امروز: سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ [2024/09/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10222 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱:۱۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سرخو عضو شورای اسلامی شهر تهران خبرداد ؛

احداث 2هزار مسجد در شهر تهران

خبرایران : به منظور تقويت و توسعه زيرساخت هاي مذهبی و فرهنگ اصيل اسلامي ، شورای اسلامی شهر تهران در برنامه 5 ساله خود احداث 2 هزار مسجد را در شهر تهران مصوب کرد
احداث 2هزار مسجد در شهر تهران

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه یک محسن سرخو عضو و رییس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در مراسم غبار روبی مسجد گیاهی تجریش که به مناسبت ماه مبارک رمضان و دهه تکریم با حضور مجتبی یزدانی  شهردار منطقه یک، عزت ا... خانمحمدی فرماندار شمیرانات و... برگزار شد با اعلام خبر فوق اظهار داشت: شورای شهر، شهرداری تهران و مناطق همواره یکی از مهمترین برنامه های فرهنگی شان کمک به پیشرفت برنامه های مساجد است که به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان و دهه تکریم و غبار روبی مساجد ، عملیات پاکسازی و نظافت مساجد در شهر تهران با مشارکت شهروندان در حال انجام است.

رییس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان ساخت: یکی از دغدغه های شورای چهارم بحث حمل و نقل عمومی و کمک به توسعه مترو ، اتوبوسرانی و... برای کاهش آلودگی هوای تهران است بر همین اساس شهرداری در برنامه 5 ساله ی خود (از سال 93 تا 97 ) هر سال 30 کیلومتر مترو را به بهره برداری خواهد رساند و 500 دستگاه اتوبوس جدید نیز وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می کند.

وی افزود: همه اتوبوس های شرکت واحد مجهز به فیلتر جذب دوده و تاکسی های تهران نیز هیبریدی و موتور سیکلت ها هم برقی خواهند شد.

مجتبی یزدانی شهردار منطقه یک نیز گفت:  منطقه یک دارای 8 امامزاده (ع)، 114 مسجد، 10 تکیه و حسینیه با قدمت بالای 70 سال و 3 حوزه علمیه و... است که احداث مساجد بر عهده شهرداری ها و نگهداری و توسعه فعالیت های آن بر عهده مردم است.

 وی گفت: شهرداری منطقه یک در سال 93  بیش از 60 میلیارد ریال در ساخت مساجد و کمک های عمرانی به مساجد  از جمله احداث سرویس های بهداشتی، آسفالت، محوطه سازی ، راه پله و آسانسور و... مشارکت کرده و امسال نیز خدمات مورد نیاز مساجد به آنها ارائه می شود .

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب