امروز: سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ [2024/10/22]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11362 تاریخ انتشار: شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲:۵۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئيس اداره ورزش وجوانان استان تهران اعلام کرد؛

تهران و ورزش آن بیمار است/اگرنتوانم تهران رایک گام به جلوتر پیش ببرم،در این پست باقی نمی مانم/درمسابقات امیدهای آینده ورزش کشور۷هزارو۵۳۰ ورزشکارحضوردارند/تیم های تهرانی مظلوم هستند

خبرایران: حميدرضاگرشاسبی مدیرکل اداره کل ورزش و جوانان استان تهران گفت: اگر نتوانم تهران را یک گام به جلوتر پیش ببرم، قطعا خیانت نکرده و در این پست باقی نمی مانم.
تهران و ورزش آن بیمار است/اگرنتوانم تهران رایک گام به جلوتر پیش ببرم،در این پست باقی نمی مانم/درمسابقات امیدهای آینده ورزش کشور۷هزارو۵۳۰ ورزشکارحضوردارند/تیم های تهرانی مظلوم هستند

به گزارش خبرنگارخبرایران،نشست خبری المپياد اميدهای آينده ورزش تهران با حضور«حميدرضاگرشاسبی»رئيس اداره ورزش وجوانان استان تهران،«حسن ميرزاآقابيگ»،معاون توسعه ورزش اداره ورزش و جوانان تهران،«سليمی» مسئول امور بانوان اداره کل ورزش استان تهران اصحاب رسانه برگزار و دراین نشست خبری «حميدرضا گرشاسبی» رئيس اداره ورزش و جوانان استان تهران ضمن زنده نگه داشتن ياد و خاطره خبرنگاران فقيد با بيان اين که استان تهران از نظر ورزشي بايد سرآمد تمام استان‌هاي ايران باشد، اظهارداشت: تهران باید به عنوان نمادی برای سایر استان ها باشد. اگر تهران در عرصه ورزش حرکتی داشته باشد، سایر استان ها هم به حرکتشان سرعت می بخشند. همه استان ها دوست دارند با تهران رقابت کنند و برنده آن شوند. همه اینها در حالی است که تهران و ورزش آن بیمار است.

مدیرکل اداره کل ورزش و جوانان تهران با بیان اینکه باید برنامه ریزی و تلاش کرد تا تهران در عرصه ورزش سرحال شود، خاطرنشان کرد: از روزی که آمدم در همین زمینه شروع به کار شد تا تهران را به جایگاهی که باید داشته باشد، نزدیک تر کنیم. جمعیت تهران معادل ۱۳ استان است و از خیلی از کشورها بالاتر؛ ۴ میلیون جمعیت جوان دارد، اما با همه اینها بلایی به سر آن آمده که با جایگاه واقعی اش فاصله زیادی گرفته است.

وی با یادآوری اینکه معمولا در امتیازبندی و عملکرد استان ها، تهران به عنوان استان ویژه معرفی می شد، یادآور شد: سال ۸۶ تهران در این ارزیابی بیش از ۳۰ هزار امتیاز داشت، اما سال ۹۳ امتیازاتش با کاهش چشم‌گیری مواجه شد.

گرشاسبی با تاکید بر اینکه رونق دوباره ورزش در سطح تهران ملاک کارش و مدیریت در اداره کل ورزش و جوانان استان تهران است، تاکید کرد: اگر نتوانم تهران را یک گام به جلوتر پیش ببرم، قطعا خیانت نکرده و در این پست باقی نمی مانم.

 مدیرکل اداره کل ورزش و جوانان تهران با اشاره به تعیین شاخص ارزیابی برای ادارات کل شهرستان های استان تهران گفت: این گونه نیست که یک فرد بلبل زبان، در دید باشد و آنکه کار می کند و زبان ندارد به چشم نیاید. ما بر اساس شاخص های تعیین شده عملکرد تمام ادارات زیرمجموع را ارزیابی کرده و در پایان سال نتیجه آن را اعلام می کنیم. قطعا از افراد برتر تجلیل خواهد شد.

وی در این رابطه ادامه داد: یکی از دلایل افت ورزش تهران این است که در اکثر رشته ها به دلایل مختلف مسابقه ای برگزار نمی شود و تیم ها گزینشی معرف می‌شوند، یعنی اینکه استعدادی دیده نمی‌شود بر همین اساس به تمام ادارات کل شهرستان ها، برگزاری مسابقه در رشته های مختلف را تکلیف کرده ایم.

گرشاسبی با اشاره به برگزاری مسابقات امیدهای آینده ورزش کشور گفت: این رقابت ها به منظور ارتقاء سهم تهران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو و ارتقاء مدال‌آوران در مسابقات جهانی برگزار می شود. در بخش پسران، ۵ هزار و ۲۰ ورزشکار در ۳۲ رشته و در بخش دختران ۲ هزار و ۵۱۰ ورزشکار در ۳۰ رشته شرکت می کنند. یعنی در مجموع ۷ هزار و ۵۳۰ ورزشکار برگزارکننده این رقابت ها خواهند بود.

مدیرکل اداره کل ورزش و جوانان تهران در ادامه صحبت های خود به اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: سال ۹۲ در بخش استانی یک‌میلیارد و ۴۰۰ میلیون و در بخش ملی دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون به این اداره اختصاص داده شد. یعنی در مجموع ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون بودجه سال ۹۲ ما بود. در سال ۹۳، اما در بخش استانی یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون، در بخش ملی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون و در مجموع ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون به اداره کل ورزش و جوانان استان تخصیص پیدا کرد. سال گذشته تنها ۴۹ میلیون سهم هیات های استان بود. البته با تعامل و پیگیری های انجام شده بودجه تخصیصی اداره کل ورزش و جوانان تهران برای سال جاری ۴۰ تا ۵۰ درصد بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه نگاه مسئولان به درخواست های اداره کل ورزش و جوانان تهران برای کمک های مالی مثبت است، افزود: وقتی برنامه مسابقات امیدهای آینده ورزش تهران روی خروجی رفت، به فاصله ۱۰ روز بعد، دیگر استان ها الگوبرداری کردند. این کاری است که باید همیشه انجام شود. همیشه باید تهران الگوی دیگر استان ها باشد. ما بر آنیم تا آینده روشنی برای تهران رقم بزنیم.

 پروژه های ورزشی موضوع دیگری از نشست خبری حمیدرضا گرشاسبی بود، در این رابطه این‌گونه توضیح داد: در حال حاضر ۱۳۰ پروژه ورزشی استانی، ۲۴ پروژه ملی و ۷ پروژه مربوط به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی داریم که همگی نیمه تمام هستند. از مجموع این ۱۷۱ پروژه، ۲۵ مورد فقط کار تعمیر و تجهیز دارند، اما سایر پروژه ها به مجموع پروژه های ورزشی اضافه می شود. از این تعداد پروژه طی دو ماه آینده ۵ پروژه به ورت رسمی افتتاح خواهد شد و از جمله سالن ۵ هزار نفری فوتبال در اسلامشهر و پاکدشت حتی قرار است از این پس، دیدارهای تیم سایپا در سالن اسلامشهر برگزار شود.

مدیرکل اداره کل ورزش و جوانان تهران در این رابطه ادامه داد: ورزشگاه سه هزار نفری بعثت نیز هفته دولت افتتاح خواهد شد. ۷ زمین چمن ا ستاندارد در ۷ شهرستان در حال نصب شدن است که در عرصه فوتبال و به بخش سخت افزاری اضافه می شود. بزرگترین پایگاه قهرمانی کشور هم هفته دولت در استادیوم تختی افتتاح خواهد شد.

گرشاسبی در آغاز این بخش با بیان اینکه طبق آمار سال ۹۳ از اجاره اماکن ورزشی یک میلیارد درآمد داشتیم، گفت: البته این درآمد برمی گردد به همان نهادی که پول را واریز کرده است. امسال اعلام کردیم مکان های قهرمانی در اختیار هیات ها باشد و مکان های مازاد را از طریق آگهی اجاره دادیم. اینگونه میزان درآمد ما به نسبت سال گذشته ۸ برابر شده است.

مدیرکل اداره کل ورزش و جوانان تهران تصریح کرد: با شروع به کار وزارت جدید دغدغه ها در خصوص واگذاری ها مطرح شد تا مکان های ویژه قهرمانی را مسثنی کنیم. داشتیم موردی که طی آن یک مکان ورزشی به فردی اجاره داده شده، اما متاسفانه وی آن را تعطیل می کند در حالی که چک هم دارد. همین الان دو سه میلیارد چک در گاوصندوق اداره مربوط به سال های پیش وجود دارد، اما اصلا معلوم نیست صاحب این چک ها چه کسانی هستند.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی که در رابطه با استانداری تهران و عدم حمایت آن از میزبانی اداره کل ورزش و جوانان تهران برای مسابقات مختلف طی سال های گذشته گفت: وقتی در این مورد با مسئولان استانداری صحبت شد، آنها اعلام کردند تا به امروز برنامه ای داده نشده تا کمک کنیم. باید بگویم طی سال های گذشته ۱۱ پروژه عمرانی ما را به دلیل ناتوانی اداره کل به شهرداری دادند که در حال بازپس گیری آن هستیم.

گرشاسبی در بخشی از صحبت های خود در مورد کشتی و هیات این رشته و مشکلاتی که به خاطر نگرفتن میزبانی از سوی فدراسیون دارد، توضیح داد و گفت: کشتی تهران به وضعیتی رسیده بود که مربیانش درصدی کار می کردند و همین موضوع باعث کاهش کیفیت کار شده بود، اما فدراسیون کشتی به شدت حامی هیات تهران است. مشکل میزبانی هم حل شده طوری که همین چند وقت پیش مسابقات آلیش در تهران برگزار شد و از این به بعد هم مشکلی نخواهیم داشت.

مدیرکل اداره کل ورزش و جوانان تهران با بیان اینکه در اصل سوم قانون اساسی ورزش و آموزش باید رایگان باشد، یادآور شد: یا این اصل اجرا می شود، سال ۸۸ اعلام کردند اگر غیر از این است به دیوان محاسبات اعلام شود، اما چنین کاری انجام شده است. توصیه ما این است که حداقل از افراد کم‌درآمد برای استفاده از اماکن ورزشی حمایت شود، اما در مجموع ورزش باید رایگان باشد و وزارت ورزش هم پیگیر همین موضوع است.

مربیان بازیکن‌‌ساز موضوعی بود که گرشاسبی در رابطه آن گفت: مربیان قشر مظلومی هستند، اما در میان آنها هستند افرادی که از این راه خیلی هم خوب درآمد دارند یعنی بازیکنی را که پرورش می دهند تا زمان تحویل به باشگاه در اختیار خود دارند.

مدیرکل اداره کل ورزش و جوانان تهران در پایان در رابطه با هیات فوتبال تهران و اینکه به نظر فعالیت های این هیات از اختیار اداره کل خارج شده است، عنوان کرد: اجازه نمی دهیم هیات فوتبال و هیچ هیات دیگری به این شرایط برسد. اعتقاد دارمی باید با فدراسیون فوتبال تنگاتنگ کار کنیم، اما نه اینکه فدراسیون فوتبال همه‌کاره شود و نقش اداره کل در این زمینه کمرنگ شود، روحیه ما این نیست.

گرشاسبی در رابطه با وضعیت تیم های فوتبال لیگ برتری و نشست های خصوصی میان آنها عنوان داشت: تیم های تهرانی مظلوم هستند. یک سوم تیم های تهرانی در لیگ برتر حضور دارند، اما فاصله زیاد با یکدیگر دارند. در همین راستا تشکلی با حضور ۵ تیم تهرانی لیگ برتری تشکیل داده ایم و با آنها نشست هایی برگزار کرده ایم.

وی با بیان اینکه تا به امروز دو نشست با مدیران ۵ تیم تهرانی لیگ برتری برگزار شده است، ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان استان تهران از این تیم ها اعلام حمایت می کنند. این نشست ها را برگزار می کنیم تا اگر مسئولان این تیم ها مشکلی دارند و فکر می کنند در بخش اعتبارات می‌توانیم کمک حال آنها باشیم، آن را بیان کنند. به هر حال از طریق برخی مقامات و ۳۵ نماینده ای که استان تهران در مجلس دارد، می توانیم پیگیر وضعیت تیم های خود باشیم.

مدیرکل اداره کل ورزش و جوانان استان تهران تاکید کرد: بر همین اساس، در هر یک از دو نشست خود از حضور یک مقام استفاده کرده ایم و این روند را در نشست‌های آتی نیز دنبال خواهیم کرد و همچنین در نشست هایی که با تیم های لیگ برتری داشته ایم، به مدیران آنها اعلام کردیم که استان تهران آماده است پروژه های نیمه تمام را به شما واگذار کند در همین زمینه مسئولان سایپا برای در اختیار گرفتن یک استخر نیمه تمام اعلام آمادگی کرده اند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب