امروز: جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ [2024/10/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10029 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۸:۱۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

بزودی در منطقه 22 صورت می گیرد؛

رونمایی از پروژه های زیست محیطی همگام با محیط زیست در قطب تفریحی گردشگری تهران

خبرایران : واحد محیط زیست وانرژی حوزه امور شهری و محیط زیست منطقه 22 با رونمایی از پروژه های جدید این منطقه که با محیط زیست همگام و سازگارند، گام دیگری در تحقق بکارگیری انرژی های نو در پایتخت برداشته است.
رونمایی از پروژه های زیست محیطی همگام با محیط زیست در قطب تفریحی گردشگری تهران

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 22، این پروژه ها بزودی در قالب ساختمان انرژی، بوستان انرژی، پمپ حرارتی زمین گرمایی و پکیج تصفيه فاضلاب به بهره برداری می رسند تا شهرداری منطقه 22 بعنوان منطقه پیشتاز در کسب گواهینامه های زیست محیطی، گام دیگری در راستای تحقق اهداف زیست محیطی خود برداشته باشد.

قاسم مولایی شهردار منطقه 22 در این باره گفت: « با تجهیز 3 ساختمان اصلی منطقه شامل ساختمان اسکان کارگری و شهرداری ناحیه یک همچنین سرای محله زیبادشت بالا به المانهای انرژیهای نو همچون نیروگاه خورشیدی، آبگرمکن خورشیدی، توربین بادی- هیبریدی و ... این ساختمانها پس از بهره برداری بعنوان ساختمان انرژی به شهروندان معرفی می شوند. بوستان دوستدار کودک واقع در ناحیه یک منطقه نیز با تجهیز به 11 پایه چراغ خورشیدی، 5 آلاچیق خورشیدی مجهز به توربین بادی – هیبریدی برای تامین برق خود، بعنوان بوستان انرژی، نمونه ای کامل از چگونگی بکارگیری انرژیهای نو و تجدید پذیر را به نمایش خواهد گذاشت.»

وی در ادامه صحبتهای خود از بکارگیری پمپ حرارتی زمین گرمایی بعنوان اولین پمپ به بهره برداری رسیده در شهر تهران با قابلیت تامین سرمایش و گرمایش در منطقه 22 خبر داد و افزود: « این پمپ با قدرت 5 تن، برای تامین سرمایش و گرمایش فضای اداری ساختمان سرای محله بکار گرفته خواهد شد.»

پروژه جالب دیگری که بزودی در منطقه 22 شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود، راه اندازی اولین پکیج فاضلاب در 20 چشمه از سرویسهای بهداشتی فاز غربی بوستان جنگلی چیتگر است. شهردار منطقه 22 در این خصوص نیز گفت: « این پکیج بنحوی طراحی شده که امکان تصفیه و استفاده مجدد از پساب تصفیه شده سرویسهای بهداشتی را در آبیاری بوستان جنگلی چیتگر فراهم می کند. حجم پکیج تصفیه فاضلاب 14 متر مکعب است و کیفیت پساب خروجی آن مطابق با استانداردهای روز اروپاست. »

 

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب