امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9957 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۳:۴۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

شهردار منطقه 22 در جلسه کارگروه مدیریت پسماند طرح تفکیک از مبدا منطقه تاکید کرد؛

آموزشهایمان را «نو» کنیم تا شهروندان مشارکت بیشتری در تفکیک از مبدا پسماندهایشان داشته باشند

خبرایران: مدیرعامل سازمان پسماند در جلسه کارگروه مدیریت پسماند طرح تفکیک از مبدا منطقه 22 از تلاش جدی منطقه در خصوص تفکیک پسماند از مبدا قدردانی کرد. شهردار منطقه 22 نیز در این جلسه از برنامه ریزی های صورت گرفته برای بالا بردن آمار تفکیک پسماند از مبدا در محدوده منطقه خبر داد.
آموزشهایمان را «نو» کنیم تا شهروندان مشارکت بیشتری در تفکیک از مبدا پسماندهایشان داشته باشند

  به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 22، این جلسه در راستای اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدا و در ستاد مدیریت بحران منطقه تشکیل شده بود و افزون بر شهردار، قائم مقام شهردار و دیگر مسئولان منطقه 22، جعفری مدیر عامل سازمان پسماند همچنین هوشیار معاون امور مناطق شهرداری تهران و دیگر دست اندرکاران و متولیان امر تفکیک پسماند از مبدا حضور داشتند.

قاسم مولایی در این جلسه گفت: « شهرداری منطقه 22 همپای دیگر مناطق در راستای رویکردها و تدابیر شهردار تهران دکتر قالیباف در موضوع پسماند و خط سفید وارد شده و جلسات و موارد متعددی را در خصوص تفکیک پسماند از مبدا و خط سفید برگزار کرده است. پتانسیل منطقه ما جاذبه های گردشگری و تفریحی آن است و توجه بیش از پیش به بحث تفکیک پسماند از مبدا در آن ضرورت دارد. »

وی خطاب به همکارانش در حوزه امور شهری و محیط زیست منطقه همچنین شهرداران نواحی گفت: « روزهای تعطیل آخر هفته در مجموعه های تفریحی گردشگری موجود در منطقه همچون بوستانهای جوانمردان ایران، لتمال کن،  چیتگر همچنین آبشار تهران و دریاچه شهدای خلیج فارس کیسه های تفکیک از مبدا میان مراجعه کنندگان توزیع شود و توزیع کیسه های تفکیک زباله به روز طبیعت محدود نشود.  »

مولایی در بخش دیگری از صحبتهای خود با تاکید بر ورود ائمه جماعات مساجد منطقه به بحث تفکیک پسماند از مبدا و ترویج فرهنگ بازیافت از منبر مساجد میان شهروندان خاطر نشان کرد: « لازم است شهروندان بدانند هزینه ای که با تفکیک از مبدا پسماندها صرفه جویی می شود، می تواند بگونه ای دیگر صرف آبادانی و رفاه خودشان شود. اداره آموزشهای اجتماعی حوزه معاونت اجتماعی باید بگونه ای برنامه ریزی کند که عمده فعالیتهای شهرداری بر 2 محور خط سفید و تفکیک از مبدا پسماند بچرخد. »

شهردار منطقه 22 با اشاره به امار 40 هزار نفری آموزش پسماند از مبدا در منطقه 22 تصریح کرد: « باید شیوه ای نوین برای ارائه آموزشها بیابیم. اکنون حدود 152 هزار نفر در منطقه 22 ساکنند و باید بگونه ای عمل کنیم که در فاز اول 30 درصد آنها برای تفکیک پسماند از مبدا توجیه شده باشند. ماهی یکبار شهروند نمونه معرفی کنیم و با تشویق در شهروندان برای همکاری با شهرداری در این امر مهم انگیزه بیشتری ایجاد کنیم. باید توجیه و  فرهنگسازی را در دستور کار قرار دهیم و این کار  تنها هزینه مادی ندارد.»

وی در پایان صحبتهای خود بر برنامه ریزی دقیق نواحی و حوزه معاونتهای مختلف بر بحث تفکیک از مبدا پسماندها، فرهنگسازی در این زمینه و ارائه به روز آمار تاکید کرد.

هوشیار معاون امور مناطق شهرداری تهران نیز در بخشی از این جلسه با اشاره به اینکه بازیافت کاری صددرصد اجتماعی است که با ابزارهای خدمات شهری انجام می گیرد، گفت: « 12 ناحیه شهر تهران را بعنوان پایلوت در اجرای طرح تفکیک از مبدا پسماند انتخاب کرده ایم و نتایج بدست آمده از ارائه فعالیتها در آنها را به 10 ناحیه دیگری که جزو نواحی پایلوت نبوده اند، تعمیم داده ایم. ناحیه 3 منطقه 22 نیز یکی از نواحی پایلوت شهر تهران بود. »

جعفری مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری تهران نیز در این جلسه با یادآوری لزوم اجرای 2 طرح خط سفید و تفکیک پسماند از مبدا در شهر تهران و ضرورت بکارگیری صدا و سیما و تمامی فعالیتهای فرهنگی خاطرنشان کرد: « حضور ائمه جماعات در این امر، بسیار مثبت و جهشی برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری در بحث تفکیک پسماند خواهد بود. اگر بتوانیم مردم را به سمت مشارک داوطلبانه، اگاهانه و عاشقانه با حفظ منافع عادلانه ببریم اتفاق خوبی در زمینه تفکیک پسماند رخ خواهد داد. »

وی از  رصد و کنترل تمامی خودروهای مکانیزه تا شهریور ماه با کمک GPS  و 11 سنسور در برخی خودروها خبر داد و افزود: « با این کار نظارت از کف خیابان به تبلت همراهمان منتقل می شود.  

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری تهران در پایان صحبتهای خود از منطقه 22 بدلیل تلاشهای جدی در موضوع تفکیک پسماند از مبدا قدردانی کرد و گفت: « این منطقه جزو مناطق پیشرو در این زمینه در میان مناطق 22 گانه است و آمارهای ارائه شده از سوی منطقه دلیل خوب برای صحت این ادعاست.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب