهدی زاده تأکید کرد؛

انعکاس بیش از 2500 خبر از یادواره ملی «طلوع خرداد» نشانه همراهی رسانه هاست

خبرایران: رئیس کمیته اطلاع رسانی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» با اشاره به اینکه «همراهی اکثر رسانه های مهم استان تهران و کشور دلگرم کننده است» بیان داشت: انعکاس بیش از 2500 خبر از یادواره ملی «طلوع خرداد» در حالی که هنوز این یادواره افتتاح نشده است، نشانه همراهی رسانه هاست.
انعکاس بیش از 2500 خبر از یادواره ملی «طلوع خرداد» نشانه همراهی رسانه هاست

به گزارش خبرایران از کمیته اطلاع رسانی یادواره ملی «طلوع خرداد»، علیرضا مهدی زاده صبح جمعه هشتم خرداد ۹۴ در جریان بازدید معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از دبیرخانه مرکزی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین، افزود: تا کنون بیش از 20 خبرگزاری رسمی و 200 پایگاه اطلاع رسانی تخصصی هنری و غیرتخصصی به همراه روزنامه های کثیرالانتشار کشور و تمام رسانه های فعال و اثرگذار استان تهران در این راه به کمیته اطلاع رسانی یادواره کمک کرده اند.

وی اضافه کرد: برگزاری ملی یادواره و انعکاس اخبار آن در سطح رسانه های مکتوب و مجازی کشور، نشان از اهمیت سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» دارد که در همین جا باید از مدیران و خبرنگاران تمام رسانه ها تقدیر و تشکر کرد.

انعکاس سه برابری اخبار یادواره ملی «طلوع خرداد» نسبت به دو دوره قبل

رئیس کمیته اطلاع رسانی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» بیان داشت: طبق بررسی های کارشناسی صورت گرفته، میزان انعکاس اخبار سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» تاکنون به نسبت مجموع خبرهای منتشره دو دوره اول و دوم این یادواره که در سالهای 92 و 93 برگزار شده، سه برابر افزایش داشته و تا پایان یادواره که 25 خرداد 94 خواهد بود، بالطبع افزایش خیره کننده ای خواهد داشت.

وی ضمن تقدیر مجدد از تمام اهالی رسانه که در دو ماه اخیر به انتشار اخبار یادواره اهتمام داشته اند، از برگزاری تور خبری و گردشگری این یادواره در روز شانزدهم خردادماه نیز خبر داد.

تور خبری و گردشگری یادواره ملی «طلوع خرداد» برای فعالان رسانه ای

مهدی زاده تأکید کرد: این تور خبری و گردشگری که با حضور خبرنگاران فعال پوشش دهنده اخبار یادواره در سطح کشور و استان تهران همراه خواهد بود، در شهرستانهای قرچک، ورامین، پیشوا و پاکدشت به سه دلیل برگزار می شود که اولین دلیل، آشنایی اهالی رسانه با ظرفیتهای فرهنگی، هنری، اجتماعی، اقتصادی و علمی چهار شهرستان برگزار کننده یادواره است.

وی ادامه داد: در همین تور خبری و گردشگری برای رسیدن به هدف ذکر شده، بازدید از شهرکهای صنعتی، اماکن فرهنگی و آثار باستانی و تاریخی چهار شهرستان قرچک، ورامین، پیشوا و پاکدشت در جنوب استان تهران در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیته اطلاع رسانی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» دومین هدف برگزاری این تور خبری و گردشگری را آشنایی فعالان رسانه ای با مسیر قیام کفن پوشان قیام خونین 15 خرداد 1342 در سه شهرستان پیشوا، ورامین و قرچک عنوان کرد و گفت: روایتگری و خاطره گویی مورخان و پژوهشگران به همراه برخی شاهدان عینی این قیام تاریخی، از برنامه های مهم تور خبری و گردشگری سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» است.

مهدی زاده در پایان، سومین هدف برگزاری این تور خبری و گردشگری را تجلیل از فعالان رسانه ای و همراهان خبری سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» دانست و افزود: در این تور یک روزه، با تقدیر از انعکاس اخبار تاکنون، سعی می شود انرژی لازم برای ادامه همراهی اهالی رسانه تا اختتامیه یادواره و انعکاس سریع و دقیق اخبار یادواره به آنها داده شود.

گفتنی است، محورهای اصلی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» آراء و اندیشه های امام خمینی(ره) ؛ انقلاب اسلامی در آیینه فرهنگ و ادب و هنر؛ نقش حماسه عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی؛ نقش زنان در قیام ۱۵ خرداد و پیروزی انقلاب اسلامی؛ توجه ویژه به جایگاه قیام ۱۵ خرداد در شکل گیری انقلاب اسلامی؛ نقش مردم ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت در قیام ۱۵ خرداد و انقلاب اسلامی؛ نقش مرجعیت و روحانیت در قیام ۱۵ خرداد و شخصیت های برجسته تاریخ انقلاب اسلامی است.

بخش هنرهای تجسمی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» از ۱۵ تا ۲۵ خرداد ۹۴ در شش رشته نقاشی، خوشنویسی، گرافیک شامل دو رشته پوستر و تصویرسازی، نقاشی خط و نگارگری در شهرستان پاکدشت؛ بخش داستان، شعر، کتاب و پایان نامه در شهرستان قرچک؛ بخش فیلم و عکس در شهرستان پیشوا و بخش تئاتر و موسیقی در شهرستان ورامین برگزار می شود و دبیرخانه مرکزی و دائمی این یادواره ملی نیز در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌ توانند با شماره‌های ۰۲۱۳۶۲۵۶۰۲۸-۰۲۱۳۶۲۵۶۰۳۵-۰۲۱۳۶۲۵۶۰۴۱-۰۲۱۳۶۲۵۶۰۸۸-۰۲۱۳۶۲۵۲۰۲۲ دبیرخانه مرکزی یادواره ملی «طلوع خرداد» واقع در شهرستان ورامین تماس بگیرند یا به پایگاه اطلاع رسانی یادواره به نشانی www.tolooekhordad.ir مراجعه کنند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب