امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9900 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲:۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون برنامه‌ريزی پژوهشگاه صنعت نفت خبرداد؛

فرآيندهای كليدی در پروژه‌های پژوهشی با هدف تسهيل اخذ و اجراي پروژه در پژوهشگاه صنعت نفت مستند‌سازی و اصلاح شد

خبرایران: دستيابی به حداكثر بهره‌وري و تحقق چشم‌انداز پژوهشگاه، نيازمند تسهيل مسير اخذ و اجراي پروژه در اين مركز خلق و توسعه فناوري صنعت نفت كشور است كه در اين راستا فرآيندهاي كليدي در پروژه‌هاي پژوهشي مستند‌سازي، اصلاح و با تاييد رييس پژوهشگاه ابلاغ شد.
فرآيندهای كليدی در پروژه‌های پژوهشی با هدف تسهيل اخذ و اجراي پروژه در پژوهشگاه صنعت نفت مستند‌سازی و اصلاح شد

به گزارش خبرایران به نقل از  روابط عمومی پژوهشگاه صنعت نفت ، محمد حميد ايجازي، معاون برنامه‌ريزي پژوهشگاه تصريح كرد: در اين راستا طي برگزاري پانل‌هاي خبرگي متعدد با حضور معاونين و روساي پرديس‌ها و متخصصين امور، مشكلات و موانع پرديس‌ها در مسير اخذ و اجراي پروژه مورد آسيب شناسي قرار گرفت.

معاون برنامه‌ريزي پژوهشگاه با بيان اين‌كه، اين مركز پژوهشي، سازماني پروژه محور است گفت: رشد و بقاي اين مجموعه و از سوي ديگر تحقق چشم انداز مدون و مصوب پژوهشگاه نيز در گرو اخذ و اجراي پروژه‌ها است.

ايجازي، اظهار داشت: محدود بودن اختيارات مديران پروژه به عنوان مشكل اصلي در مسير اخذ و اجراي پروژه شناسايي شد كه پس از بررسي‌هاي لازم و در نهايت براي چابك‌سازي و جلوگيري از كنترل‌هاي غير ضروري نسبت به تفويض اختيارات بيشتر به مديران، فرآيند‌هاي اصلاح شده توسط رييس پژوهشگاه ابلاغ شد.

معاون برنامه‌ريزي پژوهشگاه افزود: طي برگزاري 8 جلسه شوراي تحول، با حضور معاونين و روساي پرديس‌ها و پژوهشكده‌ها، فهرستي از فرآيندهاي گلوگاهي مربوط به انجام پروژه‌ها شناسايي شد و بهبود و اصلاح فرآيندهاي معين شده در دستور كار معاونت برنامه‌ريزي قرار گرفت.

محمد حميد ايجازي با اشاره به اين‌كه فرآيند انجام كار معين تحقيقاتي در پروژه‌هاي پژوهشي پژوهشگاه، جزو فرآيند‌هايي است كه در پروژه‌هاي پژوهشي به مديران تفويض اختيار مي‌شود، گفت: از ديگر فرآيند‌هايي كه در خصوص آنها، اين تفويض اختيار نيز صورت گرفته است، مي‌توان به فرآيندهاي خريد، پرداخت علي الحساب به كاركنان براي انجام امور پروژه‌هاي پژوهشي، استفاده از خدمات پيمانكاري، اعزام به ماموريت و اعزام كاركنان به منظور شركت در دوره‌هاي آموزشي و سمينار داخلي در پروژه‌هاي پژوهشي اشاره كرد.

وي درخصوص چگونگي اصلاح فرآيندها توسط معاونت برنامه‌ريزي گفت: در فاز اول يعني شناخت فرآيندهاي موجود اين معاونت با مشاركت معاونت فناوري طي برگزاري جلسات متعدد با متخصصين امر و متوليان هر فرآيند، فرآيندهاي موجود را شناسايي و با استفاده ازاستاندارد مدل‌سازي فرآيندهاي كسب و كار (BPMN) مستند كرد.

ايجازي در خاتمه با اشاره به اصلاح فرآيندها در فاز دوم اظهار داشت: معاونت برنامه‌ريزي تغييرات مورد نظر را در فرآيند‌ها اعمال و جهت اخذ تاييد و تصويب نهايي به معاونين و روساي پرديس‌ها ارايه كرد و مجموعه فرآيندهاي فوق الذكر به همراه روش‌‌هاي اجرايي در 7 ويرايش اصلاح و در نهايت با تصويب رئيس پژوهشگاه در سيستم استاندارد ايزو مستند و ابلاغ شد و هم اكنون بر روي سامانه داخلي پژوهشگاه در دسترس عموم بوده و لازم الاجرا مي¬باشد.

   

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب