امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9982 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۴:۵۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

جان بولتون اعلام کرد؛

رژیم اسرائیل باید زودتر به ایران حمله کند! /مذاکرات هسته ای با شکست مواجه خواهد شد

خبرایران: در حالی که مذاکرات ایران و گروه 1+5 برای دستیابی به توافق نهایی هسته ای همچنان ادامه دارد و مدت زمان زیادی تا پایان یافتن ضرب الاجل تعیین شدن بدین منظور باقی نمانده، سیاستمداران تندرو آمریکایی حملات خود را علیه مذاکرات شدت بخشیده اند. در همین راستا، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل اظهارات تندی را علیه ایران مطرح کرده است.
رژیم اسرائیل باید زودتر به ایران حمله کند! /مذاکرات هسته ای با شکست مواجه خواهد شد
جان بولتون، نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل و از جمله نامزدهای احتمالی جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور، در مصاحبه ای با سایت خبری صهیونیستی «آروتز شوا» اظهارات تندی را علیه ایران مطرح و پیش بینی کرده که مذاکرات هسته ای ایران در نهایت با شکست مواجه خواهد شد.

بولتون اظهار داشته: «من فکر نمی کنم ایران هیچ گونه تمایلی برای رها کردن تلاش های خود در جهت دستیابی به سلاح هسته ای داشته باشد. حتی اگر توافقی هم در طول تابستان امضا شود، فکر می کنم پیش از آنکه جوهر آن خشک شود حاکمان ایران آن را نقض خواهند کرد.»

وی در ادامه مدعی شده غرب آگاهی لازم را درباره برنامه هسته ای مخفی ایران ندارد و همچنین از ساز و کارهای لازم برای نظارت بر تخطی احتمالی این کشور از توافق نهایی برخوردار نیست و این بدان معناست که چنین توافقی تنها به مسیر ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای مشروعیت خواهد بخشید.نماینده سابق ایالات متحده در سازمان ملل در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا رئیس جمهور آمریکا تلاش دارد به توافق هسته ای با ایران دست یابد، می گوید این بدان دلیل است که اوباما معتقد است می تواند با این کار، ماهیت حکومت ایران را تغییر دهد. وی می گوید اوباما معتقد به این ایده است که نفوذ آمریکا، خود بخشی از مشکل موجود بر سر راه است و اگر بتوان به ایران اطمینان داد که آمریکا تهدیدی برای آن ها نیست، ایرانی ها تلاش خود برای دستیابی به سلاح هسته ای را متوقف خواهند کرد.

این سیاستمدار تندرو آمریکایی در ادامه به موضوع حمله احتمالی رژیم اسرائیل به تأسیسات هسته ای ایران نیز پرداخته و ضمن بیان این ادعا که ایران ظرف 20 ماه آینده می تواند به سلاح هسته ای دست پیدا کند، می گوید رژیم اسرائیل باید زودتر تصمیم خود را برای حمله به ایران بگیرد، زیرا زمانی که ایران به سلاح هسته ای دست پیدا کند، هر حمله ای خطر انتقام گیری هسته ای را در بر خواهد داشت. به عقیده بولتون، در صورت حمله رژیم اسرائیل به ایران، جمهوری خواهان در کنگره به اوباما فشار خواهند آورد تا از این رژیم حمایت لازم را به عمل آورد. اما به گفته وی، پیش از انجام این اقدام، تل آویو باید نشان دهد که چنین حمله ای بخشی از استراتژی دفاع از خود است و پس از حمله نیز باید کمک های جدیدی از سوی آمریکا در اختیار این رژیم قرار گیرد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب