امروز: جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ [2024/10/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11551 تاریخ انتشار: شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۴:۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمدرضا رستمی اعلام کرد؛

کارت های جهیزیه در بودجه دولت پیش‌بینی شده/ باید بحث توانمندسازی متناسب با شرایط روز کشور انجام شود/ استانداران برتر تا پایان ماه اعلام خواهند شد

خبرایران: محمدرضا رستمی معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره کارت های جهیزیه که قرار بود در بودجه دولت پیش‌بینی شوند،گفت: مبالغ ۱۰ میلیون تومان به عنوان کارت‌های جهیزیه در بودجه دولت پیش‌بینی شده است که 3 دستگاه مسئول عملیاتی کردن این مبلغ هستند.
کارت های جهیزیه در بودجه دولت پیش‌بینی شده/ باید بحث توانمندسازی متناسب با شرایط روز کشور انجام شود/ استانداران برتر تا پایان ماه اعلام خواهند شد

به گزارش خبرنگارخبرایران،نشست خبری معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان امروز با حضور«محمدرضا رستمی» معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ،«سیدجواد رضویان» مدیرکل دفتر معاونت هماهنگی و برنامه ریزی ستاد امور جوانان وزارت ورزش و جوانان واصحاب رسانه در ساختمان شماره 2 این وزارت خانه برگزار ودراین نشست خبری«محمدرضا رستمی» معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهارداشت: تعداد شرکت‌کنندگان دختر در برنامه های فراغتی ۳ میلیون و ۶۷۰ هزار نفر بوده است و تعداد شرکت‌کنندگان پسر ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر که  بر این اساس نسبت دختران ۳۵ درصد و نسبت پسران ۳۱ درصد بوده است.

وی درباره کارت های جهیزیه که قرار بود در بودجه دولت پیش‌بینی شوند، تصریح کرد: مبالغ ۱۰ میلیون تومان به عنوان کارت‌های جهیزیه در بودجه دولت پیش‌بینی شده است که 3 دستگاه مسئول عملیاتی کردن این مبلغ هستند. تا امروز اقدام عملیاتی که منجر به برخورداری جامعه جوان از این مبلغ باشد، صورت نگرفته است. ما پیگیر هستیم، اما آن 3 دستگاه باید هماهنگی اقتصادی، مالی و تجهیزاتی انجام دهند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درخصوص مراکز مشاوره ازدواج نیز گفت: قبل از ادغام سازمان ملی جوانان و وزارت ورزش عملکرد مراکز مشاوره ازدواج بر عهده سازمان بود که بعد از تغییرات، نظارت بر عملکرد مراکز مشاوره ای به سازمان نظام روانشناسی واگذار شد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه مشاوره دو نکته خیلی مهم است که حتما باید بحث توانمندسازی متناسب با شرایط روز کشور انجام شود. صرفا نباید مراکز مشاوره فردی ارائه شود.نکته دیگر افزایش تعداد مراکز مشاوره ازدواج است که رقابتی برای ارائه خدمات بهتر وجود ندارد. صدور مجوز این مراکز مشاوره دچار مشکلات و مسائل حقوقی شده است که نهاد ریاست جمهوری در حال پیگیری آن است .

 رستمی درخصوص راه‌اندازی کمپین های جوانان گفت: اولین کمپین قبل از هفته ازواج و حدود ۲۰ شهریور ماه خواهد بود که انشاءالله نتایج خوبی در مشارکت جوانان و الگوی جدید فضای مجازی خواهد داشت و در بحث شبکه‌های اجتماعی جوانان نیز از طراحی مفهومی عبور کردیم و وارد طراحی فیزیکی موضوع شدیم و امیدواریم در یک برنامه سه ماهه و در دو مقطع این اقدام صورت گیرد.

وی همچنین گزارشی از عملکرد سال ۹۳ ستاد ساماندهی وزارت ورزش و جوانان ارائه کرد و گفت: ستاد ساماندهی امور جوانان در استان‌ها مجموعا در سال ۹۳، ۱۲۸ جلسه تشکیل داده است که نسبت به سال ۹۲ این تعداد یک و نیم برابر شده است و جلسات موضوعی شامل اوقات فراغت ۳۶ درصد، ازدواج ۲۴ درصد، هویت جوانان ۷ درصد، مشارکت جوانان ۲ درصد، اشتغال ۱۶ درصد و سایر موارد ۱۵ درصد بوده است.

معاون ساماندهی وزارت ورزش و جوانان گفت: استان ها بر اساس تعداد شهرستان ها از نظر ساماندهی امور جوانان به سه گروه طبقه بندی شده اند گروه اول استان هایی که دارای ۹ شهرستان هستند، گروه دوم استان هایی که بین ۱۰ تا ۱۳ شهرستان دارند و گروه سوم ۱۴ تا ۲۹ شهرستان که بر این اساس استان فارس با ۲۹ شهرستان بالاترین تعداد و استان قم با یک شهرستان کمترین تعداد را دارد.

وی اضافه کرد: در بین استان های گروه اول چهار محال و بختیاری با ۱۶ هزار امتیاز رتبه اول، سمنان با ۱۲.۵ هزار امتیاز رتبه دوم و البرز با ۲۸۰۰ امتیاز رتبه سوم را به دست آورده است. در استان های گروه دوم گلستان با ۱۳ هزار و ۵۰۰ امتیاز، هرمزگان با ۱۲ هزار و ۴۰۰ و ایلام با ۲ هزار و ۵۰۰ امتیاز رتبه سوم را دارا است.

رستمی با اشاره به اینکه ستاد ساماندهی در استان ها به ریاست استانداری برگزار می شود، بیان کرد: در این امر بیشترین مشارکت را استاندار اصفهان در جلسات داشته که ۷ جلسه با حضور استاندار برگزار شده، رتبه دوم در این نشست ها مربوط به چهارمحال و بختیاری و رتبه های بعدی کرمان و کرمانشاه هستند و همچنین در بحث عملکرد استانی، بیشترین عملکرد را آذربایجان شرقی و سپس فارس و چهارمحال و بختیاری داشته است.

معاون ساماندهی امور جوانان همچنین ادامه داد: در بحث تعداد جلسات کمیته های تخصصی البرز با برگزاری ۴۸ جلسه رتبه اول، همدان با ۱۶ جلسه رتبه دوم و قم با ۱۴ جلسه رتبه سوم را دارد. تعداد جلسات کمیته های تخصصی در شهرستان های آذربایجان شرقی ۵۲ جلسه، زنجان ۲۷ و ایلام ۱۸ جلسه بوده است و در امتیاز برگزاری ستاد جلسات استان، شهرستان و کمیته های تخصصی البرز دارای رتبه اول، آذربایجان شرقی رتبه دوم و همدان رتبه سوم را دارد و در مورد امتیاز حضور استانداران ،اصفهان، رتبه اول، (چهارمحال و بختیاری، کردستان، کرمان و کرمانشاه) رتبه دوم، (البرز، ایلام، قم و مرکزی) نیز رتبه سوم را دارند.

رستمی تاکید کرد: بر این اساس، سه استان برتر در ستاد ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با ۳۴ هزار و ۴۰۰ امتیاز، چهارمحال و بختیاری با ۱۶ هزار و ۳۰۰ امتیاز و گلستان با ۱۳ هزار و ۶۰۰ امتیاز بوده اند و برای انتخاب استانداران برتر هم شاخص‌هایی در نظر گرفته شده است. با در نظر گرفتن این شاخص‌ها، استانداران برتر تا پایان ماه اعلام خواهند شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب