امروز: یکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳ [2024/11/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1018 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

دبیر جشنواره سی و دوم فیلم فجراعلام کرد؛

درب جشنواره را به روی همه پیشنهادات باز گذاشتیم/ پروانه ساخت بن‌مایه و سنگ بنای اصلی تعیین تکلیف وضعیت مالکانه فیلم است/ رفتار ما کاملا قانونی است/ 116 مهمان برای حضور در جشنواره تایید شدند

درب جشنواره را به روی همه پیشنهادات باز گذاشتیم/ پروانه ساخت بن‌مایه و سنگ بنای اصلی تعیین تکلیف وضعیت مالکانه فیلم است/ رفتار ما کاملا قانونی است/ 116 مهمان برای حضور در جشنواره تایید شدند

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری خبرایران، نشست خبری سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر صبح امروز با حضور «علیرضا رضاداد» دبیراین جشنواره ، مدیران ستادی جشنواره فیلم فجر و اصحاب رسانه در هتل انقلاب تهران برگزار شد.

در این نشست خبری «علیرضا رضاداد» دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در خصوص برگزاری این دوره از جشنواره اظهارداشت: در ابتدا باید مشخص کنیم که چه انتظاری از جشنواره فیلم فجر داریم آیا انتظارات کلی که از جشنواره داریم این است که تکرار جشنواره‌هایی برلین، کن و یا جشنواره‌های محلی در هند باشیم یا خیر؟ از سویی بیش از 2 هزار جشنواره سینمایی در جهان برگزار می‌شود اگر ما توجه کنیم که می‌خواهیم به اعتلای سینمای ایران فکر کنیم و اگر به این موضوع فکر کنیم که بردن جشنواره به استان‌ها خوب یا بد است، می‌توانیم نتیجه‌گیری منطقی کنیم.

تصریح کرد: در حال حاضر نمی‌خواهم بگویم که برگزاری جشنواره در استان‌های خوب است یا بد، اما جشنواره فجر ویژگی‌هایی دارد که مختص به خودش است و بردن جشنواره به استان‌ها به این ویژگی کمک می‌کند و من با یکی از مدیران جشنواره های خارجی صحبت می‌کردم وقتی به او می‌گفتم که ما همزمان جشنواره را در استان‌های دیگر برگزار می‌کنیم، بسیار تعجب کرد و می‌گفت صاحبان آثار تنها اجازه 3 نمایش را به ما می‌دهند، بنابراین می‌خواهم بگویم بعضی از کارهایی که ما می‌کنیم کارهای بدی نیست.

دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر خاطرنشان کرد: هدف نهایی ما این است که می‌خواهیم سطح ارتباط مخاطب با سینمای ایران گسترده شود و هدفی را که جشنواره کن دنبال می‌کند، نداریم، بنابراین نه باید کارهای دیگران را تکرار کنیم و نه خودمان را تحقیر کنیم، بلکه باید خودمان باشیم و حال باید سؤالمان این باشد که چه کنیم تا بهتر از این باشیم و حتی در بخش بین‌الملل نیز 3 فاکتور را برای فعالیت در نظر گرفتیم که همجواری، همسویی و هم‌سطحی برای ما مهم بود و اصلا نمی‌خواهیم خودمان را در سطح دیگران قرار دهیم بلکه می‌خواهیم خودمان را در معرض قابل رقابت‌ها بودن‌ها قرار دهیم و در سطح ملی نیز باید به این فکر کنیم که چگونه می‌توانیم سینما را در سطح کشور گسترش دهیم.

وی  در پاسخ به این سؤال که بسیاری از تهیه‌کنندگان با نمایش آثارشان در استان‌های مخالف هستند چرا که آن را عملا اکران عمومی می‌دانند، عنوان داشت: هر تهیه‌کنند‌ه‌ای که چنین استنباط می‌کند باید به ما بگوید و می‌تواند فیلمش را برای نمایش در استان‌ها ارائه ندهد اما برای نمایش استانی باید به این فکر کنیم که آیا به گسترش سینمای ایران کمک خواهد کرد یا خیر؟

دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا اسپانسر شدن بابک زنجانی توسط شرکت هواپیمایی قشم صحت دارد یا خیر، و بازداشت او چه تأثیری در این کار دارد، گفت: ما وقتی در خصوص اسپانسر به گذشته مراجعه کردیم، متوجه شدیم که خیلی قاعده‌مند نبوده است. بنابراین دو رویکرد به ما پیشنهاد شد، یکی بازاریابی انحصاری بود که من فکر کردم خیلی توجیه ندارد و دیگری مناقصه که به شکل منطقی فرصتی برای این موضوع نداشتیم و بنابراین امکان ورود را برای همه فراهم کردیم و گفتیم بازاریابی انحصاری ابهام ایجاد می‌کند و خودمان را از این موضوع پرهیز دادیم. نکته دوم نیز این بود که درب جشنواره را به روی همه پیشنهادات باز گذاشتیم و قشم ایر، کیش ایر و هر شرکتی که پیشنهاد ارائه داد، برای ما هیچ تفاوتی نداشت و به همه ظرفیت‌ها توجه کردیم و در این بخش به توفیق‌هایی دست پیدا کردیم اما در مجموع معتقدم اگر جشنواره استقلال مالی پیدا کند، شاید همه منابع مالی خودش را بتواند پیدا کند، اما من سلامت و رفتار اقتصادی را به تامین منابع مالی ترجیه می‌دهم.

وی همچنین در ادامه نشست در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه در این دوره جشنواره به نظر می‌رسد ملاحظه‌کاری همچنین در دوره‌های قبل وجود دارد و چرا برخی از فیلم‌هایی که پروانه ساخت دارند، به جشنواره راه پیدا نکردند، گفت: لطفا در رسانه‌ها تعریف نکنید و دقیق صحبت کنید. وظیفه همه ماست دقیق صحبت کردن است و نباید همدیگر را به امر غیر دقیقی منتسب کنیم و در این دوره از جشنواره تنها یک فیلم بدون پروانه ساخت به نام «مهمونی کامی» بود که پس از استعلام سیمون سیمونیان مسئول دبیرخانه متوجه شدیم که این فیلم پروانه ساخت ندارد و پس از صحبت کارگردان آن نیز به ما اعلام کرد که ترجیه می‌دهم این فیلم همچنان ویدئویی باقی بماند چرا که علاقمند هستم فیلم بعدی من به عنوان اولین فیلم سینمایی‌ام مطرح شود.

دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر دلیل رفتار محافظه‌کارانه مدیران جشنواره در ارتباط با آثار ادامه داد: ما اسم این رفتار را محافظه کارانه نمی‌گذاریم و رفتار منطقی می‌دانیم و نه هیجان‌زاده چرا که جوان نیستیم تا بخواهیم احساساتی شویم و تصمیم احساسی بگیریم و یک هیئت انتخاب منطقی هم انتخاب شد و از نتایج آن انتخاب منطقی هم دفاع می‌کنیم به هرحال هر جشنواره‌ای یک رویکرد دارد و اگر هم رفتار ما به تعبیر شما محافظه‌کارانه باشد، هیچ چیز بدی نیست، اما اگر منظورتان رفتار تبعیض‌آمیز است اصلا چنین چیزی وجود ندارد و ما سعی می‌کنیم رفتار هیجانی نداشته باشیم.

وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر سازندگان فیلم‌های بزرگ جشنواره فجر هم تاکید کرد :‌هما روستا، مهدی هاشمی و جهانگیر میرشکاری 3 هنرمندی هستند که جشنواره امسال برای آنها بزرگداشت می‌گیرد که خانم روستا سفری را در پیش داشته‌اند که به همین دلیل با ایشان دیدار کردیم و ایشان خودشان محمدعلی سجادی را برای ساخت فیلم بزرگداشت خود انتخاب کردند اما آقایان میرشکاری و هاشمی درگیر کار هستند که پس از پایان آن جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد و در خصوص سازندگان فیلم‌های این دو عزیز نیز به توافق خواهیم رسید و مضامین اسلامی، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی همواره رویکردهای اصلی جشنواره فجر بودند و ما هم با توجه به این مضامین جزو اولویت‌هایمان قرار دارد.

رضاداد در ادامه این نشست در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا تمام فیلم‌های جشنواره برای نمایش عمومی باید دوباره پروانه نمایش بگیرند یا خیر، گفت: در دوره‌های مختلف جشنواره رفتارهای متفاوتی شاهد بوده‌ایم اما در حال حاضر حدود 15 فیلم در بخش مسابقات هستند که نمایش دائمی دارند، اما اگر شرایط به گونه‌ای باشد که همه فیلم‌ها پروانه نمایش دائمی داشته باشند، کار ما هم راحت‌تر است ولی اگر پروانه نمایش نگیرم، از آقای احسانی درخواست می‌کنیم که این فیلم‌ها در جشنواره به نمایش در آیند و دوباره برای اکران عمومی مراحل قانونی دریافت پروانه نمایش را طی کنند.

وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر تعداد فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران گفت: تا این لحظه تعداد فیلم‌هایی که اعلام کرده‌ایم از سال گذشته کمتر است، سال گذشته 33 فیلم اعلام شد اما امسال تا این لحظه 21 فیلم را اعلام کردیم.

دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر همچنین در خصوص مشکل نمایش فیلم‌ها و عدم پرداخت حق پخش فیلم‌ها توسط استان‌ها در سال‌های گذشته گفت: سال گذشته یک تصمیم گرفته شد که استان‌ها امکان مالی نداشتند تا بتوانند هزینه‌های نمایش فیلم‌ها را تامین کنند اما امسال این موضوع را با دکتر میرباقری معاون وزارت کشور مطرح کردیم و ایشان قول مساعد دادند تا از طریق منابعی که دارند مبالغ را تامین کنند تا بتوانیم مشکل نمایش فیلم‌ها در استان‌ها را برطرف کنیم ومتاسفانه استان‌ها فکر می‌کنند فیلم‌ها برای ما است و در مکاتبات به ما می‌گویند فیلم‌هایتان را برای نمایش به ما بدهید درحالی که ما باید از صاحبان آثار بخواهیم تا فیلم‌هایشان را به استان‌ها بدهند.

وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا شکل سیمرغ جشنواره پس از تغییرات مکرر بالاخره ثابت خواهد ماند یا خیر، گفت: اگر نفرات بعدی شکل آن را تغییر ندهند، به طور طبیعی سیمرغ هم تغییر نخواهد کرد. البته به اعتقاد من هر تغییری بد نیست، من نمی‌گویم تغییر شتاب‌زده امری پسندیده‌ای است اما باید همه توجه داشته باشیم که باید به سمت تغییر برویم و مقاومت به سمت تغییر همانقدر می‌تواند بد باشد که تغییر شتاب‌زده بد است.

دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر همچنین در پاسخ به این نکته که سینماگران امیدوار بودند که در دوره جدید فضا برای برخی آثار باز شود اما عملا در این جشنواره این اتفاق نیفتاده است، گفت:‌ دوستانی که امید داشتند در دوره امید و تدبیر مسائلی حل شود همچنان امید خود را از دست ندهند و تلاش کنند پروانه نمایش بگیرند. اولین مسئله من، مسئله مالکانه است و مسئله حقوقی فیلم‌ها برای من بسیار مهم است و پروانه ساخت بن‌مایه و سنگ بنای اصلی تعیین تکلیف وضعیت مالکانه فیلم است لذا گفتیم برای ما دو شاخصه پروانه ساخت و پروانه نمایش مهم است چرا که باید افراد را به رسمیت بشناسیم و برای یک محصول سینمایی پروانه ساخت و نمایش کارت شناسایی است و می‌گوییم همه افراد باید با یک کارت شناسایی به دفتر جشنواره بیایند و پس از آن در خدمتشان هستیم.

وی ابرازداشت: بنابراین رفتار ما کاملا قانونی است و قانون هم بحث حقوق و معنوی است، اگر در آینده کسی مدعی شد، فیلمی را که ما نمایش دادیم در آن شریک بوده باید چه جوابی بدهیم؟ پس این رفتار قانونی ما یک خاستگاه درست دارد، لذا رفتارمان کاملا درست بوده است و اینگونه نبود که هیئت انتخاب تحت تاثیر مسائل دیگری قرار گرفته باشد و فیلم‌ها را انتخاب کند و قاعده ما این است که جوایز همچنان در سطح سمند و پراید و سیبا باقی بماند اما خیلی از جشنواره‌ها جوایز نقدی ندارند و حتی در جشنواره فجر هم دوره‌هایی دریافت سیمرغ مهمتر و جلوه‌دار‌تر بود اما به هر صورت مبنای جوایز نقدی ما بر اساس سمند، پراید و سیبا است که اگر نتوانیم خودرو به برگزیدگان اهدا کنیم مبلغ نقدی آن اهدا خواهد شد.

رضاداد در پاسخ به حضور فیلم «گنجشکک اشی مشی» با وجود نمایش در جشنواره کودک در بخش مسابقه فجر و همچنین حضور «سیزده» که دومین فیلم هومن سیدی به حساب می‌آید در مسابقه فیلم اول، گفت: جشنواره کودک چون در تهران نیست اختلاف مقرراتی با آن نداریم و اتفاقا ما خودمان آثار را تشویق می‌کنیم که به جهت هم‌افزایی بین جشنواره‌ها حتما در جشنواره کودک اولین نمایش خود را داشته باشند، اما به طور کلی به مصلحت جشنواره نیست، فیلم‌هایی که در جشنواره خارجی نمایش اول خود را داشته باشند، بخواهیم در جشنواره نمایش دهیم و در مورد فیلم «سیزده» نیز باید بگویم ما کاتالوگ دوره‌های قبل را نگاه کردیم و متوجه شدیم که فیلم قبلی هومن سیدی به نام «آفریقا» در بخش مسابقه ویدئویی آن جشنواره شرکت کرده بود،بنابراین حضور «سیزده» در بخش مسابقه اول بلامانع است.

وی در پاسخ به سوالاتی در خصوص سرنوشت «آشغال‌های دوست داشتنی» که در چندین نوبت از او سوال شد، گفت: در مورد این فیلم به اندازه کافی طی روزهای گذشته صحبت شده است و هیچ توضیح جدیدی وجود ندارد و این دوره از جشنواره را مبتنی بر شعاری که قبلا هم مد نظرمان بوده برگزار می کنیم، جشنواره فجر شاید منتسب به دولت باشد و یک جشنواره دولتی محسوب شود اما درواقع دولت تنها برگزارکننده این جشنواره است و جشنواره فیلم فجر در حقیقت به مردم تعلق دارد و رسانه ها هم بخش مهمی از این جشنواره هستند.

رضاداد افزود: از فعالیت‌های آغازینی که در جشنواره داشتیم مراسم رونمایی پوسترهای جشنواره بوده که متاسفانه به دلیل کمبود فضا نتوانستیم پذیرای تمامی اهالی رسانه در آن مراسم باشیم و به ناچار فقط از برخی خبرگزاری های رسمی دعوت کردیم تا پوشش خبری این مراسم را بر عهده بگیرند. همچنین در این مراسم از کسانی که در دوره های گذشته جشنواره فیلم فجرفعالیت کردند نیز دعوت شد تا از زحمات آنها قدردانی شود تا جشنواره پیوند دوره های مختلف باشد و اولین کاری که در حیطه برگزاری جشنواره انجام دادیم تنظیم مقررات بود. طی چند سال گذشته مقررات جشنواره تغییرات کوچکی داشت، نمی خواستیم در این دوره تغییرات ناگهانی را زمان اندک و به صورت شتابزده انجام دهیم، بنابراین با چند تغییر کوچک فراخوان را اعلام کردیم و پایان آبان ماه را آخرین مهلت برای تقاضای حضور در جشنواره و پایان آذر را آخرین مهلت برای رسیدن نسخه فیلم ها در نظر گرفتیم که در پایان زمان مقرر، تمام فرمها به دست مان رسید.

وی ادامه داد: در مجموع 152 فرم به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و 126 فیلم مورد بازبینی قرار گرفت و 26 فیلم باقیمانده یا تحویل داده نشد و یا با مقررات جشنواره هماهنگ نبود. از میان آثار دریافتی 61 فیلم مربوط به بخش سودای سیمرغ بود که ظرف مدت 45 روز توسط هیات انتخاب جشنواره مورد بازبینی قرار گرفت. ملاک ما برای انتخاب فیلم ها دریافت رای حداکثر اعضای هیات انتخاب بود، تا امروز 21 فیلم از این تعداد برگزیده شده است و ممکن است طی روزهای آینده تعدادی دیگر نیز به این فهرست افزوده شود. در نهایت تا سه روز آینده آخرین وضعیت فیلم های انتخابی مشخص و اعلام خواهد شد.

دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر با اشاره به بخش نگاه نو اظهار داشت: از دوره 25 و 26 بود که صدای  نسل جدیدی از سینماگران را می شنیدم. آنها نسلی برخواسته از توانمندی های دانشگاهی و دوره انقلاب بودند که ادعاها و آروزهایی زیادی داشتند و دارند و در روزهای اول، تصورم این بود که در نهایت 20_30 فیلم در این بخش داشته باشیم و اصلا تصور چنین استقبالی را نداشتم، اما 65 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و ما به لحاظ اخلاقی متعهد بودیم این فیلم ها را ببینیم. اگر هم اسامی فیلم ها از زمان مقرر دیرتر اعلام شد، به دلیل حجم زیاد آثار ارسالی بود و 15 فیلم انتخاب شده اما ممکن است یکی دو تغییر هم در این بخش داشته باشیم.»

وی در مورد بخش مستند جشنواره فیلم فجر گفت: این بحث مطرح بود که به دلیل «جشنواره سینما حقیقت»، این بخش را در جشنواره نداشته باشیم و این پرسش مطرح بود که وقتی جشنواره سینما حقیقت داریم، چه لزومی بر برپایی این بخش هست؟ و دو دلیل در جلسه شورای سیاست گذاری برای برگزاری این بخش مطرح شد. اول اینکه جشنواره فیلم فجر تریبونی برای سینمای ایران است و چه خوب که از این فرصت برای تقویت سینمای مستند هم استفاده شود. دوم اینکه هرچه به مستندسازی توجه شود، به گسترش تولیدات سینمای ایران کمک می‌کند. همچنین می تواند در تغییر رویکرد بسیاری از فیلمسازان ما نیز که دچار محدودیت وضعیت اکران هستند، تاثیر داشته باشد.

رضاداد در ادامه این نشست با بیان اینکه برگزارکنندگان جشنواره به دنبال هم افزایی جشنواره‌های مختلف هستند، ادامه داد: این بحث نیز مطرح شد که نامزدهای بخش فیلم‌های بلند مستند جشنواره سینما حقیقت در جشنواره فیلم فجر هم شرکت کنند. البته هر سه فیلم جشنواره سینما حقیقت در این دوره شرکت کرده بودند و 22 فیلم در بخش سینمای مستند انتخاب و سه فیلم هم ذخیره نگه داشته شده است و 9  فیلم از 22 فیلم انتخاب شده در جشنواره سینما حقیقت با یکدیگر رقابت کرده بودند ولی 13 فیلم دیگر برای اولین بار در جشنواره فیلم فجر به رقابت می‌پردازند و در بخش سینمای بین‌الملل فیلم بلند سینمایی از 80کشور به دبیرخانه رسیده است .از این تعداد 206 فیلم توسط دبیرخانه جشنواره بازبینی شد که با مقررات جشنواره همخوانی نداشت و 147 فیلم باقی مانده به هیات انتخاب بین الملل ارایه شد. از میان این فیلم ها، تعداد 50 عنوان فیلم در بخش های مختلف بین الملل جشنواره به نمایش درخواهد آمد .در بخش جام جهان نما و سینمای سعادت دو فیلم ایرانی با دیگر آثار رقابت خواهند داشت.

وی با اشاره به قسمت‌های مختلف بخش سینمای بین‌الملل، خاطرنشان کرد: در بخش سینمای بین‌‌الملل جام جهان نما، کلیه فیلم‌های غیر ایرانی محصول سال 2012 و یا 2013 و فیلم های ایرانی محصول سال 1392 هستند. 10 فیلم غیر ایرانی و3 فیلم ایرانی در این بخش حضور دارد. در بخش بین‌الملل سینمای سعادت نیز 10 فیلم غیر ایرانی و 3 فیلم ایرانی نمایش داده می‌شود و یکی از تغییرات امسال جشنواره فیلم فجر تلفیق بخش نمایش‌های فیلم‌های روز و جشنواره جشنواره‌هاست. در بخش نمایش‌های ویژه 33 فیلم از آسیا و 11 فیلم سه بعدی حضور دارند. فیلم های این بخش از 17 کشور جهان هستند.از ابتدای هفته آینده با قطعی شده زمان دریافت نسخه های اصلی نمایش فیلم ها، فهرست فیلم های بخش بین المللی به مرور اعلام خواهد شد. البته باید اشاره کنم به دلیل تعطیل سال نو میلادی اعلام این اسامی به تعویق افتاد .

رضا داد با اشاره به بازار فیلم و مدیریت آن عنوان کرد: آقای وحید اسفندیاری هر سال مدیریت بازار فیلم را بر عهده دارد. همچنین امسال از علیرضا شجاع نوری که فرد تاثیرگذاری و شناخته شده‌ای است درخواست کردیم عهده دار مسئولیت بخش رقابتی سینمای بین الملل باشد و ایشان لطف کرد و به برگزار کنندگان جشنواره پیوست.در بازار فیلم هم آقای اسفندیاری به همراه همکارانشان تلاش می کنند که همان اتفاق سال های پیش بیفتد و بین 60 تا70 کمپانی خارجی از 30 کشور دنیا در بخش بازار فیلم غرفه دارند. محل بازار فیلم را برای راحتی اهالی رسانه در طبقه دوم برج میلاد در نظر گرفته‌ایم تا فضای بیشتری برای حضور داشته باشند. ما پیش‌بینی 150 مهمان خارجی را زمان برگزار جشنواره داریم.

وی تاکید کرد:  در حال حاضر 116 مهمان برای حضور در جشنواره تایید شدند. تفاوتی که بخش بین الملل جشنواره سی و دوم با جشنواره سال های گذشته دارد این است که ما از امکان جشنواره فجر استفاده کردیم تا 40 فیلم ایرانی را به صورت ترجمه همزمان و زیر نویس برای مهمانان خارجی نمایش دهیم.  همچنین در بخش مسابقه عکس و پوستر 38 عکس از 28 عکاس، 47 پوستر فیلم از 20 طراح و 44 آنونس از 25 سازنده حضور دارند. همچنین عکس‌های بخش مسابقه در 4 گالری برج میلاد نمایش داده می‌شوند.

رضا داد با اعلام سینماهای نمایش دهنده فیلم های جشنواره سی ودومین توضیح داد:  در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر 30 سالن سینما طی 11 روز، هر روز 3 تا 5 نوبت در نقاط مختلف شهر در نظر گرفته شده است. این سالن‌ها شامل21 سالن سینما، برای نمایش مردمی فیلم های سینمای ایران،6 سالن سینما برای نمایش سینمای بین الملل و سینما سعادت،2 سالن سینما، برای نمایش صنوف سینما و 5 سالن سینما، برای نمایش اهالی رسانه و داوری و بازار فیلم در برج میلاد است و در ضمن با حمایت استاندارمحترم تهران برای شهروندان عزیز شهر ری سینمای راگا درشهرری به سینماهای نمایش دهنده فیلم ها مردمی اختصاص داده شد.

نمایش فیلم‌های جشنواره در 31 استان کشور بخش دیگری از صحبت‌های علیرضا رضاداد یود که در این بخش گفت: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به حضور پر رنگ فرهنگ و هنر در استان ها توجه ویژه ای دارد و مقید به برگزاری جشنواره در تمامی استان ها هستند و از همین رو طی جلسه ای که با وزیر کشور در خانه سینما داشتیم،توافق نامه ای بین سازمان سینمایی و وزارت کشور منعقد شد که جشنواره سی و دوم فیلم فجر همزمان با تهران در مراکزاستان ها برگزار شود. این همزمانی برگزاری جشنواره به نوعی هدیه وزارت کشور و دولت تدبیر و امید به مردم ایران است.

دبیراین دوره از جشنواره در ادامه افزود: این توافق سنگ بنای تجهیز و ساخت سالن سینما در شهرستان ها خواهد بود و امید است روزی هیچ شهرستانی دیگر بدون سالن سینما نباشد.در دورانی از تاریخ سینما تعداد سالن های سینمای شهرستان ها از تهران بیشتر بود در واقع 70 درصد سینمای کشور در شهرستانها بود اما اکنون این نسبت برعکس است و کار تجهیز سالن های سینما برای نمایش فیلم های جشنواره آغاز شده و قرار است تا پایان دی ماه تجهیز همه سالن های نمایش فیلم پایان برسد.همچنین قرار است بین 15 تا 20 فیلم در هریک از استان ها نمایش داده شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب