امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9973 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر/1؛

قالیباف: شهرهای ما مظهر تمدن هستند/ با صراحت تمام دست نیاز به سمت اهالی فرهنگ و هنر دراز می کنم/ مکلفیم از هویت فرهنگی و ملی خود دفاع کنیم

خبرایران: محمدباقر قالیباف شهردار تهران، گفت: شک نداریم بسیاری از فرهنگ‌ها و مخصوصا فرهنگ غربی-آمریکایی آثار منفی خود را دارد تا جایی که حتی کشورهای غربی نیز از تحت تأثیر قرار گرفتن فرهنگ خود توسط آمریکا نگران هستند.
 قالیباف: شهرهای ما مظهر تمدن هستند/ با صراحت تمام دست نیاز به سمت اهالی فرهنگ و هنر دراز می کنم/ مکلفیم از هویت فرهنگی و ملی خود دفاع کنیم
به گزارش خبرنگار خبرایران، آیین پایانی پنجین جشنواره فیلم شهر شب گذشته سه شنبه 12 خرداد  با حضور «محمدباقر قالیباف» شهردار تهران، «محمود صلاحی» رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از سفیران و رایزن‌های فرهنگی و همچنین چهره‌های برجسته سینما در برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم امیرحسین مدرس که اجرای برنامه را بر عهده داشت از دبیر جشنواره سیاوش حقیقی دعوت کرد تا روی صحنه بیاید.

وی با اشاره به این که خوشحالم که بعد از یک وقفه این جشنواره دوباره شروع به کار کرد و دوباره احیا شد، گفت: پس از مساعدت حکم دبیری این جشنواره در تاریخ مرداد ماه 1393 به نام من صادر شد. از فردای آن روز جذب مدیران آغاز شد و کارها نسبتاً با ریتم تندی شتاب گرفت.

حقیقی ابراز داشت: بیش از 50 کشوراز سراسر دنیا از ایالت متحده تا  کشور  همسایه‌مان افغانستان، از آمریکای لاتین تا خاور دور در این جشنواره حضور پیدا کردند و بالاخره امشب حاصل هفته‌ها و ماه‌ها تلاش بی وقفه جشنواره فیلم شهر به پایان رسید.

وی در ادامه گفت: در این لحظه که احساس می‌کنم شانه‌هایم از بار مسئولیت سبک شده‌اند ضمن درخواست بخشش از خداوند و خانواده بزرگ سینما و همچنین جامعه خود به دلیل قصورهایی که بوده است می‌خواهم کلماتی را از عمق جان بگویم؛ امروز در شرایط بحران‌ها و تحریم‌های خصمانه همچنان تنور سینمای ما فقط با آتش غیرت فیلم‌سازانی چند که زندگی‌شان را در این مسیر داده‌اند، گرم مانده است.

در بخش دیگری از این مراسم محمدباقر قالیباف شهردار تهران طی سخنانی گفت: مدتی وقفه در کار جشنواره افتاد. خدا را شاکریم که به کار خود ادامه داد و امیدواریم که در ادامه نیز تعطیلی در کار نباشد.

شهردار تهران اظهار داشت: شهرهای ما مظهر تمدن هستند. اینها هستند که آینده مردم را در هر کجای این آب و خاک رقم می‌زنند. در جلسات متعدد اشاره  کردم که شهرها مرکز تولید ثروت و قدرت، معرفت و منزلت‌اند.

وی عنوان کرد: این ما هستیم که باید تلاش کنیم تا شهرها به درستی شناخته شوند و شهرها را برای درستی به آحاد جامعه به نمایش بگذاریم و نباید صرفاً زیبایی‌های شهری را نشان دهیم.

قالیباف با بیان اینکه به تصویر کشیدن زیبایی‌ها و زشتی‌ها ما را در پرداخت کمی و کیفی کارمان کمک می‌کند، گفت: شهر مطلوب بر دو پایه است؛ اینکه شهری مناسب برای زندگی اخلاقی باشد از یک سمت و از سوی دیگر شهری کارآمدی بر بستر تفکر و عمل باشد که بر این دو پایه، شهر به سمت پیشرفت حرکت می‌کند. با صراحت تمام دست نیاز به سمت اهالی فرهنگ و هنر دراز می کنم.

قالیباف در پایان با اشاره به اینکه همه جوامع خط قرمز دارند، تصریح کرد: ما مکلفیم با اولویت از هویت فرهنگی، ملی و دینی خود دفاع کنیم و شک نداریم که بسیاری از فرهنگ‌ها و مخصوصاً فرهنگ غربی- آمریکایی آثار منفی خود را دارد. این حساسیت را حتی در کشورهای غربی مثل فرانسه، کانادا و... می بینیم اما اگر اشکالی در یک کار بود نباید طوری فشار بیاوریم و هنرمندی را از عرصه هنر به حاشیه برانیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب