امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9993 تاریخ انتشار: شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۹:۵۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

تقدیر بانک مرکزی از بانک تجارت به خاطر اجرای طرح چکاوک

خبرایران :معاون اول رئیس‌جمهور با اهداء لوح تقدیر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به رئیس هیات مدیره بانک تجارت از عملکرد این بانک در اجرای طرح چکاوک قدردانی کرد .
تقدیر بانک مرکزی از بانک تجارت به خاطر اجرای طرح چکاوک

به گزارش خبرایران از روابط عمومی بانک تجارت، طی مراسمی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس کل بانک مرکزی، سامانه چکاوک یا انتقال تصویر چک، رونمایی و به طور کامل در بانک‌های سراسر کشور عملیاتی شد.

جهانگیری طی سخنانی در این مراسم ضمن تقدیر از عملکرد سیستم بانکی کشور به عنوان پیش قراول تحقق دولت الکترونیک، اجرای طرح چکاوک را در افزایش اطمینان و آرامش خاطر مردم موثر دانست و تاکید کرد: اقداماتی از این دست می‌تواند بسیاری از چالش‌های موجود در سیستم بانکی کشور را مرتفع سازد.

وی همچنین ضمن تقدیر از عملکرد شبکه بانکی کشور در زمینه کاهش مطالبات غیر جاری و تلاش برای انضباط پولی کشور افزود: حفظ استقلال بانک مرکزی در اتخاذ سیاستهای پولی همواره مدنظر دولت قرار داشته و این مهم یکی از عوامل اصلی کاهش نرخ تورم و ایجاد رونق اقتصادی در کشور است .

در ادامه این مراسم سیدمجتبی فهیم‌هاشمی رئیس هیات مدیره بانک تجارت به نمایندگی از محمدابراهیم مقدم مدیرعامل این بانک ، لوح تقدیر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را از معاون اول رئیس جمهور دریافت کرد . در این لوح از "مجموعه منسجم و متعهد بانک تجارت به خاطر همکاری تحسین برانگیز در اجرای طرح چکاوک" قدردانی شده است .

گفتنی است، شاخصه‌هایی همچون نظارت موثر عالی ترین مرجع پولی کشور، سیاست‌گذاری بانک مرکزی بر نحوه مبادلات چک‌ها و کنترل میزان بدهکاری بانک‌ها نزد بانک مرکزی، دسترسی برخط به اطلاعات و سوابق مشتریان، امکان تغییر مدت زمان عملیات پایاپای و تسویه چک ها و ابلاغ سریع چک‌های برگشتی از مزایای سامانه چکاوک است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب