امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 992 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲ ساعت ۵:۲۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

هیات پارلمانی ایتالیا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد ؛

خواستار دست یافتن به توافقی تاریخی با ایران هستیم

خبرایران : هیات پارلمانی ایتالیا که از دو روز قبل در ایران به سر می برد، امروز (یکشنبه) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد خواستار دست یافتن به توافقی تاریخی با ایران در ژنو هستیم.
خواستار دست یافتن به توافقی تاریخی با ایران هستیم

به گزارش خبرایران، هیات پارلمانی ایتالیا که به سرپرستی سناتور «پیر فردیناندو کازینی» رییس کمیسیون روابط خارجی سنای جمهوری ایتالیا و همراهی سناتور «جوزپه دکریستوفارو» معاون کمیسیون روابط خارجی بامداد جمعه (13 دی) وارد تهران شد، در این بیانیه تاکید کرد: «ما خواستار دست یافتن به توافق تاریخی در ژنو هستیم؛ توافقی که تضمین کننده حق ایران در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای باشد و به غرب اطمینان دهد برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است.»

در این بیانیه با بیان اینکه لازم است فضای دوستی و همکاری میان ایران و اروپا دوباره برقرار شود، آمده است: ایتالیا همواره در طول تاریخ پل ارتباطی بوده و اعتقاد دارد ایران باید برای ایجاد ثبات در تمام منطقه از افغانستان تا عراق، سوریه تا لبنان و فلسطین در یک کار مشترک سهیم شود.

در بخش دیگری از این بیانیه هیات پارلمانی ایتالیا آمده است: دیپلماسی پارلمانی وظیفه مشخصی بر عهده دارد که همانا نزدیک کردن دو کشور در سطح مدیران و تصمیم گیرندگان است.

این سفر به دعوت «علاءالدین بروجردی» رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است.

به گفته «جواد هروی» رییس هیات دوستی پارلمانی ایران و ایتالیا هدف از این دعوت زمینه سازی برای سفر نخست وزیر ایتالیا و ارتقای مراودات پارلمانی است.

پیش از این نیز، خانم «اما بونینو» وزیر خارجه ایتالیا به عنوان نخستین وزیر خارجه یک کشور اروپایی که پس از 10 سال به تهران سفر کرد، در دیدار با مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی و همتای خود، خواستار تدوین نقشه راه همکاری های اقتصادی، صنعتی و علمی و فرهنگی دو کشور شد.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب