امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9911 تاریخ انتشار: جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱:۵۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

آیت الله صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران؛

سازش ناپذیر بودن امام (ره) عین معنویت ایشان است/ فناوری هسته ای آغاز شکوفایی و تمدن کشور ماست/ آمریکا اهل دبه کردن است

خبرایران: خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: تخطی از دستورات رهبری در مذاکرات هسته‌ای غیرقانونی و مخالفت با امام زمان(عج) است/ با دست خودمان مسیر حمله نظامی به کشور را در مذاکرات هسته‌ای باز نکنیم
سازش ناپذیر بودن امام (ره) عین معنویت ایشان است/ فناوری هسته ای آغاز شکوفایی و تمدن کشور ماست/ آمریکا اهل دبه کردن است

به گزارش خبرایران، امام جمعه موقت تهران گفت: مسئله هسته ای خودباوری جوانان دانشمند کشورمان است و باید به اصل سرمایه توجه شود، نکند انرژی هسته ای به شیر بی یال و دمی تبدیل شود و ما غنی سازی را از دست بدهیم و محتاج بیگانگان شویم.

آیت الله صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع)، نیمه شعبان ولادت حضرت ولیعصر (عج) و با تسلیت سالروز شهادت شهدای 15 خرداد و ارتحال حضرت امام (ره) افزود: امام (ره) احیاگر دین است و کار ایشان عادی نبوده است و در شرایطی که جوامع اسلامی زیر لگد مستکبران بودند، آن ملت ها را به قدرت جدیدی در صحنه جهانی تبدیل کرد.

وی گفت: امام (ره) جزو چهره های همیشه پیروز است و البته همان بصیرت و حکمت و ظرفیت ایشان در وجود مقام معظم رهبری نیز قرار دارد.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه کانون اصلی رفتار امام (ره) معنویت وی بوده است افزود: سازش ناپذیر بودن امام (ره) عین معنویت ایشان است.وی گفت: برخی به شک افتاده اند که آیا می شود همیشه انقلابی بود، اما امام (ره) با خستگی ناپذیر بودنش نشان داد که می شود همیشه انقلابی بود و از هیچ چیزی نترسید.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به موضوع مذاکرات هسته ای افزود: شاید این آخرین مرحله از مذاکرات باشد و ما باید به خطوط اصلی که رهبر معظم انقلاب آن را ترسیم کرده اند توجه داشته باشیم.

وی گفت: از نظر قانون اساسی هر کسی خلاف نظر ایشان عمل کند اقدامی غیرقانونی انجام داده است، از نظر شرعی نیز حکم ایشان حکم شرعی است.

آیت الله صدیقی افزود: مسئله هسته ای یک سرمایه است و نباید مانند مسئولین بی کفایت دوران قاجار که می گفتند نفت ماده بد بویی است و بگذارید دیگر کشورها آن را ببرند با آن برخورد کرد.

وی گفت: فناوری هسته ای آغاز شکوفایی و تمدن کشور ماست و در زمینه های کشاورزی و پزشکی کاربرد دارد.حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با اشاره به پایبند نبودن قدرت ها به قول شان و کارشکنی آن ها افزود: هنگامی که سوخت راکتور تحقیقاتی تهران تمام شد آن ها از تأمین سوخت پرهیز کردند.

وی گفت: ما تجربه رفتار غربی ها را داریم و اکنون نیز نباید زیر بار دسترسی آنان به مراکز نظامی برویم.

امام جمعه موقت تهران افزود: یکی از اعضای گروه مذاکره کننده غربی یعنی همان فرانسه می گوید ما آزادیم و باید از همه تأسیسات نظامی و غیرنظامی ایران بازرسی کنیم که البته معنای پروتکل الحاقی هم همین است، یعنی آن ها بتوانند از بیت مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری، مجلس، مراکز موشکی و تأسیسات نظامی و در یک جمله از نهانخانه های ما بازرسی کنند.

وی گفت: یکی از قواعد فقهی ما نفی سبیل است و معنایش این است که نباید هر چه دشمن خواست در اختیار او قرار دهیم.

آیت الله صدیقی با بیان این که آمریکا اهل دبه کردن است افزود: از همان زمان برگزاری مذاکرات ژنو تا به امروز هشت تحریم جدید را بر علیه ما برقرار کرده اند.

وی ادامه داد: باید هوشیار باشیم بلایی که بر سر لیبی، یمن و عراق به بهانه های واهی و غیر واقعی درآوردند بر سر ما نیاید.

آیت الله صدیقی گفت: آن ها در مذاکرات لوزان نیز در تعداد سانتریفیوژها دبه درآوردند.

وی افزود: از دستگاه دیپلماسی درخواست داریم که خطر بزرگ تکفیری ها و داعش را مدنظر قرار دهند.

امام جمعه موقت تهران گفت: وزیر سابق امور خارجه آمریکا در اظهارات اش گفته بود که درباره این گروه تروریستی با 100 کشور مذاکره کرده اند؛ گروهی که خدا نشناس، خشن و افراطی هستند.

وی افزود: ما در عراق و سوریه از حرم ها دفاع می کنیم و به فضل الهی این منطقه گورستان داعش خواهد شد، اما باید بدانیم که این یک جریانی است که خاموش نمی شود و بر این اساس دستگاه دیپلماسی از ظرفیت غیر متعهدها و اقدامات دیپلماتیک برای شناساندن چهره این گروه استفاده کنند.

آیت الله صدیقی گفت: دستگاه دیپلماسی مراقب توافق باشد تا بهانه ای به دست آن ها مبنی بر همکاری نکردن ایران در بازرسی ها وجود نداشته باشد، زیرا در این شرایط عملاً مجوز حمله نظامی به ایران بدست آن ها می افتد.

امام جمعه موقت تهران افزود: دستگاه دیپلماسی و دولتمردان با وجود مردم و مقام معظم رهبری با تجربه می‌توانند مشکلات را در میان بگذارند و هراسی به دل راه ندهند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب