امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9928 تاریخ انتشار: شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۳:۲۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

عضو هیأت مدیره بانک ملی اعلام کرد؛

پیش‌بینی هزینه ۵۰ میلیارد تومانی پیامک در سال ۹۴/ مشتریان اجباری به دریافت پیامک ندارند/ سال گذشته 24 میلیارد تومان برای پیامک 4 میلیون مشتری هزینه شد

خبرایران: عضو هیأت مدیره بانک ملی با اشاره به پیش‌بینی هزینه 50 میلیارد تومانی ارسال پیامک، گفت: مشتریان در صورت عدم تمایل به دریافت این خدمت ویژه، انصراف خود را اعلام کنند و مبلغ 5 هزار تومان به حساب آنها بازمی‌گردد.
پیش‌بینی هزینه ۵۰ میلیارد تومانی پیامک در سال ۹۴/ مشتریان اجباری به دریافت پیامک ندارند/ سال گذشته 24 میلیارد تومان برای پیامک 4 میلیون مشتری هزینه شد
به گزارش خبرایران، ولی الله فاطمی در نشست خبری امروز با اشاره به علت دریافت کارمزد پیامک برای مشتریان بانک اظهار داشت: با توجه به اینکه هزینه خدمات پیامک توسط اپراتورها افزایش یافته، به همین دلیل بانک ملی تصمیم گرفت این خدمت را که در سطح گسترده‌ای انجام می‌شود، را به صورت کارمزدی انجام دهد. خدمت «ساپنا»‌ در دو سطح عمومی ضروری و ویژه ارائه می‌شود که سطح عمومی تنها برداشت از حساب است و این خدمت به صورت رایگان به همه مشتریان ارائه می‌شود.

عضو هیأت مدیره بانک ملی تصریح کرد: سرویس ویژه به مشتریانی ارائه می‌شود که متقاضی دریافت پیامک باشند و همه برداشت‌ها و پرداخت‌ها از طریق پیامک به آنها اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای دریافت هزینه پیامک اطلاع‌رسانی از طریق سایت بانک و ارسال پیامک به مشتریان در 27 فروردین ماه انجام شد که تا پایان فرصت داده شده (پایان اردیبهشت ماه) که 9 هزار و 600 نفر که 8 دهم مشترکان را شامل می‌شود، انصراف دادند.

فاطمی گفت: امروز پیامک مجددی به مشترکان ارسال شد و تا پایان خرداد ماه مهلت داده شده تا در صورت عدم تمایل به دریافت این سرویس ویژه، انصراف خود را اعلام کنند و مبلغ 5 هزار تومان به حساب آنها بازمی‌گردد.

وی تصریح کرد: به مشتریان توصیه می‌کنیم که با توجه به توسعه بانکداری نوین از این سامانه استفاده کنند.

فاطمی با تأکید بر اینکه مبلغ دریافت شده صرفاً بابت هزینه پیامک‌هاست و بانک درآمدی نخواهد داشت، افزود: در سال گذشته 24 میلیارد تومان برای حدود 4 میلیون مشتری هزینه شد که البته تعداد مشتریان تا پایان سال به 8 میلیون نفر رسید.

عضو هیات مدیره بانک ملی ادامه داد: بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال 94، 50 میلیارد تومان هزینه پیامک‌ها شود و با توجه به اینکه بانک ملی یک بانک دولتی است بودجه‌ای برای این هزینه پیش‌بینی نکرده است.

وی با بیان اینکه این تصمیم براساس دستورالعمل سال 91 بانک مرکزی اتخاذ شده است، گفت: بانک مرکزی به بانک‌ها اختیار داده درصورت تمایل نسبت به خدمات بانکی از جمله ارسال پیامک، کارمزد دریافت کنند و پیش از این چند بانک بزرگ دریافت کارمزد را شروع کرده بودند.

به گفته وی هزینه ارسال هر پیامک از 80 ریال در سال گذشته به 111 ریال در سال جاری افزایش یافته است.

فاطمی تأکید کرد: این سرویس اجباری نیست و هر کسی اعلام کند و انصراف دهد به سطح سرویس عمومی بازخواهد گشت؛ پیش‌بینی می‌کنیم میزان مشتریانی که در سامانه «ساپنا» ثبت شده‌اند و پیامک دریافت می‌کنند به 2 برابر افزایش یابد.

وی اظهار امیدواری کرد: با اطلاع‌رسانی که انجام می‌شود هدف اصلی بانک برای مردم مشخص شود. هدف ما توسعه سرویس است و کسب درآمد از این محل جایگاهی ندارد.

عضو هیات مدیره بانک ملی با اشاره به دریافت هزینه خدمات بانکی از مشتریان در همه کشورها، افزود: درآمد بانک باید از محل ارائه خدمات و تسهیلاتی که در قالب عقود اسلامی می‌پردازد، باشد.

وی همچنین به فرم‌هایی که بانک ملی برای اخذ کارمزد از خدمات پیامکی به مشتریان داده است، اشاره کرد و گفت: براساس این فرم‌ها پس از تأیید و امضای مشتری شناسه آن در سامانه «ساپنا»‌ ثبت می‌شود و پس از آن پیامک ارسال می‌شود؛ بنابراین این کار بدون اطلاع‌رسانی و یکباره نبوده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب